{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Dækner igen :b {{forumTopicSubject}}

Ja, sidste år gik Dixie barer med et 150 gram fyld.
men i år, er vi begyndt at kører til undervisning,
og vi skal til en masse stævner, derfor syntes jeg at
hun skal gå lidt mere med dækken..
hun når desværre ikke at blive klippet, vi kan ikke få
fat i en trimmer..

så mit spørgsmål er :

Hvorfor nogen slags dækner og hvor mange osv.
skal jeg købe ?

Jeg har allerede :
et tyndt dækken, vand afvisnede ( altså ikke helt vandtæt men næsten.) også har jeg et stald dækken ( tyndt, ikke flece. )

det tynde dækken ude, kunne jeg bruge til overgangs,
og det ''stald dækken'' kunne jeg bruge inde,
bliver det får koldt ? evt ide ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækner igen :b
  • #1   5. sep 2007 Det der grønne tynde dækken du har, er kun et regn dækken.. det forhindre hende som sådan ikke i at sætte pels..

    Hvis du vil forhindre hende i at sætte pels (og derved undgå at klippe hende).. så skal du hurtigst muligt ud efter et overgangs dækken... og et vinter vinter dækken (til når der bliver køligere)...

    Isabella går med et tynd overgangs dækken nu... når vejret bliver værre. så får hun et tykkere overgangs dækken på.. og når vi nærmer os frost graderne, så får hun vinter dækken på.. og hvis der er RIGTIG RIGTIG koldt, om vinteren, får hun tæppe på under dækkenet...

    du så selv hvor fin isabellas pels var sidste år..

    og jeg snakede med dyrlægen om dette emne så sent som igår.. og han sagde det var meget godt jeg havde lagt overgangs dækkenet på nu


  • #2   5. sep 2007 Okay Sandie. hehe smiley
    skal til viborg og købe i morgen..

    tror jeg køber et vinter dækken,
    eller to ? fordi, jeg må låne Katrines, det røde, det
    er lidt tykkere


  • #3   5. sep 2007 og du skal forresten nok ikke ligge noget på hende inde endnu... men jeg går heller ikke ud fra at hun er inde endnu???

    men når hun kommer ind.. så lad hende stå inde uden tæppe i en uges tid elelr 2 og mærk efter hvor varm/kold hun er om morgenen...

    hvis hun virker kold, så smid et fleece tæppe på hende.. og når der bliver koldere, det der tynde dækken du har.. og når der bliver frost, så dkkenet OG fleece tæppet


  • #4   5. sep 2007 altså jeg har jo MANGE dækkener til isabella.. og det er jeg glad for..

    Jeg har:

    2 overgangs (et tykt og et tynd)
    2 stald dækkener (et tykt og et tynd)
    2 vinter dækkener (et med polyester og et med uld fyld)
    3 fleece tæpper

    og et regn/ride dækken...

    jeg overvejede at sælge de gamle da jeg købte det der sæt i vinters... men jeg er glad for at jeg ikke gjorde det..

    for hvis hesten så kommer ind en dag og er MEGET våd.. så har jeg nogle tørre at skifte imellem...

    Men det bliver jo dyrt at skulle købe så mange af hver slags..

    så et tykkere overgangs.. et okay tykt vinter og så et stald dækken.. så burde du være dækket ind..

    og hvis hun en dag kommer meget våd ind fra fold, så tag dækkenet med hjem natten over (ude dækkenet().. og lad det tørre


  • #5   5. sep 2007 Tak Sandie, får Ja det bliver fandme dyrt ! smiley ELLERS
    hehe søde


  • #6   5. sep 2007 sandie L
    hvor tykt er der overgangsdækken dun har på nu ?


  • #7   5. sep 2007 jeg ville kalde det for et regn dækken med fleece foer det hun bruger nu..

    men det hedder overgangs dækken??



  • #8   5. sep 2007 Altså Enicca har over 10 dækner, men hun har så også lidt mange.
    Jeg ville mene du skulle have et overgangs dækken, et flece, et vinter dækken med godt fyld i, et stalddækken dejlig tykt. & så skridt tæppe og det. Og måske et mere fleece. smiley


Kommentér på:
Dækner igen :b

Annonce