{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Erfaring med anatomiske nakkestykker? {{forumTopicSubject}}

Kære HG, hvad er jeres erfaring med anatomiske nakkestykker eller grimer med anatomiske nakkestykker?

Gør det en forskel for jer og jeres heste?

Har i nogle grimer med anatomiske nakkestykker i kan anbefale?

Og hvad med "løse" nakkestykker til hovedtøj, eller i det her tilfælde, sidepull?

Har en vallak der bliver ved med at være generet i nakken der hvor grime og hovedtøj ligger og overvejer lidt, om det kunne være forsøget værd.

Så byd ind med jeres tanker og erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med anatomiske nakkestykker?
  • #1   21. jan 2018 Jeg tror bestemt det kommer an på hesten. Tindur er nærmest ligeglad med anatomisk og bløde nakkestykker. Men Rocky derimod er meget følsom på det område fandt jeg ud af.. Jeg havde en almindelig trense til træning, og så købte jeg en blød og lækker trense til dyrskue og andre fremvisninger. Da jeg ville begynde at bruge trænings trensen igen begyndte han at ikke ville have det på, der var intet når jeg kom med den anden, så den begyndte jeg at bruge uden problemer. Så hvis du har en hest der er sensitiv på det område så vil den sige fra, og så er det jo bare at lytte til det. smiley

    Mvh TT


  • #2   21. jan 2018 Han er meget sensitiv, men siger som sådan intet til sin sidepull (andet end at lyse op og se "glad" ud når jeg finder den frem fordi den plejer at betyde sjov og ballade) eller grime. Jeg tænker bare at det måske kunne hjælpe på de tilbagevendende problemer i området at have en bedre trykfordeling? Jeg ved reelt ikke om det er problemet, men hvis det kan mindske problemet...?

    Har fundet den her på hooks, det er trods alt lidt mere overskueligt end at skifte hele trensen ud tænker jeg: https://www.hooks.dk/hest/udstyr-til-hest/trenser/neck-pad-claridge-house


  • #3   21. jan 2018 Det er ikke andet for end at prøve, men jeg kan ikke se at trykket kommer til at ændre sig meget da der jo er et tryk indeni den nakke "beskytter", da trensen ikke er sat sammen således at trykket bliver anderledes.. Ved ikke om du forstår hvad jeg mener? smiley
    Jeg ville nok købe en ny trense.. Er din Sidepull med polstring i nakken/næse? smiley

    Mvh TT



  • #4   21. jan 2018 Sidepullen er bare mindre end et halvt år gammel så jeg ville være monster ærgerlig over at være nødt til at udskifte den når jeg ikke ved, om det ville gøre en forskel. Især fordi anatomiske trenser er pivdyre.
    Men er det hvad der skal til, så må jeg jo spare op til sådan en. Det ville bare være nice hvis der var mulighed for at prøve sådan en trense et par uger og se hvad der skete ved det. smiley
    Ved ikke om man eventuelt bare kan købe et seperart anatomisk nakkestøtte og påsætte, så slipper jeg for at have trense nr 5. Kan helt sikkert godt følge tankegangen med om det ville gøre en reel forskel - den har jeg nemlig også selv haft i forhold til sådan en dut.

    Har denne her, så mængden af polstring er umiddelbart minimal. Pony fungerer rigtig godt på den ellers. Det er nok også derfor jeg ville være ked af at udskifte den helt, har oplevet en meget gladere hest af at have skiftet over til den i første omgang
    https://www.hookseurope.com/horse/horse-gear/bridles/sidepull-claridge-house


  • #6   21. jan 2018 Altså den har jeg også, og jeg synes da min er rigtig god og blød smiley

    Mvh TT


  • #7   21. jan 2018 det gjorde stor forskel på min sensitive prins. Han slappede mere af. jeg købte trense fra dobson equine med lækkert bred anatomisk

  • #8   21. jan 2018 Min hest havde problemer med atlas i nakken en kombination af trense, ridning og uundgåelige spændinger. Vi købte en nakkevarmer fra BOT og det hjalp en del på problemet, og så gik han med Micklem som gav plads til ørene og fordelte trykket oppe i nakken uden at ligge direkte henover nakkehvirvlerne.
    Om et trykfordelene pad vil hjælpe er svært at sige, det kommer an på problemet og hvor meget plads hesten har i nakken.


  • #9   21. jan 2018 Dejligt at hører alle andres oplevelser, for de dækker meget mine oplevelser smiley Og så sent som i går, stod jeg og kiggede på det anatomiske nakkestykke på min ene hest - og det var bare ikke godt.

    Det skal siges, at jeg købte nye hovedtøj til dem, fordi jeg syntes at de var smukke trenser, og ikke fordi jeg havde et problem med hestene. Og på den ene sidder det rigtig godt, på den anden virker han rent faktisk lidt generet af det.

    Jeg tror der skal købes et nyt hovedtøj, og så vil jeg vælge et uden anatomisk nakke.

    Mvh Charlotte


  • #10   21. jan 2018 morkaren, det udtrykker sig ikke direkte i ridningen men ved tilbagevendende problemer i området som kræver at at massøren kommer ud. Problemerne er aldrig af helt samme karakter, og dele af resten af kroppen er også involveret. Så intet der direkte får mig til at tænke at det er hovedtøj eller grime som er problemet, men da begge dele ligger pres der virker det bare som et logisk sted at justere.

    Sabrine, det er samme problem-område vi har her. Må kigge på sådan en BOT nakkevarmer. Synes min søster nævnte at de ikke var specielt dyre.

    Charlotte, jeg kunne også godt forestille mig at fordi de er så brede, så er der heste der vil være generede af dem. Gid hesten kunne tale og kunne fortælle mig om hans hovedtøj eller grime overhovedet er generet eller om jeg famler totalt i blinde.


  • #11   21. jan 2018 Hvordan er den i ryg og bagpart? Mange nakkeproblemer hænger sammen med disse to. Skulderproblemer ses også jævnligt forplantet i nakken.

  • #12   21. jan 2018 Han har en tendens til at den ene side af bækkenet kipper. Ryggen er der (heldigvis) ingen problemer med.

    Det skal måske nævnes at problemet er der uanset om han rides regelmæssigt eller ej og heller ikke virker til at have noget at gøre med om han leger på folden eller ej


  • #13   21. jan 2018 lige pt afprøver jeg en nakke varmer-nakke stykke fra hkm ca tre x i ugen, jeg rider med den ca 45 min pr gang, umiddelbart slapper min ene hest mere af, det koster ca 80kr ved msh spring.dk rideudstyr, du kan også få en fra catago, el back to track hut med hul i til øre, den har jeg hørt godt om..pøj pøj derude

Kommentér på:
Erfaring med anatomiske nakkestykker?

Annonce