{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Hvorfor skal man betale? {{forumTopicSubject}}

Sider og undre mig over at hvis jeg gerne vil have part på en eller anden hest, hvorfor skal JEG så betale en som ber MIG om at ride sin hest. de skal da være glade for at vi gider at hjælpe dem.
Helt seriøst fatter den ikke. og vi skal give noget væk men for ikke noget igen, Jo glæden ved det men allgevel vis man også skal muge ud og alt det der


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skal man betale?
  • #1   21. jul 2008 Jeps. lige de rigtige ors Team MC

  • #2   21. jul 2008 Personligt ville jeg aldrig give en penge for at ride min pony, men søger part til min, og det tilbyder jeg gratis, netop fordi det er åndsvagt at folk skal betale.

  • #3   21. jul 2008 Hvorfor giver man penge til en anden? Altså part vil jeg da sige at da rider men hesten et par gange i ugen og så er det det.

  • #4   21. jul 2008 Jeg betaler min ridelære for at ride for at uddanne hesten. Hvis parten er vildt god er det fair at de bliver betalt. Men hvis parten bare er en der motioner hesten er det fair nok at de selv betaler.

  • #5   21. jul 2008 Jeg har haft en til at ride min enen pony af og til.. - det fik hun lov til gratis..

    men skulle jeg have part på Bonnie, vil jeg da have penge for det..
    tja, fordi jeg låner min hest ud til en, og fordi den sådan set skal have mere i foder når den bliver redet. hvis jeg ikke selv red den, kunne den jo bare stå og nærmest leve på græs, me den ska have noget når en anden rider den..

    jeg synes dte er helt fair, at man betaler for at låne en andens dyr!


  • #6   21. jul 2008 Er enig med Michael...


  • #7   21. jul 2008 Se det ligesom en rideskole.. Du kan jo heller ikke bare ride gratis der og hvis vi siger at ingen ville betale så skulle alle have deres egen hest? Det ville alle jo ikke det derfor man betaler for at ride fordi man undgår alle udgifter som man måske ikke har råd til..

  • #8   21. jul 2008 Enig med Michael ..

    Hvis man vil ha' nogen til at ride sin hest op, så sender man den da i ridning og betaler for det.
    Man får jo part til sin hets , fordi man ikke kan ride eller man ikke har tid.
    En part slider jo på udstyr, og bruger hesten ligesom ejeren, så synes det er retfærdigt nok man skal betale nogle af udgifterne.
    Du gør jo som sådan ikke ejeren en tjeneste.

    <i> - Jette


  • #9   21. jul 2008 Det koster jo at have hest. Og da parten også bruger hesten må de da også betale, de har jo også glæden af hesten. Jeg ville personligt ikk selv betale alt hvis en anden red på min hest.. Nu har jeg selv en gratis "part" da ejeren overhovedet ikk har tid og jeg betaler intet og har ham som min egen

  • #10   21. jul 2008 Tjae (:
    Rider Maja gratis, må ride så meget jeg vil og lave det jeg vil med hende.
    Ejeren har for nogen år siden været ude for en ride ulykke og kan derfor ikke ride i mere end 15min i skridt, hvilket derefter vil resultere i meget ondt i nakken og ryggen.
    Hjælper så med at muge ud som hun ikke selv kan pga. skaden og andre ting hvis det lige er noget hun spørger om jeg vil, så siger jeg da ja for venlig og hjælpsom er jeg jo :b.

    Men nej, jeg kan heller ikke se logikken i at betale for det.
    Det er ejeren der ikke har tid til at ride hesten, det er ejeren der skal ha 'hjælp' til det, det er ejeren som søger en til at ride hesten for hun ikke selv kan.
    Så gør parten jo vedkomne en tjenste.


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #11   21. jul 2008 jeg synes det er logisk..... DU spare en hel masse penge alligevel... det er fandmer dyrt at have hest... specielt omkring kbh.....

  • #12   21. jul 2008

    JEG synes, det er dybt egoitisk at kræve penge for en part. Det kan godt være, at en part får glæde af hesten, men HVORFOR er det lige at ejeren ønsker en part? Det gør han/hun vel fordi vedkommende ikke har tid eller måske har brug for lidt ekstra hjælp.

    Synes det er noget vrøvl at man vil opkræve penge, når man får en part for ejerens skyld.

    Jeg kunne måske nok bruge en pige til at ride en af vores heste. Såfremt hesten bliver stående, så betaler jeg selvfølgelig udgifter såsom opstaldning, smed, dyrlæge mv. Stævner ville jeg give et tilskud til.

    Bliver hesten derimod flyttet skal låner (nu snakker vi helpart) selvfølgelig betale ting såsom opstaldning, smed mv, men forsikring og evt bidrag til stævner ville jeg gerne.

    Nu ser jeg en fordel for hesten (og mig), så jeg kunne ikke drømme om at opkræve de summer, som nogle gør.

    Og - den med slidtage påudstyret er dælme for latterlig! Hvis man er i bagateller burde man måske bare sælge hesten.


  • #13   21. jul 2008
    Michael Du skal ikke påstå, at man får part på sin hest, fordi man vil gøre en eller anden pige en tjeneste - en tjeneste, som man vil tage penge for? Prøv lige og læs, hvad det er I skriver!


  • #14   21. jul 2008 Camilla Rosenlund .

    Enig...


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #15   21. jul 2008 lad os alle forstille os dette: tænk hvis der ike var noget der hed en part....????? hva kan i så gøre???? ja købe jeres egen hest... så synes fandmer folk burde være tilfredse at nogle folk lader jer ride på deres kæreste eje... og de summer af penge mange folk kræver gør jo ikke det store.... ja så dyrt er det nemlig... så vær dog taknemmelig, ellers så skaf jer jeres egen hest... og så vil i sikkert kunne forstå det......

  • #16   21. jul 2008 hvis jeg skulle havde en til at ride min hest på et specielt plan og ride lige præcis hvad jeg ville, jo så ville jeg betale for det, men eftersom jeg lader andre ride min hest som det passer dem, ville jeg ikke give dem en rød reje, hvor jeg selv syntes jeg har gjord nok ved at sætte min pony til råds !

    Desuden helt enig med Fia D (:


  • #17   21. jul 2008 Hvis du skal betale på en rideskole så hvorfor ikke på en privat hest ? Man kan jo også vende den om og sige vi gør jer en tjeneste ved at leje vores hest ud ikke .

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #18   21. jul 2008 men okay.... ikke for at virke nedladende, men kan ikke forstille mig at i alle helt selv betaler for jeres heste..... nok mor og far der gør..... der er så nogen som knokler røven ud af bukserne...... jeg kunne få min egen lejlighed for de penge..... men neeeeeejjjj har valgt at bruge de fleste penge på en hest... skulle jeg så til at bruge endnu flere penge for at få en eller anden tøs til at ride på min hest... helt ærlig tænk jer dog lidt om....

  • #19   21. jul 2008 Og enig med Fie D her ..

  • #20   21. jul 2008 Stadig helt enig med Fia D (:
    Skal lige siges at jeg selv betaler ALT for min pony ! fik den i konfirmationsgave, men betaler selv alt andet, har hende dog billigere opstaldet privat, da jeg ikke har mulighed for at tjene det helt store (:
    Men opstalding inkl. foder,halm o.s.v , samt smed dyrlæge tænder, udstyr ogdet betaler jeg selv !


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #21   21. jul 2008 så i mener åbenbart heller ikke man skal betale for at ride på en rideskole hest.... for i jeres øjne gør i jo også dem en tjeneste...ALT KOSTER PENGE!!!!! WELCOME TO THE REAL WORLD!!!!

  • #22   21. jul 2008 hmm, et spørgsmål der ikke kan besvares, da det afhænger af ponyen/hesten, er det en hyp man kan lære af?? eller skal man selv lære den op?? skal/må man ride stævner m.m, det kan ikke bare skæres ud i pap.
    Hvis jeg skal have en part på mine, vil nogle være gratis, andre vil koste lidt, alt efter hvad man vil, men på den anden side, tager ikke parter der ikke vil ride seriøst og starte stævner m.m

    Anita W


  • #23   21. jul 2008 Men ved udmærket godt at der er rigtig mange som ikke betaler for deres pony/hest (:

  • #24   21. jul 2008 Altså jeg har på intet tidspunkt fået hjælp med betaling af mine heste... Har selv betalt dem og betaler alt til dem... det klager jeg ikke over men hvis jeg skulle have en part så ville der også komme en pris på... mere for at jeg har en hvis sikkerhed(måske falsk sikkerhed) for at parten vil det her...

  • #25   21. jul 2008 Fie D : Øh - jeg (og sikkert rigti amnge andre) er nok hamrende ligeglad med om du kunne få en lejlighed for de penge, du bruger på en hest. Jeg har sku også selv betalt hver og en øre til mine heste, men aligevel er jeg ikke grådig.

    Det er et spørgsmål om hvorfor ejeren af en hest ønsker en part? De fleste ønsker det jo netop pga. tiden - og så mener jeg nu det er grådigt at få en part til at betale.

    Jeg har aldrig haft part (jeg kan bedst lide at hesten er min..), men derfor ville jeg ALDRIG opkræve penge for en part.

    Rideskole-ponyer er en helt anden sag - dét må du da selv kunne se. Rideskoler er et erhverv - rideskolen er ikke ahængig af at andre rider ponyerne (kun for betaling).


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #26   21. jul 2008 det med lejligheden er et eksempel på hvor dyrt det kan være... og jeg gider ikke engang besvare alt det andet for det må du kunne regne ud.... folk burde være glade for at de overhoved for lov til at ride på deres heste.... du bor sikker nok ikke i kbh kan jeg høre..... men få de små penge man kunne få for en part et det sgu ikke meget....

    men hvis folk er så skide utilfredse over at betale så lidt som de fleste jo gør så synes jeg da bare de skulle købe deres egen hest..... sådan problem løst.....

    eller også har du bare røven fuld af penge........ er der andre der ikke har...


  • #27   21. jul 2008 jeg fatter ikke helt hvad fie mener??

    Anita W


  • #28   21. jul 2008 Hvorfor skulle jeg betale for at en anden skal have noget at ride på?



  • #29   21. jul 2008 Camilse : Har du part eller har du haft part på en af dine heste?

    Folk forstår tydeligvis ikke pointen.

    Anita : Tror, der er lidt vrøvl iblandt smiley

    Fie : Jeg har ikke røven fuld af penge, men jeg brokker mig ikke sådan som du gør. Jeg har ikke hest som hobby, men som livsstil. Så vinker man farvel til en masse andre ting - det kaldes prioritering.

    Er der nogen af dem herinde, som har meldt sig, der har parter på deres hest?


  • #30   21. jul 2008 Louise K

    Jeg har skam selv gladeligt betalt for at have part, så jeg havde en hest at ride på.

    Og det bør ikke være en udgift for hestens ejer. Skulle jeg have part på Sokken, ville jeg skulle bruge flere penge på foder, formentligt have smed oftere. Udstyret bliver slidt mere og det samme gør hesten.

    I langt de fleste tilfælde (ihvertfald her hvor jeg bor) kan det slet ikke betale sig at få en part på hesten, hvis man skulle have en. Det ville give øgede udgifter.

    desuden ligger der i ordet part at man rent faktisk betaler en part af udgifterne mod at have en part i hesten.


  • #31   21. jul 2008 Jeg synes ikke man skal betale en bondegård for det! Det skal være rimleligt! Jeg synes også nogle folk er skudt i hoved med prisen!!! 800 kr. for 2 gange om ugen for en pony der ikke kan en skid, som man selv skal kæmpe med at lærer den det!

    Man skal ikke gøre en part til en indtjenelse! Men til hjælp! Hvis man ønsker som ejer at få til for det er der okay! Men det SKAL være til ordenlige penge! Og jo mindre hesten kan jo billiger efter min mening skal det være! Hvad nu hvis man ønsker undervisning? Det er parten der betaler der.. hesten lære noget og rytteren, men det er alligevel ejer der får største fortjenelse! for parten udvikler hesten!

    Igen, det kommer an på om man ønsker part pga. tid eller penge!


  • #32   21. jul 2008 Camilse : Muligt, men hvorfor er det du evt ville få part på Sokken? Og de ekstra udgifter - altså for fanden, det er altså småting, det drejer sig om. Det gælder ikke om at ha hest billigst. Så meget ekstra smed er der ikke tale om ved alm. heste. Foder - altså, der burde heller ikke være den store forskel medmindre vi snakker skovtur en gang i måneden til distriksplan.

  • #33   21. jul 2008 Louise K
    Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal betale for andres hobby.


  • #34   21. jul 2008 Camlise - Næh, men jeg kan ikke de logikken i at vi skal gøre jer en tjeneste, som man så skal betale for.
    Sådan fungere tjenster normalt ikke.


  • #36   21. jul 2008 Krikken xD
    Og vi gør ikke jer en tjeneste ved at låne hesten eller hvad? Ellers kan i vel bare starte på en rideskole i stedet eller købe egen hest , hvis i ikke vil betale for en part jo . .


  • #37   21. jul 2008 Simone!

    Det er jer som har brug for en part!


  • #38   21. jul 2008 Hey der er ingen der tvinger jer til at sige ja til en part I skal betale for... Hvis der er et problem i at betale jamen så må man jo finde en anden hvor man ikke skal...!

  • #39   21. jul 2008 Krikken:

    Det ville være for at gøre vedkommende en tjeneste hvis jeg skulle have en part, da jeg fint har den tid der skal bruges til min hest.


  • #40   21. jul 2008 Og hvis der ikke er nogen som vil have part på vores heste pga prisen ja så er det jo vores problem

  • #41   21. jul 2008 <b>» Pyller'Røv \\ ©
    </b>
    Det er da lige så meget parten der har brug for en hest.

    Et eksempel: Jeg bruger i gennemsnit 1500 kr. om måneden på min hest(og det er i sommer halvåret).

    Så ville jeg altså ikke se noget galt i at jeg fx bad min part om at betale halvdelen af smederegning, som så ville give 400 kr. hver anden måned.


  • #42   21. jul 2008 » Pyller'Røv \\ ©
    Og i har ikke brug for en hest at ride eller hvad!?!


  • #43   21. jul 2008 Hvis du nu smadre hesten hvad så, det går jo kun ud over ejren af hesten men hvis du betaler skal du ikke muge ud efter min mening hvis du muger ud betaler du på den måde! efter min mening!

  • #44   21. jul 2008 SImone

    Jo, men vi siger jo ikke bare, hej jeg rider lige din hest!

    Det er dig der tilbyder det! du kan jo bare lade hver med at tilbyde hesten at ride! Du er jo heller ikke tvunget til at sige ja til parten, hvis du ikke synes han/hun er dygtig nok! smiley


  • #46   21. jul 2008 Hahah godt sagt Karen!

  • #47   21. jul 2008 I kan jo også bare sige nej hvis i ikke vil betale . .

  • #48   21. jul 2008 Simone ; Det er der jo så også nogen der gør, ved at fravælge dem der kræver penge (:

  • #49   21. jul 2008 Camilse : Nu er det måske heller ikke 200 kr hver anden måde, som vi mindre griske personer bliver så forarget over.

    Som Karen siger, så ville der være rigtig mange forsømte heste rundt omkring hvis ikke der var parter. Nu har jeg kendt en del, og alle dem som har haft parter har været for ejerens skyld - hvadenten det var pga. dårlig samvittighed, tid etc.



  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #50   21. jul 2008 endnu engang jeg hedder ikke fie men fia med et a..... og hvis i ikke "fatter" hva jeg mener så læs det lige egennem en gang til tak.....

  • #51   21. jul 2008 Tjah... Jeg må ærligt indrømme at jeg endnu har tilgode at møde en hest der ville blive forsømy hvis den ikke havde part-

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #52   21. jul 2008 er fundet på nettet......:

    Partshest - en mulighed

    Det kan også være en god ide at starte med at dele en hest med en anden. Når man har part i en hest er man flere til at deles om UDGIFTER, pasning og ridning. Du kan mod betaling og pasning af en rideskolehest eller en privathest få lov at ride på den et antal dage om ugen. Næste skridt kan være selv at købe en part i en hest og dermed have de forpligtelser og rettigheder, der følger med. Husk klare skriftlige aftaler mellem jer, der har hesten sammen.

    Jeg har lige lavede det vigtigeste ord lidt større.....


  • #53   21. jul 2008 Krikken xD
    Yeps, men hvorfor brokker i jer så . . Utroligt . .


  • #54   21. jul 2008 Jeg brokker mig ikke, giver blot de andre ret smiley

  • #55   21. jul 2008 Så brokker du dig vel egentlig også . Hvis du giver de andre ret , siger du det de siger . Og det er åbenbart at det ikke er rigtigt at tage penge for at lade andre ride ens hest .

  • #57   22. jul 2008 camilse : Du siger selv, at du ikke har brug for en part til Sokken. Men hvis du havde brug for det, ville du stadig tage penge for det? Tage penge for noget, du har brug for? Ak ja..

    Fia D : Nu lad vær' med at være så smålig. Iøvrigt har du fat i den forkerte part. Man kan KØBE en part i en hest, så man måske ejer 30% af hesten. Det ser man fx ved væddeløbsheste. Så er det en helt anden sag - for så er man delvis hesteejer, og det er man ikke i de her parter, som diskuteres nu.

    Vi bliver nok aldrig enige, men jeg mener at det er enormt grådigt/griskt at opkræve summer som 500-1000 kr i måneden for en hjælp, som man faktisk er afhængig af - eller i det mindste har brug for.


  • #58   22. jul 2008 Simone

    Hvis du mener krikken brokker sig fordi hun har en anden mening end dig, så er du da snot dum! Det rigtige "svar" behøver ikke være din mening! Og min meningen behøver ikke være din mening!


  • #59   22. jul 2008 Jeg har lånt min datters pony ud, til en pige som gerne ville have den over til et sted hvor min store datter og hendes veninde har deres heste, og hun betaler så selv for opstaldningen der, men det er osse kun fordi hun ville have den flyttet, her havde hun ikke skulle betale, jeg betaler så smed og div. ting derudover,

  • #60   22. jul 2008 Louise K
    Vil gerne give dig ret i at det er grådigt at tage så mange penge for det . .

    » Pyller'Røv \\ ©
    Har jeg sagt det !!!


  • #61   22. jul 2008 Ja det her sagde

    Krikken xD: Jeg brokker mig ikke, giver blot de andre ret smiley

    Simone: Så brokker du dig vel egentlig også . Hvis du giver de andre ret , siger du det de siger . Og det er åbenbart at det ikke er rigtigt at tage penge for at lade andre ride ens hest .


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #62   22. jul 2008 louise K.... fint så tænk hvis der ikke var nogen der ville låne deres hest ud fordi de ikke har råd til det.... hva fan skulle folk så gøre..... det burde være tilfredse... ellers burde de købe deres egen hest... det total langt ude hvis heste ejere skulle betale for deres part... helt ærlig, tænk dig dog lidt om..... det er sgu da logik for burhøns...og hvis du havde så meget ret så fortæl mig hvorfor hesteejere normalt ikke betaler penge til parten....

    hmm a havet hest er sgu da en hobby.... og ikke et arbejde ( for de fleste) og for parten er det da også en hoppy... ellers må de sgu finde sig et ordenlig arbejde hvis de mener de skal tjene penge på at låne en hest.....


  • #63   22. jul 2008 Fia D : du er ret uheldig i dine formuleringer - du skulle nok overveje at skifte sprog. Jeg fortæller ikke at ejerne skulle betale, men bestemt ikke opkræve penge. Jeg ved ikke hvor du har fået det andet fra - du kan åbenbart godt lide at digte ting frem?

    Nu har jeg selv en del heste, og jeg ville da synes det var kanon, hvis der var en pige til at ride en af mine heste, hvis jeg FIK BRUG FOR DET. hun skulle være velkommen, men selvfølgelig skulle hun ikke betale. Det må bare være lækkert for nogle af de piger, som kan finde søde hesteejere, som ikke kræver penge. De andre er så bare uheldige, men det er jo deres valg.

    Fordi du ikke er enig behøver du ikke bliver ubehagelig i dit sprog. Og nej - det er ikke logik. Ingen har tvunget nogen til at ha hest.


  • #64   22. jul 2008 Jeg har part på en hest. Og nej, jeg betaler ikke for det.
    Men tilgengæld er jeg meget fleksibel og er klar til at tage hende de dage ejeren ikke kan (selvfølgelig sker det engang imellem at jeg ikke kan) og hjælpe.
    Men medmindre hesten er fulstændig min på de dage jeg har den, og jeg ikke skal gøre tingene på ejerens måde, så vil jeg ikke betale. Vil ejeren have noget at sige noget de dage jeg har hesten, så må ejeren undvære betaling.
    (Dog har jeg før hjælpet med at betale sko)





  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #65   22. jul 2008 fordi det er der mange her der åbenbart mener... og det er det jeg synes lyder tosset... at folk vil have at heste ejere skulle betale deres part.. og ikke omvendt som det plejer at være.... fordi de gør dem et stykke arbejde.....

  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #66   22. jul 2008 sorry hvis det lød ubehageligt, var ikke meningen....

  • #67   22. jul 2008 lovely - Hehe, jeg vil nu altså bestemt heller ikke HAVE betaling for at ride en andens hest. Medmindre det direkte var mit arbejde, men er det jo slet ikke...

  • #68   22. jul 2008 Nemlig :o) I hvert fald på mig.

  • #69   23. jul 2008 Kan nu heller ikke se, hvem der har sagt det? Der burde bare ikke være nogen betaling - hverken fra ene eller anden side.

    Louise


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #70   23. jul 2008 det står et sted på denne side, at det burde vlære hesteejeren der skulle betale deres part fordi de udføre et arbejde for dem, altså at ride dem.... og jeg kalder det en hobby... og det skal man ikke have penge for, med mindre det er sponsorater...

  • #71   24. jul 2008 Det er jo også mindre relevant, at én siger det, og det så straks bliver til den mening, som vi alle har - bare fordi vi mener det er grisk at kræve penge for en part. Det er i mine øjne lige så grisk at parten kræver penge.

  • #72   25. jul 2008 » Tosse'unge \\ - Det er mig! *Ny profil tekst* ©

    Prøv at læs det ordenligt . Jeg siger ligepræcis ikke at hendes mening ikke er rigtig fordi det ikke er den samme som min !!!


  • #73   21. aug 2008 -Hesteverdenens mest latterlige diskution drejer sig ALTID om partspriser!!

    Min part rider min hest to gange om ugen, og betaler 700!! hun rider som regel en ekstra dag fordi jeg ved jeg kan stole på hende og at hun passer på min hest og mine ting..

    Så nu er der nok de første ti personer herinde der synes jeg er pengegrisk og forfærdelig osv osv.
    Men ærligt, jeg betaler ml 3-4000 om måneden for min hest -og det har jeg selv valgt- min part betaler derfor "leje" af min hest.

    Hvis jeg ikke havde hest selv -og gerne ville ride alligevel, ville jeg aldrig falde bagover fordi jeg skulle betale? Folk betaler også for at gå til fodbold, tennis osv.. Hvis man ikke vil betale for at ride, må man jo undvære..

    Synes det er frækt at brokke sig over at skulle betale for at dyrke sin hobby.. Men hvis I nu købte jeres egen hest ville I måske ændre mening.
    -og så er der sikkert flere der ville skrive at det jo ikke er alle der har råd til egen hest...

    Jeg gad virkelig også godt eje en audi R8, men den har jeg ikke råd til, så den må jeg jo så også undvære...

    Der hvor min hest er opstaldet, er der sgu ingen gratis parter, og kender heller ingen i området der har det...


  • #74   21. aug 2008 Sille P : Nu er det åbentlyst at du ikke gad læse alle indlæggene igennem. Jeg synes, du er grisk. Jeg har hest, flere endda, og kunne godt tænke mig en fornuftig pige til at ride en af mine heste - gratis, selvfølgelig.

    Jeg ville gerne give et tilskud til stævner mm, men undervisning etc. skal hun selv betale.

    Men det har jeg skrevet før, så gider ikke gentage det fordi du ikke har gidet at læse indlæggene.

    Iøvrigt et irelevant eksempel med audien.


  • #75   22. aug 2008
    Louise K: Det var det jeg skrev jo... Der ville komme en kommentar om at jeg var grisk, syns du bare det, ka jeg sagtens leve med. og det er da fint hvis du gerne vil gi tilskud osv til dem der rider dine heste. Jeg ville bare aldrig betale for at en anden skulle ride mine heste, jo hvis det var en topproffessionel som tilred hesten... Jeg synes bare ikke at man kan tillade sig at brokke sig over at man skal betale for at ride en andens hest? En part er skam ikke guds gave fordi han/hun rider ens hest, og det er som en slags sikkerhed at der bliver betalt, så ved jeg at personen ikke bare er ligeglad med mine ting og hest.

    Mht audien, er det jo samme princip...

    IØVRIGT har jeg læst samtlige indlæg endnu en gang og har stadig samme holdning!

    Men det er jo godt at vi ikke har den samme mening allsammen ellers ville denne diskution jo aldrig være opstået c",)



  • #76   22. aug 2008 Sille P : Nej, men hvorfor er det så du har brugfor en part? For det er jo noget du har brug for. Du har jo ikke lyst til at gøre en vildtfremmed en tjeneste - og man betaler jo heller ikke for at få tilbudt en tjeneste.

    Jeg siger det gerne igen. Du er grisk.


  • #77   23. aug 2008 Brug for en part? Jeg har ikke hest for at lade andre ride på den gratis...Jeg har valgt at ha en part fordi det ikke interesserer mig at ride i skoven, og det interesserer min part og så er det vel fint...

    Du skriver som om at parter er det vigtigste i verdenen og de skal absolut ha lov til at dyrke sin hobby gratis og betaler jeg da bare... ehh, det tror jeg så ik lige.. Igen, det er fint at der er nogle der gerne vil betale sin part for at han/hun rider ens hest, men jeg har ikke købt hest for at en part skal ride den gratis.

    Nu ved jeg ikke hvilken landsdel du kommer fra, men i Nordsjælland (dermed IKKE sagt samtlige hesteejere der har/søger part i nordsjælland) der er det en helt normal pris, jeg tager for part!

    Hehe, kan kun grine af din sidste sætning... Tillykke med den, den står super til dit indlæg......

    Og siger også gerne igen: Overlever nok at du synes jeg er grisk, forstår dig bare ikke, men ok!

    Der er nok ikke nogen grund til at skrive igen, vi vil aldrig blive enige alligevel.


  • #78   24. aug 2008 Nej, jeg forsøger ikke at overbevise dig om din mening er grisk, men måske du skulle se på det med lidt andre øjne. Det kan så ikke altid lade sig gøre..

    Louise


  • #79   25. aug 2008 Ikke for at lyde ubehøvlet eller noget, men er der en der ikke kan se det her med andre øjne, så er det da ihvertfald dig.. Det lyser da ud af de svar du giver alle de andre, der ikke er enige med dig i denne debat, sorry!

  • #80   26. aug 2008 Tja

    Der er så mange meninger, og så mange forskellige ponyer og ryttere, vil man ride og lære, så er det mest fair at man betaler.
    Da vi fik de første parter, kom de til at betale 250 kr. pr. mdr, det syndes jeg var billigt, der skal mere fodder og mineraler til når ponyen bliver redet, og vi skulle også købe mere udstyr og lign, hvis vi ikke fik parter, jamen hvad så ?? så ville de jo bare hygge sig påå marken, og ville ikke koste ekstra.
    Derimod, hvis jeg vil have en til at ride en pony op, og starte stævner fordi den skal sælges, så er det gratis, det HELE, hvis man kan bevise man kan.

    Anita W


  • #81   26. aug 2008 Jeg er altså enig med Sille P her.!
    Og i øvrigt, da jeg red på rideskole gav jeg 750,- for 3 gange om ugen, og min halvpart rider også 3 gange om ugen og betaler 500. Så kan ikke se hvad der er grisk i det!


  • #82   27. aug 2008 * * Simone * * : Nej, men det er din mening. Jeg synes, det er grisk at opkræve penge for noget, som tilgodeser alle parter. Hesten får noget ud af en part, ejeren får noget ud af det, og parten gør. Grundidéen er vel egentlig at det skal gavne hesten, er det ikke?

    anita team Ahorn W . det er også virjelig gavmildt af dig eftersom at din hest stiger i værdi! Det betaler man faktisk normalt for - og da slet ikke noget man opkræver penge for.


  • #83   27. aug 2008 Hesten blir rørt, men ellers får den jo egentlig ikke mere ud af det. Hvis jeg fik en part som var mere erfaren end mig og ville kunne lære min hest noget, ville jeg da heller opkræve penge for det .- så lærer hun jo min hest op og det burde jeg jo betale for..
    Og nej det er ikke for at gavne hesten fra min side.. Hvis jeg ikke havde en part, kunne min mor lige så godt ride den..
    Jeg elskede at starte stævner, men kan jeg ikke mere, og vil helt vildt gerne se min halvpart og min pony komme langt.,. Der en del der ikke har råd til egen hest, og derved er det en god måde for en rytter at komme langt på..


  • #84   27. aug 2008 * * Simone * * : Hvorfor er det så du har en part?

  • #85   27. aug 2008 Både for at min hest og min part kan starte stævne og blive bedre..

  • #86   27. aug 2008 Så får du jo noget ud af det : din hest bliver bedre, får mere erfaring og bliver mere værd. Plus at hesten oplever noget.. Din part får en hest at ride på, men hun giver faktisk dig penge ved alene at øge dens værdi. Derfor synes jeg det er forkert at tage penge for det!

  • #87   27. aug 2008 Nej for min hest er meget bedre end min part og lærer hende op. Den har startet mange stævner og gået højt dressur. Og min part har kun gået på rideskole. Så det ville kun være forkert ikke at tage penge for det.

  • #88   28. aug 2008 Hvorfor starter du den så ikke selv til stævner? Din sidste kommentar siger meget om din personlighed.

  • #89   28. aug 2008 Fordi det kan jeg ikke da det er en pony og jeg er over 18 smiley Ellers havde jeg stadig startet ..
    Okey ?


  • #90   28. aug 2008 Nå for søren - så holder hun jo din pony igang på stævnepladserne. Gør hun ikke?

  • #91   28. aug 2008 Nej hun har kun været til et stævne smiley

Kommentér på:
Hvorfor skal man betale?

Annonce