{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Dækken, er jeg en pyller? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige i weekenden skiftet fra regndækken til 150g, da min unghest begyndte at være kold under dækkenet.

Men som regel har jeg dækkenet af 1-2 timer om dagen, når jeg er der - men bliver det for koldt nu når hun har 150g på?

Jeg tager det som regel af mens hun står i boks (udeboks), og gumler wrap. Ellers går hun i løsdrift.

Kan jeg fortsat tage det af 1-2 timer dagligt, eller kommer det an på temperaturen?

Har ikke rigtig erfaring med dækkener, da det er min første vinter med dækkenhest, så erfaringer modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken, er jeg en pyller?
  • #1   18. nov 2014
    Det ville jeg ikke gøre nu, når det nu er i løsdrift hun går og hun ikke står på en staldgang eller en boks med læ - det er jo en udeboks :o)

    Så ville jeg ligge et tæppe på istedet.


  • #2   18. nov 2014 Så kan jeg vel bare lægge fleece på hende når hun er inde?

  • #3   18. nov 2014 Så længe der blæser direkte ind på den og den står i træk, tror jeg ikke der sker noget med de temperaturer vi har nu. Jeg lukker endda nogen gange mine dækkendyr ud i snedriverne uden tøj på. De smider sig direkte i sneen og triller rundet, rejser sige løber og bukker rundt, smider sig igen. De nyder det og jeg har en ide om at det "renser" pelsen. De er tog kun ude kort tid uden dækken.

  • #4   18. nov 2014 Mine som er klippet, har fået lov at komme ud uden dækkener i dag smiley
    De laver ikke andet end at rulle rundt på folden smiley


  • #5   18. nov 2014 Personligt bryder jeg mig ikke om at tage dæknet af og på dem.
    Heste betragtes jo normalt følsomme dyr, over for temperatur ændringer, og træk.

    Men heste er sikkert lige så forskellige som os mennesker, nogle kan gå uden jakke, og nogle kan ikke leve uden at have deres jakker på. Personligt kunne jeg dog ikke drømme om at lukke en ny klippet hest ud, uden nogen form for dækken hverken i 10 minutter eller 2 timer, det er da lige til at fremkalde et nyreslag på dem i mine øjne og alt for farligt! smiley Men igen, så er heste sikkert forskellige og det er deres ejere også (:


  • #6   18. nov 2014 Jeg ville heller ikke gøre det - specielt ikke når du har lagt et tykkere dækken på smiley Og kan ærligt talt heller ikke se idéen i det?
    Som vejret er nu; blæsende og regnfuldt appelerer det mere til en syg hest end en gladere hest smiley

    - Og der er stor forskel på at lukke en hest ud i sne for at rulle sig i 10-15 minutter for derefter at tage den ind og give den et tæppe på, end at tage dæknet helt af i 1-2 timer!


  • #7   18. nov 2014 Jeg plejer at lægge et fleecetæppe på krydset af min når jeg er der og han er inde, så får han lidt luft, og kan klø sig der hvor han vil uden at fryse..
    Hvis vinduet er åbent lægger jeg fleece og et uld oven over (stadig kun krydset)
    Han nyder det, og så længe han har noget at spise og ikke står i træk så sker der ikke noget ved det.. smiley

    Han får ligeledes lov til indimellem at komme i ridehuset uden dækken 10 min hvor han klør sig og ruller og slår et bukkespring smiley


  • #8   18. nov 2014 Lea: Kan lige indskyde at hun ikke er klippet, hun har fin vinterpels, og har de andre vintre gået uden dækken.
    Hun har dækken på i år, fordi hun lige mangler de sidste kg efter sygdom tidligere på året.


  • #9   18. nov 2014 MIn går med 500 g nu og han er kun lun under dækkenet smiley

  • #10   18. nov 2014 500 g nu? Hvor meget har den på om vinteren når det er rigtig koldt?

  • #11   19. nov 2014 800. Plejer selv at have det som dig med dækkener, men nu har jeg så fået en hest der er MEGET kuldskær:-)

Kommentér på:
Dækken, er jeg en pyller?

Annonce