{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Vurdering af palomino føl {{forumTopicSubject}}

Da jeg nok må indse at mit hestehold er ved at blive lidt for stort, overvejer jeg om jeg her til foråret skal sætte min palomino følbasse til salg. Det er virkelig en svær beslutning, da han uden tvivl er det dejligste og smukkeste føl jeg nogensinde har mødt...
Han er super smuk, rigtig guldfarvet, med blis og 3 sokker. Han har en virkelig fin gang og både hans mor og far er gode dressur heste, samtidig med at de har et super cool temperament. Hans far er også brugt både i distance og western, så alt i alt ender han med at blive en god all-round hyp.
Hans far er cremello hingsten Stargolds Cream og hans mor Damgårdens Gricel (er på min side). Han kan desværre ikke kåres og er derfor ikke hingsteemne, men bliver uden tvivl en lækker ridehest. Han forventes at blive omkring 155 cm, måske lidt højere.
Vi har fået et par bud på 15.000 da han blev ½ år. Til foråret vil han være et år, men er omkring 15.000 den rigtige pris at sætte ham til salg for? Eller hvad er prisen på sådan en smuksak? Jeg har aldrig solgt føl/plage før, så er meget i tvivl om prisen...
Billeder og nærmere beskrivelse kan ses på min side.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af palomino føl
  • #2   13. feb 2008 Jeg synes 15000 er for meget når han ikke kan kåres. Men hvorfor kan han ikke kåres i f1?

  • #4   13. feb 2008 Kan ikke lige se nogen grund til, at han ikke skulle kunne kåres ??

  • #5   13. feb 2008 For han ER jo palomino farvet.

  • #6   13. feb 2008 Hans far er først stillet til kåring efter min hoppe blev bedækket, derfor kan Bailey ikke optages i palominoforbundet...
    Jeg ved at hans søskende som er lavet på ponyhopper og derfor er blevet lidt mindre er solgt i samme prisleje, så jeg tror nu ikke prisen er for høj... Palominoer er ret dyre. Tjekker man salgs sider med palominoer ligger priserne meget højere end 15.000 kr....


  • #7   13. feb 2008 Han ser dejlig ud, den lille basse. =)

    Hvad er grunden til at han ikke kan kåres?

    Jeg vil nok sige at jeg synes ikke du skal gå ned i pris. Hvis han er sund og rask, ingen fejl i røngten osv så er 15.000 kr en ganske fornuftig pris, når han er omkring 1 år.

    Hvis han var ældre og tilredet ville prisen være højere jo.

    Hans forventede stangmål er ikke ret højt, men til den rette rytter får personen jo ellers en ganske fornuftig hest, til ikke ret mange penge.

    Held og lykke med det.

    *Milla


  • #9   13. feb 2008 Jeg har nu kigget på det lækreste PALOMINO føl, hingst, god afstamning, kan kåres i psa. 16500 og den kunne jo altså muligvis være avlsemne.
    Din er jo ikke en palomino, når den ikke er kåret, jo den er palominofarvet, ikke andet.
    Men han kan da godt kåres i psa, bare i f1.


  • #10   13. feb 2008 Og den havde rødt hestepas.

  • #11   13. feb 2008 (link fjernet)

  • #13   13. feb 2008 Han er en lækker lille fyr.. smiley Havde jeg gård, ville jeg gerne have haft ham.. smiley

  • #14   13. feb 2008 jeg tror prisen på 15,000 kr for ham er passende... når han nu ikke kan kåres.. syntes jeg det er en fin pris for ham.. men du kan sikkert også få lidt mere for ham..

  • #15   13. feb 2008 Kaemam: Prøv at tjekke markedspriserne på palominoerne... Hvis du fandt en til den pris der var det ekstremt billigt. Har lige tjekket heste-nettet igennem og der er intet under 17.000 af føl og plage i palomino farve.
    Man kan ikke kåre hingste i F1, det er kun hopper der optages, så det kan ikke bruges til noget...

    Jeg er godt klar over at prisen ikke stiger ret meget før han bliver 3-4 år, grunden til han ikke er blevet solgt endnu, er simpelthen fordi jeg er så meget i tvivl om jeg skal beholde ham. Han er faldet virkelig heldigt ud og hans temperament er helt i top, så beslutningen om salg er virkelig svær! smiley Jeg ønsker bare han skal have den opmærksomhed han fortjener og er i tvivl om jeg selv har tiden til ham...


  • #16   13. feb 2008 syns 15.000 er for lidt.
    Han er jo super smuk og ingen tvivl om at han bliver en hest alle ligger mærke til. Den uheldige ting er dog højden....småheste er ikke så populære, specielt ikke hvis det er til konkurrencebrug. MEN nu er det jo ikke alle heste der sælges som konkurrenceheste smiley

    Finder du den rigtige køber vil jeg våge at påstå at du sagtens kan få min. 20.000 for ham. Som du selv skriver er hestepriserne meget høje i dag. Man får jo nada hest for 15.000,-
    Selv en shetter koster jo omkring 6.000 i dag smiley det siger ikke så lidt.

    så sæt han til 20.000,- og så vær villig til måske at forhandle en lille smule hvis det er.
    Var han min satte jeg ham ihvertfald ikke til salg for 15.000,-



    X)


  • #17   13. feb 2008 prisen på heste stiger lige nu og 12-15000 lyder ikke dumt

Kommentér på:
Vurdering af palomino føl

Annonce