{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

BOT til kodeledsforvridning {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg vil bare lige høre jer, hvilket produkt fra back on track I kan anbefale til en kodeledsforvridning på forbenet?
Jeg har selv kigget på lidt forskelligt, men er i tvivl, fordi jeg kan se, at de har en del. Det skal dog helst ikke være bandager, for det vil tage for lang tid at lægge på/tage af.

Har I prøvet nogle af dem - hvilke kan (/kan ikke) anbefales? Eller et andet mærke/produkt? Mærkede I forskel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BOT til kodeledsforvridning
  • #1   26. dec 2018 Hvis det er en kodeledsforvridning i forbenet ville jeg bruge staldgamacher med keramisk effekt - BOT eller Premiere Equine fx smiley Er det løsdrift, hvor man kun har hesten ude kort tid så synes jeg ikke det giver mening og give BOT på i den korte tid.

  • #2   26. dec 2018 Krukken
    Hun skal flyttes på boks i starten af januar, såfremt det går at transportere hende med benet - men det går bedre allerede, så jeg satser. Også for at hun kan komme på boks at stå om natten, og på den måde få ro i benet. Og så var tanken, at hun måske kan stå med "tingen" (hvad end det bliver) på benet over natten. smiley
    Tak skal du have ift. råd - jeg synes, at staldgamacher ser så voldsomme ud, men måske er det fordi jeg blander dem sammen med transportgamacher egentlig.... Jeg vil lige undersøge dem. Kan hesten nøjes stå med bare en på det ene ben?


  • #3   26. dec 2018 Jeg ville sætte det på to ben. Min står med det på begge bagben, selvom det primært er det ene der hæver.

    https://www.premierequine.co.uk/nano-tec-infrared-boot-wraps-c2x25093551

    Det er staldgamacher, de har keramisk effekt som BOT. Man kan også få nogen uden.


  • #4   26. dec 2018 Er magnet-gamacher en bedre ide end keramisk-stof?

  • #5   26. dec 2018 Magnet behandling må hesten ikke stå med hele natten fx, de skal af efter 4 timer.

  • #6   26. dec 2018 https://www.nethesten.dk/shop/magnetterapigamascher-1736p.html

    Det er bare fordi jeg fandt denne, og her står der, at den maks må stå med dem 12 timer i døgnet smiley Og så læste jeg på et forum, at nogle skrev, at magneter har en tydeligt en anden effekt end det keramiske stof. smiley


  • #7   26. dec 2018 Tak for linket i øvrigt smiley

  • #8   26. dec 2018
    Premiere Equine har tit tilbud på deres ting, så de er billigere at købe der smiley


  • #9   26. dec 2018 Tak skal du have! smiley

  • #10   26. dec 2018 Jeg fandt dem lige på siden, som du linkede til. Der står nemlig også fra 4-12 timer dagligt... Tænker du, at det er en fejl? Har også hørt maks 4 timer nemlig...

    profilbillede
  • #11   26. dec 2018 Jeg brugte BOT til et håndled for et par år siden, det virkede super fint ved min overbelastning. Det føltes godt. Men det føltes også lidt underligt kun at have noget på den ene arm, så på en hest ville jeg nok også lægge noget på begge forben.

  • #12   26. dec 2018 Jeg har selv BOT til mit knæ. Min kæreste har også en til sit knæ. Jeg har problemer med begge knæ, så jeg foretrækker også at have noget på begge.. Men hun er en meget "naturlig" hest.
    Hun har gået i løsdrift i mange år, hun har haft bandager på to gange for måske 5 år siden, og så er det vist det. Heller ingen dækken. Så hun er ikke rigtig vant til at "have noget på", især ikke på benene. Jeg kunne blive i tvivl, om hun ville foretrække at det kun var det ene, eller om det er rarest at have på begge, selvom det kun er det ene forben, der er skadet?


  • #13   26. dec 2018
    BOT er der ingen begrænsning på hvis hesten har vænnet sig til det og det er samme effekt.
    Det er Magnet ting der er begrænsning på.

    Min har sine på fra mellem 16 og 18 til kl. 8-9 næste morgen.


  • #14   26. dec 2018 Min fik jo et spark på senen i foråret og jeg købte catago fir tech keramisk staldgamacher. Hun havde dem på 24/7 i tre måneder. Dog med pauser når jeg var oppe og besøge hende, så fik hun dem af og på når jeg skulle køre. Hun gik også med dem på fold, tog dem hjem når de blev for beskidte af mudder og vaskede dem. Og på igen når de var tørre. De var guld værd sammen med voltaren smertestillende og cool cream på senen. Gav hende også tilskud fra st.hippolyt for heste med skader så senen heler op uden de kæmpe arvæv som kan ske i ophealing facen. Når hun fik pause uden de keramiske gamacher så hævede senen op og blev varm. Puttede gamacherne på igen og indenfor en time så forsvandt hævelsen. Så de havde en meget positiv effekt på min hest smiley

  • #15   26. dec 2018 Jeg ville bare bruge back on track staldgamacher - og så selvfølgelig på begge forben smiley

    Der er skrevet afhandlinger om det, og det virker altså (har jeg fået at vide af min dyrlæge, må dog indrømme, jeg ikke selv har læst nogle af undersøgelserne) smiley

    Min stod med BOT på, da han havde en overfladisk seneskade - det var tydeligt, der skete noget... min gamle hest havde en gammel skade på en sene, og han stod med BOT fast altid, og hans arvæv blev meget blødere af det smiley

    Kan anbefale dig laser også smiley Det er så godt til heling. Min fik laser 1-2 gange i ugen, da han havde den milde seneskade.


  • #16   27. dec 2018 Tka skal I have for alle de gode råd. smiley
    Jeg vsr egentlig begyndt at hælde mere til magnetgamacherne, men når maks er 12 timer i døgnet, så må dette vel ikke overskrides. Og jeg kan jo ikke vide, om der er en dag, hvor hestene bliver lukket senere ud - og hun derfor får dem af senere.... Hvis, så duer det jo nok ikke. Og det lyder som om, at jer herinde har god erfaring med BOT/Catago fir tech. smiley

    Ift. Laser havde jeg faktisk også tænkt at finde en fys (som alligevel skulle komme), der også kan give noget laser på kodeleddet. Så hvis det også er noget, I har erfaring med virker, så er der ingen tvivl om, at jeg også skal finde sådan en. smiley


  • #17   29. dec 2018 Laser er SÅ godt - det virkede enormt godt på min! Jeg kunne seriøst se, at det satte gang i noget, når hun havde været det smiley Man skal absolut IKKE undervurderer, hvor meget, det kan gøre. Man bruger også laser på mennesker + faktisk på hunde med hot spot. Lidt spændende smiley

Kommentér på:
BOT til kodeledsforvridning

Annonce