{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  orm
  • #1   17. mar 2018 Om de forsvinder af sig selv, det tvivler jeg på. Hvis man aldrig ligger græsset om, så skider hestene jo der hvor de skal/ nødvendigvis bliver nødt til st æde og det øger risikoen for orm.
    Men om det er det du mener, det ved jeg ikke


  • #2   17. mar 2018 jo det var det.

  • #4   17. mar 2018 Alle heste har orm. Jeg laver dagligt ormeprøve hos hest. Det er bare forskel på hvilke orm (gode eller dårlige) så ormefri bliver du aldrig. jeg ville behandle begge og så få tjekket igen til efteråret og evt behandle der igen. Orm er aldrig en god ting, men der er forskel på hvilke orm der er skadelige

  • #5   17. mar 2018 Vi skal passe rigtig meget på med at ikke behandle når det ikke er nødvendigt da der skabes resistens, og når vi så virkelig får brug for det, så fungerer det pludselig ikke.. Så derfor er ormeprøve vigtigt, og hvis dyrlægen mener der er behov for kur, giver man, hvis ikke så venter man til næste gang (6 mnd) man tager en prøve og giver evt kur der.. Jeg plukker lort HVER dag, for at holde orm nede.. Det har hjulpet. Hestene har faste skide steder, og græsset bør lægges om hver 5 år. Hvis man har bændelorm i jorden, så for at komme af med de, skal man pløje om vinteren, og sørge for at pløje op igen når der er frost. Det er det eneste der dræber bændelormen og fjerner den fra jorden. smiley

    Mvh TT


  • #6   17. mar 2018 jeg fik ikke fat i hvorfor han mente de har godt af at have lidt orm. må jeg prøve at spørge ind til. men ormekur ville han ikke give.

  • #7   17. mar 2018 Årsagen til at det er en fordel, at hestene konstant har en mindre ormebyrde, er, at det er medvirkende til, at hestene udvikler immunitet over for ormene, så de bliver mere modstandsdygtige mod dem smiley

Kommentér på:
orm

Annonce