{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør man det? {{forumTopicSubject}}

Ja hvorfor gør man det egentlig. Hvorfor køber man en hest, bruger en forfærdelig masse penge på den og en frygtelig masse tid, bekymringer, søndag aftner med kolik og søvnløse nætter, timer i folden på at fange den. Halve timer på at sadle den op og af og ride den og muge ud hos den. Købe foder til den og passe den.
Det koster mildt sagt blod sved og tårer, penge og motion at have en hest.
I en lang periode havde jeg lyst til at sælge krikken og spurgte mig selv hvorfor jeg hver eneste dag cyklede ud til den og brugte 2 timer på at fange den på folden, 1 time på at lære den at blive tryg ved opsadling for så alligevel ikke have modet til at sætte sig op. En masse bekymringer når jeg ikke har kunnet få pengene til at slå til og en frygtlige masse arbejde.
Sidder i aldrig en dårlig dag og tuder over jeres hest utaknemlighed og livest uretfærdighed? Synes i ikke også det er hårdt at have hest nogen gange og ved i altid lige hvad i skal gøre eller vender og drejer i også situationen inde i hovedet 22274 gange? Har i ikke nogle gange lyst til at smide hesten ad helvede til og ønske man aldrig var begyndt på ridning?

ps : jeg elsker min hest og er ikke negativ over for det og hende i hverdagen men nogle gange tænker jeg bare over hvorfor man egetnlig gør det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør man det?
  • #2   19. jan 2008 vi tænker ens

  • #3   19. jan 2008 Fordi vi elsker dem og holder af dem og vis der kommer en eneste nigativ tanke ind i mit hovede kommer alle vores dejlige dage os frem jeg sidder og græder over hvor meget jeg elsker og holder af miin hest!<3

    Det er jo fordi vi elsker dem<3


  • #4   19. jan 2008 Kender følelsen. Men det mere på grund af træningen.
    Men jeg elsker det jo alligevel smiley Kan ikke lade være.


  • #5   19. jan 2008 Fordi det er FEDT når man så har det specielle bånd!

  • #6   19. jan 2008 Næh, hvis ikke jeg havde min hest ville jeg kede mig rigtig meget. Nogen gange tænker jeg da på, at det ville være nemmere uden. Men så tænker jeg også hvor meget glæde jeg har ud af det.

  • #7   19. jan 2008 Gør lidt de samme bekymringer nogle gange.
    Min er til salg pga økonomien trænger til lidt af en pause.
    Men elsker heste og synes det er nogle herlige dyr. Men af og til tænker jeg også de tanker du gør dig.


  • #8   19. jan 2008 Har aldrig været ked af et problem med Wariant.. For har rent ud sagt ikke haft problemer med hende endnu ..

    Men har tudet over mig selv en masse gange .. Har været så sur på mig selv, fordi jeg ikke følte jeg gjorde nok for min hest.. Det var så inden vi flyttede og inden hun kom hjem .. Det var da hun stod opstaldet hos min veinde. det fungerede bare ikke for mig .. OG det var jeg jo ked af ... For det gjorde jo at jeg aldrig lavede noget med hende .. og ikke tilbragte tid med hende.


  • #9   19. jan 2008 vi tænker overhovedet ikke ens xD

    jeg elsker at komme ud til hestene hver gang..<33
    elsker al den tid med dem <33

    alle de glædelser vi for sammen<33
    kan ikke beskrive det bedre, end at jeg elsker dem af
    hele mit hjerte<333


  • #10   19. jan 2008 Men jo tænker da nogen gange : hvor ville det værre lettere uden hest .. specielt i forbindelse med flytte-tanker (altså flytte-hjemme-fra-tanker xD )

  • #11   19. jan 2008 Men så tænker jeg også .. : hvordan ville min hverdag se ud, uden Wariant ?

    og ja- det ved jeg ikke. For kan ik forestille mig min hverdag uden hende smiley Elsker vores gode stunder sammen og elsker at hun har givet mig så meget som hun har.. smiley Og elsker virkelig Wariant. Jeg som total nybegynder kunne ikke ha fundet mig et bedre føl end hende. Nogle gange kan jeg tude over at tænke på hvor heldig jeg har været smiley


  • #12   19. jan 2008 nej sådan her jeg det ikke jeg har også stådet 1½ time på en græs foldt for at fange min hest som syntes græsset var meget bedre end mig men jeg kune afligevel ikke forstille mig et liv uden - de lange gode rideture, de gode stunder på staldgangen, at tælle de trellebore man køre ud fra boxen, og når man skal lægge nye spåner ind og lige giver lidt mer wrap og lidt fler gullerøder så hesten bliver glad når den kommer ind fra fold til en helt frisk box de gode dage på ridebanen, når man er tilfres med sin hest, når man skal ud og købe nyt udstyr selvom man ikke selv har fådet tøj i langtid

    det er jo vores dyr og vi(jeg) elsker dem jo og ville ikk undvære den trøs en dyrelæge regning eller hvad det kan være


  • #13   19. jan 2008 for nogle år siden, tænkte jeg præcist det samme om Tendra! en ung og dum krikke, som blev bange for alting.
    men hun har lært mig så meget(:
    - det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.
    og jeg har knyttet mig til hende og elsker hende, og jeg vil ikke af med hende nu<3 derfor(:


  • #14   19. jan 2008 Jeg elsker heste men jo Coda tager utroligt meget af min tid .. Jeg er sjældent sammen med venner og kan til nød arbejde og spille håndbold som jeg også elsker (:

    Glæder mig hver dag at komme op til ham og alt det arbejde som andre kalder besvær vil jeg gerne lave (: Desuden kan Coda og jeg være uenige men han er aldrig til besvær og vi er altid venner igen inden jeg går (:

    Man kan knytte et venskab med hest som man kan med en hund og en person .. For mig et min hest ikke bare en hest med en del af familien og en ven jeg har noget helt specielt med, som jeg ikke finder andre steder smiley


  • #15   19. jan 2008 Nogle gange har jeg haft lyst til at indfange Harun med lasso og bedøvelsespile : ) Efter hun har flyttet opstadlingssted er hun blevet mindre stresset og noget nemmer at fange på folden. dejligt

  • #16   19. jan 2008 Tror også der er forskel på om man selv sørger for alle omkostninger, eller om ens forældre der punger ud. For det ER jo sindssygt dyrt at have hest. Jeg selv har ikke råd, selvom jeg er voksen. Jeg ved det nok skal komme på et tidspunkt, men det bliver først når min økonomi kan tåle det fuldt ud. Jeg tænker lidt som dig, men hold da op hvor ville jeg ikk undvære det for noget. Glæder mig til at få min egen når jeg en dag bliver så heldig:-D

  • #17   19. jan 2008 jeg har 1000 gange siddet og tudet på tex
    1000 gange bandet og skreget over ham.
    1000 gange truet med at sælge ham.
    har aldrig gjort det. smiley jeg elsker ham af hele mit hjerte og jeg ville begå selvmord hvis jeg solgte ham smiley


  • #18   19. jan 2008 Jeg betaler selv alt og har ikke rigtig opbakning fra mindre forældre som intet kender til heste og er lettere bange for dem. Måske derfor man nogle gange synes at det er svært at tage stilling til alt selv.

  • #19   19. jan 2008 Så synes jeg ærligt talt ikke du skal sælge ham, hvis du begår selvmord : ) Det ville vi ikke have.

  • #20   19. jan 2008 Jeg kan sagtens følge dig, det er jo virkelig mange penge man bruger på det... Der følger meget med når man som voksen anskaffer sig en hest... Mere end hvis man er et barn. Jeg kan godt forstå din tankegang, men synes du ikk alligevel at det er det hele værd når man sidder der i sadlen og nyder en ridetur? smiley

  • #21   19. jan 2008 Men jeg har aldrig lyst til at smide hesten ad helvede til, og jeg synes altid den udviser taknemlighed...

  • #22   19. jan 2008 anitta K
    som sagt, jeg sælger ham aldrig :b
    Tex er købt for at blive, og han bliver til sine dages ende. smiley hvis jeg dør, dør han smiley


  • #23   19. jan 2008 Hehe jo hvis det var så vel. Men har kun redet på min hest 3 gange siden jeg købte hende. Det har simpelthen været ALT galt fra den dag hun ankom med transporten hjem til mig. Nu håber jeg det går fremad. Nu er hun dog blevet halt, så ak ja

  • #24   19. jan 2008 Taknemligheden for at strigle min hest den anden dag, var et slag i ansigtet. Fik næseblod og pisse ondt i hovedet. Ved godt hun ikke gjorde det med vilje : ) Men var ved at tude fordi det gjorde så ondt, hehe

  • #25   19. jan 2008 diana W: Ja lige præcis, det er hårdt. Jeg må endda skrabe budgettet som studerende for overhovedet at have råd til at have part på en hest. Glæder mig til jeg er uddannet. Har heldigvis også en super kæreste, så de to indkomster bliver helt klart også en hjælp når den tid kommer.

    Anitta K: Ja, så kan jeg godt forstå du har det svært... Men du må ikke tænke at din hest ikke er taknemlig.. Måske tænker heste ikke helt som vi mennesker gør. Op med humøret, det skal da nok blive bedre:-) Og tænk på at når du ikk kan fange hende på folden, så er det garanteret ikk for at irritere dig at hun løber væk fra dig. Hun tænker sikkert : " Neeeeej, nu kommerhende den sjove, så skal vi lege ta' fat :-)"


  • #26   19. jan 2008 vis man ikke kan bære at have hest og mener at den er utaknenlig og iretarene så burte man ikke have hest det er jo for at dyrke sin hoppy og ikk for at føgle sig låst fast

  • #27   19. jan 2008
    Team selvdød xD selvdød mini mamut ¤
    Betaler du selv ALLE omkostninger ved at have hest?


  • #28   19. jan 2008 Nej jeg ved godt min hest ikke tænker som jeg gør. Men nogle dage så er ens tålmodighed og hesteforståelse altså bare langt væk. Men hun vrinskede da hun så mig på folden for første gang i 3 måneder. Blev så glad.
    Hun har først været i hænder som 5 årig og fik sit første føl som 2 årig. Så hun har længe været meget stresset. Håber hun er glad for alt det arbjede jeg har lagt i hende efter jeg har købt hende.


  • #29   19. jan 2008 Det er hun da helt bestemt.. Tror bare hun prøver dig af.. Men hvor skønt at hun vrinskede efter dig smiley

  • #30   19. jan 2008 Ja, det var da egentlig en god idé, eller få en til at ride hende f.eks to gange om ugen... Så kan du måske dele nogle om omkostningerne...

  • #31   19. jan 2008 Jeg ville ganske enkelt ikke udsætte hende for mere. Hun har i en lang periode været meget meget stresset. Jeg har søgt en halvpart på hende men hun er ikke nogen nem hest og ikke en hest man bare lige smider sig op på. Det skal også være en som har forstand på ungheste og nervøse heste og være over 18 år, bo i nærheden. Ja de hænger ikke på træerne. Har en på 22 som skal ud at prøve hende først i febuar. Håber det bliver en succes. Jeg elsker jo den bette hest og ønsker bare at hun skal være en sund og glad hest som har en glad ejer : )

  • #32   19. jan 2008 Ja, det lyder som en udfordring, men det tyder vel fint med hende som kommer og prøver på 22 år, så kan du vel være ret sikker på at det er en som tager sit ansvar seriøst. Held og lykke med det hele i hvert fald. Du skal være velkommen til at skrive når det hele koger over for dig smiley Kh Tanja

  • #33   20. jan 2008 Ja det har jeg. Men de fleste er studerende med cykel som bor langt væk og nogle lovede at komme og se hende men blev væk og andre ringede aldrig tilbage så har lidt trælse efaringer med det. Men satser på at det her kommer til at gå godt.

  • #34   20. jan 2008 Tak Tanja : )

Kommentér på:
Hvorfor gør man det?

Annonce