{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #2   5. jan 2022 Kæmpe emne. Åhja.
    Jeg vil foreslå at du køber og læser Den Store Foderbog af Nanna Lutherson.
    En god kombi af let at få overblik + meget viden.

    Jeg har en selskabshest og en ridehest til "hyggeridning".
    De går på vandrefold inspireret folde, og har adgang til græs året rundt. I vinterhalvåret suppleret med wrap efter behov.
    Hestene får vitamingodbidder eller mikrovital kur x2 pr år. Og så lidt roepiller ved siden af.
    Min ridehest er trivelig og har ikke brug for mere, men selskabshesten er 22 år og roepiller er let at fordøje /optage for et gammelt tarmsystem.
    Roepiller er jo egentlig ikke kraftfoder, men grovfoder i form af fibre fra roer,, som tørres og serveres efter de er blødt op igen.

    Jeg tror at krybbefoder chokerende ofte gives mere pga menneskers tradition og mindre pga om hestene har brug for det... Mange heste ville sikkert trives på grovfoder og intet andet end vitaminer.


  • #4   5. jan 2022 Min på 3,5 år som er igang med tilridning får NAG horsepro elite og NAG fiber plus smiley

    Og selvfølgelig en masse wrap


  • #6   6. jan 2022 Så lidt i krybben som muligt er min filosofi.
    Optimalt et vitamin/mineraltilskud, et hørfrøprodukt og lidt fyld i form af snittet græs/lucerne.

    Jeg er glad for Nordic Horse, men min ene hest har haft svært ved at fungere på det, så i en periode har vi kørt salvana vitaminer. Dertil minty omega og lidt snittet grass.

    Min anden hest fik pludselig store udfordringer med mave/tarm (som viste sig at være smerterelateret), så hun får lige nu adskillige tilskud for at få hende tilbage på ret køl. Det har gjort hende lidt kræsen, så hun får lidt classic fra NH for at få det hele til at glide ned.

    Så mit mål om simpel fodring er lige nu veget for at få hestene til at trives.



Kommentér på:
Foder

Annonce