{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Min hest var næsten død /: {{forumTopicSubject}}

Puha, jeg er lige kommet hjem fra rideskolen hvor sebastian står, efter en lang aften og nat.

Vi fik et opkald i går aftes ved en 5 tiden, at sebastian var syg.
Min mor kørte derover. da jeg sad på en anden hest, og jo lige skulle sadle den af osv.
Da min mor var halvvejs derovre (det tager ca. 10 min) ringede berideren igen, at sebastian var virkelig syg, og at han ikke havde lang tid igen.

min mor kom så derover, og sebastian lå ned i sin boks, nægtede at rejse sig.
Dyrlægen blev tilkaldt, min mor troede han skulle aflives, men han fik noget smertestillende i stedet for.
Så kom min stedfar heldigvis hjem så han ku køre mig derover også..

Så skulle vi gå rundt med ham 15 min hver time, og ja, nu har han det bedre, men hold op hvor belv jeg bange /:

Tænk at jeg var sekunder fra at miste min bedste ven /':


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest var næsten død /:
  • #1   28. mar 2008 Åh, det lyder ikke så godt. / : Hvad fejlede han?

    Har han det godt nu? (:


  • #2   28. mar 2008 ååå mega grimt... var det kolik??

  • #3   28. mar 2008 ja det var kolik.

    min dyrlæge sagde vi skulle gøre sådan, da han også skulle have tid til at spise noget hø så afføringen kom hurtigere..


  • #4   28. mar 2008 Westpoint havde os en slem kolik engang.. han havde ikk engang kræfter til at vi kunne gå med ham, det var en uge med konstant opservation, olie, drop og hvad der ellers hører til med en hest, der hverken kunne spise eller drikke.. hans mave var helt tom, hans gummer gule. Ja, han svævede mellem liv og død hele ugen..
    Vi overnattede i ridehallen sammen med ham..


  • #5   28. mar 2008 Trist :'/

  • #6   28. mar 2008 DV hopper tilsalg * Stald Zederkof *
    du må endelig ikke gå med den formeget, da det kan være livsfarligt for hesten i sådan en tilstand at blive for træy;D så derfor KUN 10-15 min i timen.. med mindre de vil trille sig..

    mistede nær baby af tarmslyng da hun var kun et år gammel;'( det var grimt.. det startede ikke engang med kollik x( heldigvis vente tarmene sig på den lange treiler tur til ansager.. smiley efterfølhende havde hun kollik ca. engang om måneden i 6 måneder og det var virkelig tæt på vi måtte aflive hende men det gig og hun overlevede hele 2 år uden at fejle noget;) hun er blev detsvære aflivet i november pga noget helt tredje ;'(

    men har i hvert fald set mange kolik tilfælde og det er aldrig rart :s


  • #7   28. mar 2008 min traver havede også kolik engang og det var så slemt at vi nær havde mistet ham
    vi fik dyrlægen ud og se på ham og han siger så at han ikke visdste om han skulle punktere ham da sagde jeg til ham hvad med at gøre det med det samme i stedet for at vente
    så dyrlægen punkterede ham og man kunne bare høre luften sive ud og til sidst lykkedes det at få ham op at stå også fik han olie ned igennem halsen med en slange
    og det redde hans liv
    men vi skulle også gå med ham og han måtte ikke ligge sig ned


  • #8   28. mar 2008 puhha hvor tridst smiley
    heldigt han overlevde for kolik er godt nok en grum sygedom smiley
    håber han bliver hurtigt helt frisk igen smiley


Kommentér på:
Min hest var næsten død /:

Annonce