{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis loven ikke er overholdt?
  • #1   3. jun 2018 Jeg ville nok kontakte
    Dyrværn eller vestjysk
    Så kan de jo vejlede dig smiley


  • #2   3. jun 2018 Hvis hestene ser ud til at trives, så ville jeg blande mig uden om.. for tror ærlig talt at hestene ikke kan mærke forskel på om folden er 15 eller 20 meter bred.

  • #3   3. jun 2018 Hestene har aldrig trivedes.. Det er en byggelegeplads, hvor de de sidste tyve år, har haft to heste gående i en faldefærdig togvogn med adgang til en frimærkefold.. På øjemål er den nok 10x20.. Og de nægter at høre og beder mig gå til højere instanser, hvis jeg har et problem.. Og i min verden er loven virkelig et minimum, så det skal de sgu som minimum opfylde..

  • #4   3. jun 2018 Du kan risikere at der ikke vil blive gjort noget. Da det "kan" gå for at være sådan en boks med tilhørende paddock. Og så er reglerne anderledes.

    Uden at have set det self.
    Blot hav det i baghovedet. smiley


  • #5   3. jun 2018 Ja men der er jo ingen andre folde.. Så er loven jo ikke opfyldt.. smiley

  • #6   3. jun 2018 Måske? Kommer an på om hestene efter deres udsagn er ude og "ride" eller andet min. 2 timer om dagen.

    For så "behøver" de ikke gå på fold ifølge lovgivningen.


  • #7   3. jun 2018 Nej men folden skal stadig være der.. Der står i loven at ved ethvert hestehold skal der være adgang til en fold på 800kvm.. smiley

  • #8   3. jun 2018 Hvis det er en byggelegeplads, så var jeg gået til de lokale medier, og set om jeg ikke kunne få dem til at skrive noget.
    Ellers er der kommunen, evt. leder af byggelegepladsen, de nationale medier, og dyreværnet/hestens værn.


  • #9   3. jun 2018 Lederen af byggelegepladsen holder på, at deres heste har det "fremragende".. Jeg har skrevet til vestjysk hestevelfærd, så kan de måske fortælle mig, hvem jeg skal kontakte.. smiley

  • #10   3. jun 2018 du kan prøve at skrive til politiet. de har en hjemmeside. så kan du da starte der

  • #11   3. jun 2018 Politi er lidt voldsomt.. smiley Og de gør vist ikke sådan noget..
    Jeg vil egentlig bare have de "højere instanser" til, at tjekke stedet.. Er der ikke noget at komme efter, jamen skønt, så har hestene det godt.. Hvis ikke, så er der måske endelig nogen, der gør noget ved det..


  • #12   3. jun 2018 problemet er at når folk ikke vil hører i forvejen, så vil de nok hellere ikke hører på div dyreværn.
    div dyreværn må hellere ikke komme ind på andre folks grund, hvis de ikke får lov af ejeren. dyreværnene har ingen mulighed for at gøre noget. andet end at de kan prøve at snakke med ejeren. Og ellers henvender de sig også til politiet.

    men politiet må gerne. det er også dem som udskriver bøder.


  • Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 10 Heste: 1 Svar: 29
    #13   8. jun 2018 Jeg synes det er rigtigt fint du bekymrer dig om hestens velfærd. Kontakt du Hestens værn så ser de på det. De skal nok sørge for at der sker noget, hvis loven ikke er opfyldt. De ved også hvad og hvordan man griber sagen an ;). Jeg har selv haft kontakt til dem, hvor en hest gik alene og ejern bare sagde det er den vant til...men kort tid efter havde den en makker. Et andet sted, var en hest der næsten ingen pels havde på kroppen, da havde jeg igen fat på dem, denne gang blev hesten aflivet. Du kan bare ikke forvente de fortæller dig hvad der sker med hestene, men hvis de pludselig er flyttet ved du der er taget hånd om det ;). Du har ret en lov er til for at den skal overholdes ! Hvad skal man ellers med en lov ?! Man bliver nødt til at tro på, at henvender man sig, bliver der fuldt op på det. Ikke bare som xxxx skriver ovenfor, hun er utrolig negativ og stoler bestemt ikke på systemet, det er virkelig synd. Nå, men pøj pøj med opgaven. Kontakt du Hestens værn og lad dem klare sagen. Du er sej, at du tænker dyrevelfærd ! Det skal du have ros for. Knus Sanne

  • #14   8. jun 2018 Jeg har kontakt med vestjysk hestevelfærd og har aftalt med dem, at jeg tager hen på byggelegepladsen i weekenden og tager nogle billeder til dem.. Så regner jeg med at de fortæller mig, hvordan og hvorledes.. smiley

Kommentér på:
Hvis loven ikke er overholdt?

Annonce