{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Praktik som berider {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lige høre om nogen ved hvor man kan komme in praktik som berider. Gennem min 9. klasse skal jeg i praktik, og vil gerne være det som berider. Jeg leder derfor efter en stald som vil tage mig i praktik, gerne Jylland. Nogen der har erfaringer med praktik i berideruddannelsen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik som berider
  • #1   3. aug 2018 Har du prøvet at kontakte rideklubber/stalde omkring dig? Det ville være mit bedste bud smiley Jeg var selv i praktik som staldpige i 9. klasse på en nærliggende rideklub, som vi kontaktede og spurgte om jeg måtte komme derud i en uges praktik.

  • #2   3. aug 2018 Bare du ikke har for høje forventninger.
    Berider er jo 6 års slavearbejde, og du starter nok i stalden, som slave.

    Jeg har selv prøvet det.
    Jeg blev sat til, at muge ud - jeg gad ikke det slavearbejde, det havde jeg rigeligt af i min hverdag, da jeg boede på et stutteri.
    Jeg fik lov at skridte en hest af, ellers gøre heste klar.

    Men ellers er det bare, at forhøre dig, der hvor de har beridere.


  • #3   3. aug 2018 Prøv at hør Louise Christensen på Skive Rideklub. Vi har af og til praktikanter inde..

    Hvad angår selve uddannelsen, så kommer det meget an på hvor man kommer i lære.
    Hos os hjælpes de ad med morgenstald sammen med vores staldmand.
    Og så har de altid 8-10 heste at ride hver dag.


  • #4   3. aug 2018 Hvis nu man kunne kontakte Blue horse og hører om man kunne komme i praktik der - så ville jeg give min højre arm, for at få lov til at følge denne her groome for Daniel Bachmann :
    https://www.everhorse.dk/nyhedsarkiv/Robbie-Sanderson-Manden-der-nyder-at-stå-i-kulissen

    Og ja går man rundt og tror, at beridere bare rider lækre heste og det er så det, så må man tro om igen. Heldigvis skal de i deres lærertid lærer både at ride heste, passe dem, kører en forretning/ridecenter, samarbejde med bestyrelse og sponsorer ect.

    Mvh Charlotte


  • #5   3. aug 2018 Sanne K, er det praktikanter du skriver om? der hjælper med morgenstald, og har heste at ride hver dag. Og er der mulighed for at "bo" på stedet. Kommer ikke lige derfra? smiley

  • #6   3. aug 2018 Nej Maria, det er vores beriderelever..

  • #7   3. aug 2018 Når du skal i erhvervspraktik, som typisk kun er en uge eller to, så vil det være smart at du holder dig til lokalområdet smiley

    Gå fx ind på go.rideforbund.dk og tag en liste over rideklubberne i Sønderjylland. Tjek derefter deres hjemmesider og se, hvilke klubber der har beridere ansat - og så griber du telefonen og ringer rundt.


  • #8   3. aug 2018 Hvor i landet bor du? Og hvilke forventninger har du til hvad du skal lave i praktikken?

Kommentér på:
Praktik som berider

Annonce