{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Vaccination {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har haft ferie og Corona og ikke fuldt op på mine heste pas, men kan se deres sidst vaccine var d 6/8 smiley

Men dyrlæge er på ferie til d 9/8 og jeg har ringet rundt den sidste uge til andre men ingen har tid.

Mine heste starter ikke stævner og skal heller aldrig, ved i om det så gør noget de venter en uges tid ? Eller kender i en i Nordsjælland der akut kan gøre dette ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination
  • #1   5. aug 2021 Kan du ikke bare få dyrlægen til at skrive datoen lidt tilbage

    hesten dør ikke og bliver ikke farlig af at gå et par dage over vaccine det er "bare" for at sætte en regl grænse.


  • #2   5. aug 2021 Min dyrlæge vil ikke gøre dette ved jeg tænkte først det samme smiley

  • #3   5. aug 2021 mine er nogle gange gået en måned over eller blevet vaccineret en måned før de egentlig skulle, fordi det lige har passet med at dyrlægen alligevel skulle komme.. det skader altså ikke at det ikke bliver på dagen. 14 dage efter betyder heller intet.

  • #4   5. aug 2021
    Hvis du vil ride stævner, så duer det ikke de er gået over dato, jeg ved ikke om det er noget der betyder noget for opstaldningssteder. Der udover, så anbefaler de fleste dyrlæger man overholder datoerne fordi man så holder sig inde for hvad der er undersøgt mht. effekt.
    De færreste dyrlæger vil også tilbageskrive en måned, en uge kan gå for nogens vedkomne.


  • #5   5. aug 2021 Om der er gået 51 eller 53 uger, har næppe nogen som helst effekt på vaccinens effekt.

    Men, ift stævner, så skal hesten revaccineres inden der er gået 365 dage - ellers skal du revaccinere.

    ...
    Så, ja, vil du ud med din hest, så er det nok en fuld revaccination du er ude i.

    ...
    Siger damen, som første år hun havde egen hest havde aftalt med en ven, at han gik ud og tog imod dyrlægen og holdt hesten, da den skulle have tredje og sidste dosis af revaccination.
    Som en gave gav min ven min hest herpes plus ordinær vaccinere.
    Dyrlægen glemte at skrive den ordinære vaccine batchnummer på.
    Jeg opdagede det manglende batchnummer et par uger efter deadline - ser du, DET var bittert.


  • #6   5. aug 2021 Nu er det jo fredag i morgen... burde det ikke være muligt at finde en dyrlæge der kan klemme dig ind? Tænker da ikke det behøver tage længe. Det jo bare at sige i telefonen som det er, at du har været noget så uheldig at glemme det.
    Min egen dyrlæge plejer nu godt at kunne skrive et par dage tilbage. Jeg glemte nemlig selv min ene hoppe sidste år, så i stedet for 30/11 fik hun den først den 1/12 såvidt jeg husker. Som de andre skriver ændre det ikke noget på vaccinens virkning, men det kræver selvfølgelig at dyrlægen er "så venlig"... Jeg er selv ikke den store stævnerytter, så det kan virke voldsomt at skulle starte helt forfra smiley


  • #7   6. aug 2021 Kan du ikke køre over til en dyrlæge???????
    Når du ikke starter stævner, betyder det ikke noget.


  • #8   6. aug 2021 Nej jeg skal have en til at køre og det er en ret stor udgift i forhold til at starte forfra. Jeg starter ikke stævner på den og det kommer den aldrig til så tænker jeg bare ringer til min egen dyrlæge når hun er tilbage fra ferie her på mandag og finder en tid smiley

    Tak for hjælpen alle smiley


Kommentér på:
Vaccination

Annonce