{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Er hun træt af mig {{forumTopicSubject}}

Er min hest træt af mig? Jeg har knoklet røven ud af bukserne med hende de sidste måneder og det gik rigtig godt ( læs gerne hendes profil) Men nu går det end ad bakke. HUn ville ikke længere rides alene på tur og løber hjem, er det fordi hun ikke længere ser mig som hendes flokleder efterosom hun har fået to gode hestevenner hvilket jo kun er godt.
HUn opføre sig som om hun er panisk for alt og hun kan er igen blevet træls at fange på folden. Det startede efter at jeg havde været syg en uge og måtte have ejeren af stedet til at fodre hende, 3 uger efter faldt jeg af en anden hest og fik slem hjernerystelse så lå igen en hel uge og så da jeg var hos hende forleden havde ejg striglet hende og sat hende tilbage i folden da ejeren kom og fandeme om så ikke krikken vrinsker da hun ser ejern.

Jeg ved det lyder helt åndsvagt men er ved at tude over det. Er Hafrun træt af mig, hvad gør jeg forkert?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hun træt af mig
  • #1   23. mar 2008
    Tror bestemt ikke hun er TRÆT af dig ..
    - Måske "keder" hun sig, med det I laver lige pt.


  • #2   23. mar 2008 Jeg synes virkelig jeg laver meget forskelligt med hende. Alt lige fra massage, klikkertræning, rideture i skoven, ridning på banen ( vi øver os) longering og strækøvelser. Jeg kan bare helt miste modet når hun opføre sig sådan og tænke at det er mig som slet ikke kan finde ud af noget som helst.

    Nogle siger jeg skal give hende en pause men hun bliver jo ikke redet på den måde. I øvrigt tror jeg ikke at en hest som Hafrun har godt af en pause for som skrevet hvis jeg ikke er ude ved hende hver dag måske fordi jeg er syg så kan jeg mærke forskellen med det sammen.


  • #3   23. mar 2008 eih, det kender jeg godt det der med at den vrinsker efter ejeren /:

  • #4   23. mar 2008 måske er hun en hest der søger tryghed. så snart du ik er der søger hun tryghed hos en anden, for hun ka ik li at være alene.

    måske?


  • #5   23. mar 2008 Tror heller ikke hun er træt af dig (:
    - Prøv at træn noget horsemanship? Det skal Alberte og jeg i gang med, da vi har nogenlunde det samme problem (:

    Med hensyn til ejeren tror jeg det er fordi ejeren kun kom og fodrede hende, og sikkert også kælede for hende, dvs hun var en ven. Du tilgengæld kommer og er "ond" ved hende, fordi du også rider hende, og hvis i så ikke har et forhold der er baseret på tillid og respekt i forvejen, så er det nok derfor (:

    Og ja, jeg har også været ved at tude mig i ihjel over Alberte, og jeg overvejede sågar at sælge hende! o:

    - Thaysen & Co .


  • #6   23. mar 2008 Jeg tænker måske også at det har noget med hende opvæskt at gøre. HUn har gået på en mark i 5 år uden menneske kontakt og passet 2 føl. Derefter har hun lært hvad mennesker er Da jeg købte hende kom hun desværre til at gå sammen med to newforrest ponyer som var tosset i hovedet og som jagtede hende hele tiden, de sparkede hende mens hun lå ned og de sparkede hende ind i hegnet hvor hun sad fast og hun blev mere og mere stresset og hun tabte sig, nægtede at spise, skabte sig og var fuldstændig umulig at fange på folden.

    Så kom hun heldigvis til en løsdrift hvor hun går nu og her har hun fået en god hesteven eller 2 som hun går i røven af konstant. Hun har et meget meget stærkt flokinstinkt men is starten inden hun fik hestevenner det nye sted så hun sikkert mig som sin eneste flokleder og gjorde villigt alt hvad jeg sagde og kunne rides til himmelbjerget og hjem igen alene uden modstadn. Men så kom hun ind i flokken og så er Anitta her jo pludeslig ikke længere flokleder???


  • #7   23. mar 2008 grunden til den vrinsker ved synet af hende er fordi hun fodrer den...ingen tvivl om det ;o))

  • #8   23. mar 2008 Min Palmira bryder sig heller ikke om at være alene - og slet ikke på tur. Jeg har virkelig arbejdet hårdt med problemet, så det var rat for os begge, og jeg er kommet frem til løsningen, at jeg følger hende et stykke ud på turen.

    Jeg ved godt, at nogen vil mene, at jeg lader hende vinde på den måde, men hvis det er dét, der skal til med Palmira, så synes jeg det er fint. Så længe hun ikke laver ballade, når jeg sætter mig i sadlen bagefter - hvilket hun aldrig gør.

    Nogen heste har bare brug for den tryghed. Der hvor Palmira står, har der været stor udskiftning af heste - og de fleste af dem, som Palmira havde et godt forhold til. Hendes "unode" opstod pludseligt, og jeg ved ikke, om det er fordi hun er bange for at miste de heste, som står der nu. Jeg ved ikke, om heste kan tænke sig langt, men xD


  • #9   23. mar 2008 Tror bare hun keder sig '<3L'

  • #11   23. mar 2008 Linea Strøjer .: Ja, selvfølgelig (:
    Men nu hentydede jeg til De 7 Lege (:
    - Dem laver vi ikke hver dag.


  • #12   3. apr 2008 jeg tror næppe på at den er træt af dig jeg tror bare du skal bruge mere tid på den og arbejde lidt mere med den jeg har ikk hest i nu men ved til gængæld meget om heste og selfølig ka en hest godt være træt af en men der kan være mange grunde til det

Kommentér på:
Er hun træt af mig

Annonce