{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

orm orm og orm {{forumTopicSubject}}

ja min hest har nu 3 år IKKE været orme fri, jeg er i lag med dyrlægen, men der er ikke noget at gøre end at tage den obligatoriske l*rte prøve og derefter at vente svar på ægtællingen.. det resultere i at han taber sig og tager på, dette er næsten aldrig stabilt han plejer at gå max en måned med god foder stand (og nej det er ikke bisserne de bliver tjekket ofte, og ordnet hvis der er noget) også taber han sig igen, så kan jeg bruge godt 4-6 måneder for at få ham op på normal foderstand også taber han sig igen..
hvis der stadig er orm så får han self ormekur, men hvis der ikke er orm skal jeg have taget en blodprøve da jeg har lidt mistanke om at det evt kan være stofskiftet..
jeg fodre nu med linamix og conditionmix fra spillers mener jeg, og derudover 10-12 kg blandet hø og wrap, der er desuden kvalitets halm som de spiser lystigt af..
han går i løsdrift og dækken og ingen halm er ikke mulige løsninger..
kender i andre former for foder som hesten kan få at spise? olie fungere ikke da hesten ikke spiser sin mad..
jeg har overvejet at give lucerne eller lign


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  orm orm og orm
  • #1   12. apr 2012 Sort havre har jeg haft succes med. Der er olier i, og skulle eftersigende have god virkning for maven, der er ikke det samme stivelse i som i andre korn.

    Poppet majs, skulle være godt, jeg har dog ikke prøvet, men ved andre ha gode erfaringer.


  • #2   12. apr 2012 Hvor meget conditionmix giver du?

    Jeg ville få lavet en foderplan til ham. Selvom Spillers godt nok skriver at en pony (350 kg) bare skal have 2 kg conditionmix og så stråfoder, så tror jeg ikke at din hest er dækket ind med vitaminer og mineraler.