{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Praktik som berider. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg skal i praktik her i år og jeg skal selvfølgelig have fundet en plads. Jeg havde tænkt lidt på berider.. Nogen der har erfaringer med berider-praktik, altså om i har været i det og hvordan var det?? smiley
Ellers andre ideer til hvad jeg kunne prøve som har noget med heste at gøre? Ridelærer har jeg prøvet og staldpige har jeg også prøvet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Praktik som berider.
  • #1   22. aug 2013 Jeg tør våge på du for lov at skovle lort i hele praktik perioden smiley

  • #2   22. aug 2013 Jeg har hørt du ofte bliver sat til at ordn boks når du er i berider prktik. ^^

  • #3   22. aug 2013 Du kan jo ikke uddanne dig som berider pt.
    så man kan sige det måske ikke så relevant da det ikke er noget du kan uddanne dig til.. men det må du jo selv om


  • #4   22. aug 2013 Det ville også være fuldstændig uforsvarligt af en berider at sætte et barn op på en utilredet hest, selvom du siger at du har redet i flere år smiley

    Du får måske lov til at hjælpe med at strigle og kigge på :)) Ellers bare ordne boks, kunne jeg forestille mig...


  • #6   22. aug 2013 Jeg var i berider praktik i 4 uger.

    Jeg stod op hver morgen kl 4.00, lukkede 55 heste på fold mugede 55 bokse, strøede. omkring kl. 8. og frem striglede jeg og klargjorde beriderens heste, skridtede dem varme og skridtede dem af. Eftermiddag rørte jeg de rideskoleheste der ikke skulle gå timer og ikke havde fri. Lukkede heste ind og aftenfodrede. Fik en times undervisning i enten dressur eller spring. Havde en masse praktisk såsom at feje alle staldgange, male spring og andet der trængte, fejede spindelvæv ned omkring kl. 23.30 var jeg færdig med det sidste praktiske. Gik aftenvagt i staldene, kom i seng omkring kl. 1.00 stykker om natten. Og så videre næste dag.

    Spiste morgenmad i 10 min da jeg stod op, Havde 1 halv times frokost og 1 times aftensmad pr dag.

    Men du kan ikke længere blive udd. berider i Danmark så tvivler på du i det hele taget kan komme i praktik som det længere...



  • #7   22. aug 2013 Nej, lad værre. Nu ved jeg ikke hvad for en klasse du går i, men brug din praktik på noget du kan komme til at bruge. Du bliver højst sandsynligt ikke berider (Og du kommer nok bare til at muge ud), så det er dumt at bruge din dyrebare praktik på det smiley

    Jeg går i 10. klasse, og skal i praktik på et dyreklinik/hospital smiley Glæder mig rigtig meget! Og den eneste grund til jeg har fået pladsen, er fordi de kender os så godt nu (Suk, gæt selv...). smiley

    Men find ud af noget du godt kan tænke dig at blive senere hen smiley


  • #8   22. aug 2013 Haha okay det lyder bare suuuper feeeedt!! (Ironisk) smiley
    Tror bare jeg finder noget andet xD
    Men tak for det smiley


  • #9   22. aug 2013 Jeg var i praktik som beridder hos min daværende træner ii 9. Klasse.
    Selvfølgelig var man med i stald arbejdet, men synes det var sjovt at se hvordan det hele fungerede i hverdagen. Jeg var med ude når han gav undervisning og så ham ride lige fra unge til erfarne heste smiley
    Jeg synes selv jeg lærte en del selvom jeg ikke red smiley

    Sådan er det når man er i praktik. Dem som er ved en frisør får jo heller ikke lov at klippe, men at vaske hår og feje smiley


  • #10   22. aug 2013 Jeg var i praktik som beridder i et helt år, ved min gamle ridelære. smiley
    Jeg synes det var super fedt! Men det var heller ikke rigtig praktik, jeg gik ikke i skole så jeg gik bare derhjemme, og så kom han med det tilbud. Jeg fik tilredet nogle heste på egen hånd, fik redet en hel masse andre heste, fik springundervisning på en B-pony der stod der, og ja. Selvfølgelig skulle jeg også muge nogle gange, gøre heste klar til ham, trække til og fra mark, holde heste i longe som han skulle tilride og så videre, men det var klart det hele værd! Flyttede dog hjem til ham i plejefamilie, så det er lidt noget andet end rigtig praktik


Kommentér på:
Praktik som berider.

Annonce