{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

Forstår hesten opgaven? {{forumTopicSubject}}

Jeg læser ofte mange herinde som har problemer med deres heste i ridningen som feks at bakke, at stoppe, at gå til siden osv men ved jeres heste egentlig hvad i mener? Hvor mange bruger egentlig tid på at forklare det for hesten fra jorden af? Altså mere end 5 min en gang om ugen. Har hesten overhovedet lært at stoppe ? Ved den hvad biddet betyder? Hvor mange af jer tænker egentlig over at bruge komandoer fra jorden. Er man så begejstret for at ride at man helt glemmer eller ikke gider lege med sin hest fra jorden. Hvis min hest pludselig ikke gider at bakke så hopper jeg ned og arbjeder i en periode fra jorden hvor den lære komandoen bak og hvor jeg trykker den på steder som man trykker med schenklerne når man rider.
Har i tænkt på det? Det er ikke fordi jeg ville belære nogen eller noget men nogle gange tror jeg det er vigtig at huske på at hesten måske slet ikke forstår opgaven fra ryggen. Jeg glemmer det da også selv nogle gange i sær under tilridningen af min hoppe i min iver efter at hun skulle lære så mange ting.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstår hesten opgaven?
  • #2   12. apr 2008 Jeg har arbejdet med Sofie fra jorden siden hun var et år, så jeg regner med at hun kan det når jeg sætter mig op.. Loke har jeg også arbejdet fra jorden med og ikke været på ryggen af endnu fordi han ikke er stabil fra jorden.. Er også så småt begyndt med Chico, men ikke noget seriøst før han er faldet til her.. Men jeg er enig med dig...

  • #3   12. apr 2008 Det har jeg entligt aldrig tænkt over. Min pony var ret rutineret, da jeg købte hende, så vi har ikke haft problemer, når <b>jeg</b> skulle lære nye ting.

    Men super god inspiration, hvis vi en dag render ind i sådan nogle problemer:D


  • #4   12. apr 2008 Arbejder fra jorden med schenkelvigninger, men det er også det eneste...
    Men det er fordi at min pony kan sagtens de andre ting fra jorden, men "problemerne" opstår kun når jeg rider, så derfor er det stort set kun træning fra ryggen af... smiley


Kommentér på:
Forstår hesten opgaven?

Annonce