{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part på heste
  • #1   8. maj 2018 det er ikke et spørgsmål andre skal svare på.. smiley

    føler du dig klar? har du tiden? har du lysten? du er den eneste der kan svare på det.

    Jeg havde redet i 1½ år da jeg så fik pony smiley fik part ved siden af omkring 1½ år efter, så havde jeg 2 heste at tage mig af smiley


  • michelle R
    michelle R Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 15 Emner: 3 Svar: 4
    #2   8. maj 2018 tak jeg har tiden lysten jeg skal bare lige finde en sød islænder tak for svaret


  • michelle R
    michelle R Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 15 Emner: 3 Svar: 4
    #4   8. maj 2018 tak for svaret


  • #5   8. maj 2018 Jeg kender dig ikke. Derfor kan jeg ikke skrive min mening om dig, som person.

    Men jeg er som person 35 år, læge, og jeg rider selv fordi jeg ved og kan mærke på egen krop, hvor stor glæde det giver i livet.
    Via min omgangskreds har jeg hørt lidt om de skader, der kan ske. Da jeg var på din alder blev jeg sparket i baghovedet - the shirten blev gennemblødt, jeg fik 2 sting. Den dag i dag skal helst advare nye frisører om arret - jeg kan ikke se det, men nye frisører bliver forskrækket hver gang. Men - ellers skete der ikke noget ved det.
    Som voksen har jeg fået revet yderste led i stykker på langfinger. Enten brækkede 2 knogle tæt på leddet, eller også gik det af led og nogle sener rev sig løs. Who cares? Jeg satte fingeren på plads og red videre. Mine ortopæd kirurgiske kolleger kom efter mig, tvang mig til at bære korrekt skinne i 6 uger...
    Anyway. Som 13 årig, der har redet undervisning et par år vil ingen fremmed voksen tage ansvar for, at du er selvkørende. Det kræver dels noget ift at håndtere hest, at kunne ride - men også at håndtere egne skader.
    Derfor skal du nok selv kunne medbringe en voksen / underviser hver gang - eller være så heldig at den der giver parten har mulighed for at holde øje med dig - og vil tage ansvar for det.

    Det er en vidunderlig sport. Det giver så stor glæde. Men vi kommer også galt afsted. Og jeg ville ikke tage ansvar for et fremmed barn på det punkt går alene med mine dyr. Og havde jeg tid til at holde øje, lære op ville jeg jo selv ride.

    Prøv at søg! Prøv at søg!
    Men det er muligt at du ikke finder noget - fordi folk med parthest har brug for en, der "selvkørende" inkl at forstå hvad der kan ske af skade. De kan ikke fralægge sig ansvaret. Og det forventes ikke af 13 årige at de forstår ansvaret - medmindre man har fået det ind med modermælken.
    Men hvad med part på rideskole heste? Mere ridning og der er voksne / undervisere hos dig?


  • #6   8. maj 2018 Hvis du har tid og der er en åben mulighed for dig...tænk over at det ikke skal være for besværligt at komme frem og tilbage fra hesten. Hvad med økonomien? Du skal nok have noget forældre opbakning. Det kan godt være en stor udgiftspost for familien... måske er der nogen i nærheden som trænger til lidt staldhjælp eller til at få motioneret deres muler. Så er det somregel ikke så dyrt og mange tager imod hjælpen og selvskabet med kyshånd. Held og lykke med dit projekt.
    Mvh Helle


  • #8   8. maj 2018 Hvis du er erfaren nok, så nej, så er det ikke for tidligt. smiley

  • #9   9. maj 2018 Hvis du selv føler dig klar til det, så syntes jeg da bare at du skal springe ud i det smiley Har du forældreopbakning til det?

Kommentér på:
part på heste

Annonce