{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Pris på en fjordbolle {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke en skid forstand på priser på heste, synes blot de er blevet MEGET dyre det sidste år.

Men jeg er blevet tilbudt at købe en fjordbolle hoppe. Alder kan jeg selvfølgelig ikke huske. Men hun er fjordbolle med stort F. og hoppe med stort H. Hun er svær at holde både fra jord og ved ridning. De har lige haft hende solgt incl. alt udstyr til 14.000, men fik hende retur efter en uge, hun havde løbet af med personen flere gange på en uge, så hun blev til sidst temlig bange for hende.

Hun spørger mig så, hvad jeg vil synes er rimeligt for hende/ hvad jeg vil give?

Men jeg aner det virkelig ikke, for det okm vildt bag på mig, at de havde fået 14.000 for hende, for SÅ meget vil jeg da aldrig give for en svær fjordbolle. Jeg ønsker ikke udstyret til hende, da jeg har nok af alverdens ting.

Men hvad havde I givet ud fra de oplysninger jeg har givet jer?

Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på en fjordbolle
  • #1   7. sep 2007 MAKS!! 10. 14 er alt alt for meget!

  • #2   7. sep 2007 Ja min egen overbevisning har også været 3-5000. Derfor var jeg også ved at falde ned af bænken, da hun sagde de havde haft fået 14.000.

    Jeg kan ikke udføre mirakler med heste, og derfor skal jeg bare bruge en til at hygge med min Egon, mens de små er på pension (så deres ridepiger kan få mere glæde af dem her i vinter). Og ja, evt. kunne det da være sjovt at ride hende lidt når jeg har født, for jeg har faktisk (hold lige fast), aldrig siddet på en fjordbolle eller prøvet at strigle en :0)

    Heidi


  • #3   7. sep 2007 siger det samme max 5000 !

  • #4   7. sep 2007 Hun tilbød mig den, fordi som skrevet de små skal på pension, og jeg er ikke til at lade Egon være alene hele vinteren, så hun ved jeg har 2 tomme bokse. Deres nye pony står også på pensionen, så fjollen er lidt i vejen og må gå sammen med køerne der hjemme. Så jeg kunne jo sige, at jeg kunne tage hende hjem på gratis opstaldning/ prøve i et par mdr. og så kunne vi tale sammen om, hvad prisen kunne ende op med at være...

    Heidi


  • #5   7. sep 2007 Hvor gammel er den og hvad kan den? Man får normalt ikke meget hest for 5.000, så med mindre den virkelig erHELT ustyrlig synes jeg det er for lidt. Vil mene mellem 8-10.000

  • #6   7. sep 2007 Max 5000,-
    Man kan sgu da ikk sælge sådan en hest!


  • #7   7. sep 2007 lyder som en go idé . . .

  • #8   7. sep 2007 Heidi: Synes også at 14.000 lyder meget dyrt, medmindre hun har helt fantastiske blodlinier, det kan presse prisen op, selvom hun er ustyrlig. Jeg ville ikke give så meget 5-8.000 højst. Det er nok en rigtig god ide at få hende på prøve først, som de andre foreslår smiley

  • #9   7. sep 2007 Priser er svære! Men efter at det er en hoppe, den er tilredet, er 10.000 nok prisen! At den løber af med en rytter er nok mere et spørgsmål om de rigtige hjælpemidler og om rytteren ikke har kunne magte den. Der er jo mange ting der spiller ind, du ved heller ikke om jeres kemi passer. Vi gav i foråret Kr. 3500,- for en 2års og efter hvordan den var passet og hvad der skulle offeres på den, ja så stemte prisen meget godt overens. Kig forbi hans profil og se hvad vi fik og hvad vi har fået ud af ham.Men held og lykke!

  • #10   7. sep 2007 Bornholm

  • #11   7. sep 2007 Måske 7.000,-

  • #12   7. sep 2007 5-6000

  • #14   8. sep 2007 Husk at priserne også stiger på fjordheste. Mange er af den overbevisning at fjordheste, traver mf. ikke skal koste meget mere end 5000kr. Hvis hun har gode papir er 14000kr. meget billigt. Spørg selv en fjordhesteavler. Men hvis hun er uden papir, tjaaa. Personligt ville jeg ikke købe en hest/pony der var uridelig. Men har du selv prøvet hende? Det kunne jo være at den anden køber ikke var rutineret nok. Mange tror fejlagtigt at en fjordhest er en begynderpony og det er de færste. De er nemlig meget selvstændige og kan blive tæmmelig frække hvis de ikke har en god/stærk leder. Og det er en nybegynder eller en pige på 10-12år ikke. Det kan godt være at en del rideskoler bruger fjordheste, men hvor plejer lige den fjordhest at ståi undervisningen? Tjaaa, tit på mitten af banen. Simpelthen fordi de får lov til at bestemme og ikke har en leder.
    Men når det er sagt, så er fjordheste også meget dygtige og alsidige.
    Mvh. Lene


  • #15   8. sep 2007 Hi. Hi. Nu mente jeg jo heller ikke alle. Nu er det jo mange år siden jeg selv har gået til ridning på en rideskole, så forhåbenligt har det ændret sig. Min løber også med en, hvis man ikke er rutineret nok og er en god leder for hende. Men kun fordi hun syntes det er skide skægt. Hun er ikke ond eller noget. Hun har aldrig løbet med mig.

  • #16   8. sep 2007 Hvis den er 1'er så omkring 10.000 og hvis den har papire kan den godt komme op i de 15.000 men hvis det er en udstyrlig 2'er uden stamtavle ville jeg sige 5-8.000

  • #17   8. sep 2007 Tak for alle jeres svar... Som jeg skriver, så spørger jeg ud fra de oplysninger jeg allerede har givet. Så jeg kan ikke svare på noget som helst andet.........endnu. Men nu har jeg noget jeg kan tage med videre i mine overvejelser.

    Jeg har også altid ment at fjordboller er for den mere rutinerede rytter, det samme gælder nu også en traver. Det er ikke lette heste at have med at gøre. Jeg har som skrevet ALDRIG haft noget med fjordbollerne at gøre, men har ejet flere travere.... :0) Her over på Solskinsøen er prisen på travere noget lavere end i resten af landet. Jeg solgte min sidste for 3000 til Jylland, det samme skulle de give i transport, men de synes stadig det var vildt billigt.... og da havde hun stået til salg længe herover ;0)

    Heidi


  • #18   8. sep 2007 nu er jeg ikke meget for udtrykket fjordbolle, det lyder nedladene i mine øjne. Men heldigvis er fjordheste steget her de sidste par år, da folk har fundet ud af de er gode ponyer både til de større børn og voksne + de er blevet avlet til at kunne begå sig i sporten, men desværre har de nok stadig det er fjordbolle rygte på sig.

    Men om 14.000 er for meget for denne fjorhest, kan jeg ikke svare dig på, men hvis den bare har rimelig gode papire, så nej så syntes jeg ikke det er dyrt! og hende der sendte hoppen retur, hvor længe har hun redet mm ?, for fjordheste er bestemt ikke dumme og finder hurtig ud af hvornår de kan snøre deres rytter , også fordi de er så stærke. men nu fik du lige min mening! :0)


  • #19   8. sep 2007 Jeg er blevet smittet herinde med fjordbolle navnet, jeg synes det lyder sødt. Det er ikke noget man normalt kalder dem her på øen, så folk kan godt sådan "Hvad sagde du?". Kært barn har mange navne, så der er intet negativt eller "bollet" i det... ;0)

    Ejer har haft hende i nogle år. De kan ikke selv styre hende. Ny ejer (som leverede retur) redet i 1/2 år efter en pause på 10 år.

    Heidi


  • #20   9. sep 2007 Fjordbolle er et kælenavn må en kær og elsket race.
    Jeg tror ikke de fleste herinde mener det nedladende når de bruger det smiley


  • #21   9. sep 2007 14000 er da meget rimeligt for en fjordhest...
    Hvis den er helt ustyrlig er det måske nok i overkanten.

    Som du beskriver den, mangler den lidt opdragelse og respekt, men det kan der jo arbejdes med.
    Men som den er nu, ville jeg synes 8000 uden udstyr ville være fair.

    Jeg har for nylig solgt en fjordhoppe på 12 år.
    Hun kunne ikke noget specielt indenfor dressur eller spring. Hun var "bare" en hygge/skovturshest.
    Hun blev solgt samme dag som hun blev sat til salg, og jeg fik 11.000 for hende (med lidt udstyr)
    Jeg blev tilbudt mere for hende, af folk der ringede forgæves, efter hun var solgt.

    Så umiddelbart vil jeg tro at fjordheste er ret populære for tiden, og derfor ikke er specielt billige.


Kommentér på:
Pris på en fjordbolle

Annonce