{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  travhest
  • #1   30. mar 2008 Jeg kender en hest som har 1/4 del traver i sig, han er utrolig pæn og går rigtig godt, ham vil komme rigtig langt. op i la klasserne med rigtig rytter.. han er næsten lige kommet hjem fratilridning..
    smiley


  • #2   30. mar 2008 det kommer helt and på hesten, hvis min ikke havde det med bagbenene når jeg galoperer så kunne jeg når langt men det kræver meget træning..

  • #3   30. mar 2008 Det kommer an på hesten, og rytteren. Hvis rytteren har erfaringen, så er der jo en god chance for at hesten godt kan komme langt. Men det kræver jo tid.

  • #4   30. mar 2008 Er blevet tilbudt at få foræret en travhest af en jeg kender, og hvis jeg siger ja tænkte jeg at jeg ville have berider på..
    men vil lige høre hvad i har at sige..
    for vil også have en hest jeg kan arbejde med og ikke en jeg kun kan bruge til hyggen..


  • #6   30. mar 2008 Det er meget forskelligt fra hest til hest. Men mange travheste egner sig ikke til dressur, p.g.a deres (ofte) mangel på balance og deres bevægelser ikke passer ind. Og det er også selvom de aldrig har set skyggen af en travbane. Det har jo noget med avl at gøre smiley Men ja nogle travere kan gå fint dressur, men det er meget få efter min menning.

  • #7   30. mar 2008 hende der tilred den hest sagde at det var noget med at travere hvis havde svært ved at få skulderen på plads, og skød skuldrere det samme ? ! .. eller.. Mmm, mén det er jo selvfølgelig bare noget man skal være opmærksom på .. Altså det var noget der var typisk for travheste

  • #8   30. mar 2008 Hmm okay..
    kan ikke helt finde ud af om jeg skal sige ja..
    eller om jeg vil blive skuffet hvis jeg siger ja..


  • #10   30. mar 2008 Okay sejt..
    Hvad har hun gjort for at få den så højt??


  • #11   30. mar 2008 Min venindes traver springer 140, rider LA til stævner.
    Springer fantastisk! dog går den ikke dressur godt. men det er forskelligt fra hest til hest ..


  • #12   30. mar 2008 Hvis du vil op og starte højt tror jeg du skal vælge en hesterace der er bygget og avlet til det (;
    En traver er jo hverken bygget eller avlet til det. De er bygget og avlet til utrolig høj fart med en vogn bag sig, og dermed ikke en rytter på ryggen (; MIN mening.


  • #14   30. mar 2008 jo Jappeloup var halv traver og halv galophest.. Men der er langt imellem at rene travheste blir så gode springheste, selvom de er gode til det:-9

    METTE R:
    Hvis det er en ridehest du gerne vil have, så skal du være indstillet på at det er hårdt arbejde at få en travhest til at være ridehest, noget som mange slet ikke tænker på når de køber dem, for de er jo nemme at ride på, og billige at købe, men desværre ser man tit at folk finder ud af ret hurtigt at det ikke lige var det de havde troet de købte, og så ser du dem til salg igen og igen, og det er bae synd syntes jeg..
    Nu er jeg aktiv inden for travsporten og elsker den race, men ser desværre alt for tit heste jeg kender fra banen som bliver solgt bvilligt som rideheste også går der ganske kort tid, så er de sat til salg igen og igen, og det er rigtig synd for de heste syntes jeg..
    Så du skal virkelig
    overveje det grundigt og prøve hesten og se om den overhovedet har "talent" for at blive brugt som ridehest


  • #15   30. mar 2008 Ja, hvis det er en ridehest du vil have og starte dressur stævner på, ville jeg helt klart ikke gøre det, men søger du en hygge, tur og let dressur hest kan man da godt springe ud i det med en travhest, men hvad er de du vil. Jeg har set mange i min tid der har redet traver og ikke fået det ud af den som de måske drømte om, da den er avlet til at løbe og ikke rides.

  • #16   30. mar 2008 Jamen noget ligne LB dressur..
    og så elsker jeg at springe..
    men ville bare høre ad inden jeg sagde ja til at få hende..
    For var ikke helt sikker på hvor langt jeg kunne komme..

    MAJ-BRITT..
    det er lidt svært at prøve hende når hun ikke er ordenligt tilredet endnu.


  • #17   30. mar 2008 Hvis den er 3-4 år og ikke tilredet endnu, men kørt til, skulle der vel være en god chance for at få en okay ridehest ud af den, afhængig af dens temperament, bygning osv. som med alle andre heste. Den er jo ret ung, så tror da der er en mulighed. Men dressurhest ved jeg ikke om de når så langt indenfor, men har set mange travere, der er rigtig gode springheste.
    Bare den ikke tølter, som en del kan finde på incl min egen smiley


  • #18   30. mar 2008 Okay..
    Men hun er jo blevet kasseret som travhest,
    det er ikke fordi jeg har de store dressur krav, vil bare heller ikke have at det er såadn noget med hovedet højt hele tiden og skyde skulderen og røven ud..
    er mest til spring selv..


  • #19   30. mar 2008
    Har kendt et par stykker der har gået MA springning.


  • #20   30. mar 2008 Kender en der havde gået travløb hele dens liv til den blev 12 år..
    Den har været tilreden siden den var 7 år....
    Et par måneder efter den blev solgt som 12 årige gik den LA i spring og dressur smiley


  • #21   30. mar 2008 Tusind tak for jeres svar alle sammen.. smiley
    Det har hjulpet mig meget.. smiley


  • #22   30. mar 2008 Har hesten gået løb er det ikke sikkert den kan, men Perry (En travhingst min stedmor passede) gik LB2 i dressur selvom han gik løb, men hun mener at det vil være meget svært at få dem til at gå samlet fordi de som regel vil slå over i pasgang... Men hun er mere end overbevist om at den vil komme RIGTIG langt i spring..

Kommentér på:
travhest

Annonce