{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

størrelse dækken til pony? {{forumTopicSubject}}

har Maggie, en lånepony. Tysk sportspony. Lidt bred type

hun måler 125 cm fra man til halen

det dækken hun havde med er str 125 men er fra AB

men skal ud og finde et mere til hende, men tænker at jeg vil finde et brugt
så hvad størrelse skal jeg finde til hende? skal det være 125 eller 135 ?

Er i tvivl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  størrelse dækken til pony?
  • #1   8. jan Fruen

    profilbillede
  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #2   8. jan Ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet - hvis hun både måler 125 cm og passer et str. 125 dækken, hvad er det så du er i tvivl om?
    Der kan selvfølgelig være forskel i pasform fra dækken til dækken, men for at kunne dele erfaringer med det, kræves det jo at der er en konkret model at forholde sig til... smiley


  • #3   8. jan hun bruger 125 i AB-rideudstyrs egne dækner
    men de plejer at være store i størrelserne i de mindre størrelser

    så hvis det skulle være som de skriver, så burde hun vel have str 135 i "normale" dækner
    eller hvad?


  • #4   9. jan Hvis den måler 125 henover ryggen, ville jeg købe dækken på 125 smiley

  • #5   9. jan man kan ikke kun købe et dækken udfra ryglængden.
    Jo bredere hest jo større dækken.

    du skal måle din hest fra bovspids, altså omkring skulderen og midt på bringen og langs kroppen til hvor et dækken normalt stopper. det er den rigtige måde at måle et dækken på.
    også derfor der ofte står 2 mål i et dækken.


  • #6   9. jan Nu ved jeg jo ikke hvad du mener med "lidt bred type" - men til mine Fjordheste har jeg været glad for TIKAs eget mærke (4horses, tror jeg det hedder), og det er helt størrelsessvarende - jeg har brugt 125 til den korte og 135 til den "almindelige" smiley

    Jeg tænker at en sportspony af den brede type og en fjordhest af den moderne type nok ligger ret ens i dækkenstørrelse.

    P.S.
    De har begge gået med AB dækkener i samme størrelser (jeg var bare ikke tilfreds med kvaliteten).


Kommentér på:
størrelse dækken til pony?

Annonce