{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

er jeg pyller?? (dækken) {{forumTopicSubject}}

hmmm jeg er vist en pyller-hestemor...

den anden dag da det pissede ned, tog jeg over for at se til isabella.. og hun RYSTEDE fordi det regnede og blæste.. og hun var blevet kold...

så ind og tæppe på..

idag lukker jeg hende så ud kl 06.15.. og kl 7 kigger jeg ud af vinduet og ser at det PISSER ned i fede stråler..

da jeg så kommer over ti hende regner det stadig men ikke så meget.. men hun kommer alligevel ind og lige få tæppe på...

og regner så med at lukke hende ud med hendes regn dækken...

er jeg for pyller????

vil jo bare forebygge at hun får det så koldt at hun ryster igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg pyller?? (dækken)
  • #1   29. jun 2007 Nej... min står med sommerdækken, bare ikk når det er 30 grader... og den kommer kun på fold når det ikk regner og hvis det er lidt koldt og overskyet får den regndækken på og hvis det regner kommer den ind...

  • #2   29. jun 2007 tamiila
    det er altså forskelligt fra hest til hest...

    jeg HAR forsøgt at have isbella uden dækken en vinter.. og hun sætter simpelthen ikke nok pels til at unne holde varmen...


    og ville du ikke synes det var mere synd at hun stod ude og rystede lige mo hun gjorde den anden dag???

    nu er hun kommet ud med hendes regn dækken.. og gik straks igang med at spise.. da hun stod uden og det regnede, stod hun bare og kiggede.. ikke spiste


  • #3   29. jun 2007 det samme med min som Hotse<3(team hdr)

  • #4   29. jun 2007 Har ikke selv hest men synes ikke du er et pyllerhoved.. Vil selv passe meget på mine når jeg får... Kan sagtens forstå dig..

  • #5   29. jun 2007 Jaike fik bare et regndækken på da det regnede meget.

  • #8   29. jun 2007 stine
    det har min ikke (noget at stå i læ i)


  • #9   29. jun 2007 Jeg må indrømme, at jeg tog min ene pony ind - uhhh hun så så kold og frysende ud. Så ind og tæppe på. De andre 2 fik lov at blive ude... De har en hel skov de kan gå i læ i, men nej nej, hellere stå ude i regnen og blæst og fryse... Lidt dumme er de altså. ;0)

    Heidi


  • #10   29. jun 2007 Næ ikk hvis hesten har svært ved at holde varmen , men må indrømme at det et pylleret at tage hesten ind og lade den være inde .. Dækkenet er jo bare en "ekstra" pels for hesten ..

  • #11   29. jun 2007 hun skulle jo også bare stå inde en halv time til hun var t'r nok til at få dækken på *SS*

  • #12   29. jun 2007 Min kommer ud selv om det regner, men hun har så et regndækken på.
    men hun har ikke nget på om natten når hun står inde smiley


  • #13   29. jun 2007 så må jeg nok sige at jeg er en af de onde hesteejere. hehe

    Mine går ude uanset vejr 24/7 hele året, uden dækken eller andet over sig. Men de har læskur de kan gå ind i og har da også lavet 2 "sygebokse" for en sikkerhedsskyld, hvis der skulle blive beordret boksro.

    Men nu er det jo også shettere jeg har hehe


  • #14   29. jun 2007 Jeg er også ond..smil
    Mine går ude hele året, om vinteren kommer de dog ind om natten. De bliver ikke pakket ind, men bliver fodret godt. De har ingen læskur, om sommeren kan de søge læ ved træerne.


  • #15   29. jun 2007 sandie L

    Det med at stå inde var ikk lii til dig.. Men nogle andre som er pylleret og har deres heste inde når det regner smiley


  • #16   29. jun 2007 gyngehest okay *SS* for isabella er altid ude alt det hun kan.. også hver dag om vinteren.. så bliver hun bare pakket bedre ind..

    hun er virkelig en frossen pind... i vinters da den første dag med hård frost kom, fuik hun sit vinterdækken på ud.. var det nok??? NEJ hun stod og RYSTEDE.. så måtte have tæppe under smiley


  • #17   29. jun 2007 Har ingen dækner hjemme, da de er til rens. Kun stalddækner. Så de kommer ind hvis de er meget våde og fryser og får stalddækner på. Og kommer først ud når vejret er fint.
    Jeg har dem hjemme så det er meget let for mig at hente dem ind når det er.


  • #18   29. jun 2007 tja min hoppe og hendes føl. røg ind allerede tirsdag nat fordi det havde regnet sådan hele mandag nat og dag, og mit føl stod og frøs... og er lettet over jeg lod dem stå inde for en sikkerheds skyld... tror næppe en ingen gang en uge gammelt føl, kan holde til sådan en omgang storm, regn og det var også koldt syntes jeg.. jeg tog også min vallak ind da det stormede sådan... jeg er ikke tryg ved at de går ude i sådan et storm vejr.. der kan ske så meget med sådan en kræftig blæst... jeg ligger dog ikke dækner på mine heste når det regner.... de har kun dækner på om vinteren.. jeg tager dem ind og tøre dem med halm.. og ligger evt lige et tæppe på..

  • #19   29. jun 2007 Jeg synes man skal passe meget på med at give dem dækner på ud i tide og utide. Det er ikke sundt for deres pels.

  • #20   29. jun 2007 Vi er selv med til at gøre vores heste sarte, og når først man har vænnet hesten til at man kommer flyvende og pakker den ind, skal det nok give bagslag den dag det styrter ned og man ikke kan komme derud...

  • #21   29. jun 2007 Nej synes ik du pylret.. Det jo forskelligt fra person til person hvordan man gør tingene og forskelligt fra hest til hest...

    Variant har klaret den uden dækken indtil videre og håber vi kan fortsætte sådan ...

    Den anden dag, da vejret var sindsygt satte vi døren på igen indtil stalden og lukkede hestene ind. Hestene var ik specielt glade for at de var lukket inde, men vi ville nu gerne ha af vores tag blev hvor det var..

    Hypperne prøvede at bide hul i døren.. *G* ... men de overlevede da en nat inde ..


  • #22   29. jun 2007 Jeg tager ikke mine heste ud og ind fordi vejret bliver dårlig og kommer ej heller dækkener på, og ingen af dem har været syge. Så kan jeg slippe for forkøelse og andre ting på den måde så gør jeg det.

  • #23   29. jun 2007 Mine kommer ikke ind her i sommer.
    Men hvis det er dårligt vejr og de ryster skynder jeg mig at kaste et dækken på dem.


  • #24   29. jun 2007 Nej, jeg sys ikke du er pylret.

    Det akn godt være at hesten står ude døgnet rundt af natur, men der bliver den ikke redet, og den får ikke de samme naturvitaminer fra alt muligt forskelligt græs og planter, så den bygger et helt andet fedtlag op, derfor kan jeg ikk selv holde ud at se på en hest der er drivvåd og står mod røven op mod vinden og ryster, så kommer den ind og får lidt halm og gumle på, og kommer ud når den er tørret lidt og vejret klare bare lidt op.


  • #25   29. jun 2007 ja, det synes jeg du er smiley hvis din hest ikke fejler noget, eller er for tynd burde den sagtens kunne holde varmen..

  • #26   29. jun 2007 hippie hest:
    hvad emd græs? smiley Min hest holder ihvertfald altid varmen, er det fordi den æder græs?


  • #27   29. jun 2007 hvis den er klippet så er du ikk pylret så er det jo koldt for den og den kan jo ikk gøre for du klippet den.....




    men hvis den ikk er klippet så syntes jeg du er en lille bitte smule pylret....(-:


  • #28   29. jun 2007 julie N man klipper ikke heste på den her årstid

Kommentér på:
er jeg pyller?? (dækken)

Annonce