{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Forfangen {{forumTopicSubject}}

Min lille shetlands pony er blevet forfangen (han er øm i benene) så derfor skal han nu stå inde i 14 dage hvor han skal have æbleedikke, vand og hø.
Er så blevet lidt i tvivl om jeg godt må trække en (meget) lille tur med ham ca 2 gange om dagen eller om han bare skal stå inde i boksen i 14 dage??
-vil i være søde at skrive om i selv har prøvet det eller om i kender en der har prøvet det eller om det bare er et gæt for vil jo helst ikke have at det bliver værre
selvom jeg ikke tror motion kan skade:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfangen
  • #1   24. apr 2008 Du skal lade ham stå inde... Det belaster hans ben at tage ham ud, så det må du endelig ikke gøre...

    Da min pony var forfangen 2 år i træk(forrig år og året før) fik vi afvide at hun skulle stå inde i 3 uger og så skulle vi spule hende ben hver dag, og så skulle hun stå på en blanding af spåner og sand som skulle vandes hver dag... Da hun blev rask fik vi også afvide at hun ville have været død hvis vi ikke havde gjort dette...

    Nå han begynder at gå på fold igen, så smid en mundkruv på ham og tag den af stille og roligt, så han måske går en halv time uden i ½ uge, så en time uden, og efter langsom fravænding så tag den helt af...


  • #2   24. apr 2008 okay tusind tak så jeg skal altså også spule hans ben hver dag?

  • #3   24. apr 2008 Jeps... Det er aller bedst hvis du kan stille hans hov og kode ned i en spand vand og så spule resten, men det var min pony ikke så glad for, så vi spulede bare...

  • #4   24. apr 2008 Du skal jo tænke på at det er knoglen der er ved at gå ned igennem hoven og det er meget smeretefuldt, så du skal ikke trække med den. Det er synd.

  • #5   24. apr 2008 er enig med christine.....men hvis den ikke vil have sin hov i en spand vand....kan du lægge våde håndklæder om koderne....

    musse var forfangen sidste år, der gik hun i boks og bagefter på en lille sandfold....og så bare på kort græs.....hun var kun forfangen i halvanden uge...


  • #6   24. apr 2008 og hun fik både tørret brød og hø, æbleeddike og hun stod i halm boks! sid og lav lektier eller andet ude hos hende...så hun ikke er ensom!

  • #7   24. apr 2008 hvor mange gange om dagen skal hovene så stå i vand og hvor lang tid???

  • #8   26. apr 2008 Christine Matthesen
    det der med spanden og vandet virker altså kun hvis du gør det inden for de timer hvor forfangenheden træder i kraft... men ellers et godt råd... smiley


Kommentér på:
Forfangen

Annonce