{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Racer {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg ville lige høre om i måske kunne hjælpe mig. Jeg vil høre om i kan anbefalede mig en speciel race pony eller hest.
Jeg leder efter en race der er
- 140-170
- Må gerne være robust
- Må gerne kunne så ude hele året
- Rolig temperament
- God sindet
- Kan springe lidt (kan arbejdes med)
- Dressur (middel niveau)
- Skovtur osv.

Jeg håber i kan hjælpe mig.
-Mathilde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racer
  • #1   4. mar 2018 Personligt er jeg vild med de lidt tungere racer, som fx Haflingere smiley

  • #2   4. mar 2018 Det er jeg skam os!
    Tanken har været der, og den har jeg skam heller ikke sluppet!


  • #3   4. mar 2018 Frederiksborger smiley en meget alsidig hesterace der mestrer både spring, dressur (også akademisk) og kørsel smiley
    Kig på Frederiksborger køb/salg på FB og se alle de muligheder der er og prisleje smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #4   4. mar 2018 Det vil jeg gøre smiley Tak!

  • #5   4. mar 2018 Om hesten kan gå ude hele året, har som hovedregel ikke noget med racen at gøre, da de på det punkt er meget forskellige. Som regel kan alle islændere dog.

    Jeg har selv frieser. Meget tilfreds og fortryder bestemt ikke. Hun er en af de nyere og slanke modeller, de avles noget anderledes i dag. Hun er dog noget vågen, kan ikke gå ude 24/7, men kan ellers bruges til lidt af hvert. Her er det dog godt at gå efter en af de mere robuste, brede og gamle typer, hvis den skal opfylde dine krav. De er noget roligere og nervefaste end de er i dag. Og SE DIG FOR - avlen er ikke hvad den har været, mange har heste med sygdomme og skader pt.

    Har også en fjordhest, de kan også mange af dem gå ud 24/7. Bundstabil, den mest ligeglade krikke i Danmark, kan under normale omstændigheder bruges til det hele (hende her bruges kun til tur, da hun ikke gider baneridning), rolig og robust.

    Tinkeren er der også.

    De helt tunge typer skal du ikke ud i, for så vil den ikke egne sig super til de typer ridning du vil.

    Men vil du gerne noget mere seriøst med din ridning, så er en god robust Oldenborg også guld værd. Dejlig hest med hovedet på det rette sted.


  • #6   4. mar 2018 Oldenborg?
    Irish cob? - så får du noget tungt, der også kan hoppe lidt, nogle kan gå en rimelig dressur.
    Quarter/ paint. De har de mest fantastiske muskler, er alsidige, er hurtige - kender nogen der løb dåhjorte op på deres hoppe - men de har ikke varmblodshestenes hidsighed
    Fjordheste?


  • #7   4. mar 2018 Ja selvfølgelig kun til det basale danske vejr XD skam ikke til det vi har lige nu dog smiley
    Tusinde tak fordi du skrev!
    Nej overhovedet ikke noget seriøst! Bare en hyggehest nærmest, som ikke er ved at falde om smiley
    Tak Sandra


  • #8   4. mar 2018 jeg kan helt sikkert anbefale en oldenborg. de er virkelig nemme at have med at gøre. meget kolde i hovedet.
    mine er meget nøjsomme i forhold til foder. de elsker at være ude men vil da også gerne ind igen smiley
    mine er 62,5% altså en mere fuldblodstype. men skal den være med tung, så fåes de jo op til 100%. oftes bruges 100% til kørerheste, men kan da også bruges til ridebrug

    jeg har altid vist at jeg skulle have oldenborg. faktisk kan man sige at jeg er bid af dem --og det er faktisk grunden til at jeg valgte oldenborg. jeg skulle nemlig for mange år siden, holde en hest imens rytteren skulle op. det store brød valgte at bide mig i armen, og så var jeg bare solgt. måtte bare have en oldenborg. og bare rolig de bider altså ikke alle sammen smiley


  • #9   4. mar 2018 Men hvad er dit budget? For det har også noget at sige.

  • #10   4. mar 2018 Oldenborg er også en af mine favoritter!
    Og det er en hest jeg godt ville sætte mine penge på!
    Fjordhesten køre os meget rundt i hovedet, og dem har jeg os meget erfaring med.

    Mit budget.... Puha
    Jeg er villig til at købe en meget utrænet hest, men jeg har heller ikke den største bankbog, men til 30.000kr. Og alt er i orden, så er jeg solgt.

    Men der vil jo komme flere penge senere.


  • #11   4. mar 2018 Welsh Cob, sec D.
    Den kan opfylde alle dine krav. smiley


  • #12   4. mar 2018 Jeg stemmer på hende her! Hun kan alt det du søger https://www.hestegalleri.dk/oldenborg-hoppe-155-cm_-2007/id-1310461

  • #13   4. mar 2018 Tænker umiddelbart tinker, haflinger, fjordhest, (gl. dags) oldenborg, nordsvensk eller døle smiley

  • #14   4. mar 2018 En Welsh helt klart smiley smiley

  • #15   5. mar 2018 Welsh eller pinto smiley

    profilbillede
  • #16   5. mar 2018 Det lyder lige som en oldenborg
    da jeg søgte hest havde jeg ca. samme kriterier, jeg havde ikke sat en race på men jeg kom kun ud og prøve oldenborg heste, og det er så også sådan en basse jeg ejer i dag


  • #17   5. mar 2018 Tak skal i have for hjælpen!
    Jeg har ihvertfald gjord min liste kortere ! smiley


  • #18   5. mar 2018 Jeg syns også der er et godt fællesskab inden for vores forening og vi er gode til at hjælpe hinanden

  • #19   5. mar 2018 Hvis du gerne vil høre mere om denne dejlige race er du altid velkommen til at skrive, ellers har vi også et par facebook grupper for folk er meget gode til at hjælpe smiley

  • #20   5. mar 2018 Jeg er personligt helt vild med islændere, da de tilpasser sig miljøet, og er kendt for rolige heste. De giver også flere muligheder ved gangearterne, da de jo har fem. Ved islændere kan man hele tiden udvikle deres gangearter, hvilket gøres gennem dressuren. Der er dog lidt forskel på, hvor gode de er til at springe, men de kan man jo undersøge inden handlen smiley

  • #21   5. mar 2018 En Irish Cob eller Tinker er cool og fornuftige. Og skulle du falde for en Jyde eller en Belgier, så kan de såmen også springe. Min venindes Belgier har sprunget LC da han var ung.
    En blanding er heller ikke at kimse ad.
    Og til 30000 kr kan du sagtens finde en fin hest der kan det hele.
    Held og lykke.


  • #22   5. mar 2018 Jeg tænker umiddelbart en welsh Cob. Super lækker hest/pony. Hvis jeg en dag skal have en anden race end araberen, så skal det helt klart være sådan en!

  • #23   5. mar 2018 Jeg vil helt klar anbefalde en fjordhest smiley
    Jeg har min egen 4 års fjordhest på 1.52 cm, Atom Moskilde smiley Han er den mest godmodige hest jeg nogensinde har mødt, og så har han en masse talent indenfor både dressur, spring, terræn, kørsel osv. smiley

    Det jeg godt kan lide ved fjordhesten er fælleskabet blandt os alle. Der bliver holdt race stævner, championater, kåringer og alt muligt andet sjovt. Der holdes også DM, NM, EM kun for fjordheste.

    Fjordhesten er en meget alsidig race, som man kan bruge til lige det man vil! Hvis man køber en af de nyere modeller kan man virkelig nå rigtig langt, også blandt andre store heste smiley

    Jeg var f.eks. til mig og min fjordhest første stævne hvor vi startede LD1/2 mod store heste. Vi vandt klassen med 72,77% smiley

    Du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere smiley


    profilbillede
  • #24   6. mar 2018 Fjordhest kan anbefales smiley

  • #25   6. mar 2018 Jeg er meget enig i hvad der er blevet sagt: oldenborg, welsh cob, Haflinger, fjordhest osv. er alle skønne racer, der lyder til at passe til dine ønsker smiley
    Hvis jeg skal komme med noget nyt, så er der jo også nogle af de spanske racer, som P.R.E eksempelvis. Det er virkelig en dejlig race, især den barokke type, synes jeg er så lækker, da jeg også foretrækker dem lidt mindre og kraftige!
    Ellers er der også Connemara og New forrest, som kan findes både i ponymål og over smiley


  • #29   10. mar 2018 Naja.
    Pinto er en tilfældig blanding med broget afkom.
    Det må bare ikke være en paint, for så er hesten jo en etableret race.

    Paint er en quarter. Men ifølge quarter avls reglerne, så kan hestene ikke registreres som quarter, hvis der har hvid over knæene og/eller "white for a dollar", altså en hvid plet større end en mønt =de er brogede. Dermed er paint bare en undergruppe, altså en broget quarter.
    Jeg ved ikke, om du nogensinde har redet quarter eller paint. Indrømmet, jeg har kun gjort det i et år. Men jeg har aldrig mødt en "hidsig satan" indenfor paint.
    De er avlet til at være brugsdyr. Arbejdsvillige, modige uden at være kulret.
    Jeg ville nødig ride lige ind i en flok kalve med de fleste varmblodsheste, men quarter /paint kan man bruge til meget, som ville være virkelig dumt med de fleste andre racer...


  • #31   11. mar 2018 Naja - har du mødt pinto eller paint??

  • #32   11. mar 2018 Who - Hvordan mener du?

  • #33   11. mar 2018 Jeg har mødt nogle stykker af Quarter/Paint og halvdelen af de var skøre i hovedet, og halvdelen var ret så cool. De stod alle på samme sted med forskellige ejere.. smiley

    Mvh TT


  • #34   11. mar 2018 #32.
    Der var en besked fra en Naja om at paint er skøre i hovedet. Den besked er slettet nu.

    Jeg har endnu ikke mødt en paint, som var skør.
    Så jeg undres da.


  • #35   11. mar 2018 doktor who- jeg ville undres mere hvis der fandtes nogle der ikke også var 'skøre i hovedet'. Der findes gode og dårlige eksemplarer indenfor alle racer.

  • #36   11. mar 2018 Sandra.
    Ja - at en given andel.
    Men alle??


Kommentér på:
Racer

Annonce