{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Hjælp til foder.
Er part på en 19 års fjording blanding. Han har cushing og i det siste har han tabt sig på ryggen, langs rygraden.
Er der nogen der har et råd om et godt foder til ham. Så han kan vedlikeholde vægt og muskel masse uden at han tager meget på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   3. feb 2022 I kunne prøve at tage fat i en foder konsulent - firmaer som dangro laver gratis foderplaner (dog tager de udgangspunkt i egne produkter).

    vores fjordhest får equisana's AlfaLin (lucerne med hørfrø olie) og vitaminbolcher. Lucerne har et højt indhold af protein, men lavt indhold af sukker/stivelse (så længe man køber et lucerne produkt der ikke er tilføjet melasse) Hvilket derfor også kunne være godt til en cushings hest.


  • #2   3. feb 2022 Det var en god tanke, sender svaret videre. Det lyder i hvert som noget der er rigtigt smiley

  • #3   3. feb 2022 Ved tab af muskelmassse og uønsket vægttab, så tænk på om der er noget galt.

    Her er det jo en foræring - du ved at han fejler noget. Får han behandling, fodring og træning, som er afstemt med hans diagnose?


  • #4   3. feb 2022 Så vidt jeg ved er de forskellige producenter begyndt at lave Foder som henvender sig til ppid og ems Heste, prøv at Google Foder til ppid hest.

    Ellers kontakt nogle producenter og spørg efter det...


  • #5   3. feb 2022 Han er på medisin og har i samråd med dyrlægen lavet en foderplan.
    Bliver motioneret jævnligt med forskellige typer træning.
    Fordi han har tabt sig er vi gået i tænkeboks på hvad vi kan ændre i foder så han kommer lidt op i vægt igen, derfor spørger jeg her for at få flere indput.


  • #6   4. feb 2022 5.
    Hvis han får relevant behandling, foder og træning - så skal du tænke over tid til at virke.
    Hvornår fik den diagnosen? Hvor længe har den fået behandling osv - og hvor lang tid kræver det for at virke


  • #8   4. feb 2022 Doktor who, der blir tænkt og tænkt. Ikke kun kortsigtet løsninger smiley Han har haft cushing i ca. 3 år. Men han blir ikke yngre og vintrene blir ikke mildere mod ham. Bor i Norge og på en måned har vi haft alt fra -13 til + 8, så det er store svingninger for en gammel fyr.
    Tak for svar.



  • #9   4. feb 2022 Hvad får hesten nu?

  • #10   4. feb 2022 Han fik 8 kg hø, er nu sat op til 9,5 kg. 1 håndfuld opblødte roepiller, 1 håndfuld vitaminer og 1 håndfuld kraftfoder

  • #11   4. feb 2022
    Jeg tænker umiddelbart, at hvis den mangler huld så bør man sætte den op i grovfoder så meget som den kan spise.

    Og ændre foder til noget, der giver flere FE og mere fylde end vitaminer og roepiller gør.
    Jeg ved ikke lige hvilke mærker man kan købe i Norge, så det kan være svært og komme med forslag.


  • #12   4. feb 2022 Kom endelig med forslag. Hvis ikke mærket fås her kan indholdsfortegnelsen bruges smiley

Kommentér på:
Foder

Annonce