{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Kolik....:( {{forumTopicSubject}}

Min mors hest... fik en udbrud af kolik i lørdags i sidste uge hun var skumsvedig så vi tilkaldte straks dyrlægen... hun blev behandlet med smertestillende og fik vand og olie ned i maven, gennem en slange.... vi skulle tilse hende til næste dag. Hun havde det fint, men havde ikke drukkent noget hele natten igennem.. og i løbet af dagen begynde hun at hænge ude på folden så vi tog hende ind.... hun var oppustet og havde en meget hurtig åndedræt og 38,5 i feber... vi holdte øje med hende i 2 timer... havde stadig ikke rørt sit vand eller spist noget... hun begyndte at lægge sig ned, og søgte med hovedet ned mod maven... Vi ringende hurtigt til dyrlægen.. og han sagde at vi skulle komme hurtig ind med hende på klinikken, hvorefter hun blev lagt i drobs.... dyrlægerne kunne se syptomer på kolik.. men der var ikke noget at se i blodprøven eller de andre undersøgelser... så dyrlægerne kom i tvivl... hun skulle overnatte til idag... mandag... og har så fået drobs hele natten.. hun er oprejst og hendes åndedræt er stadig hurtig.. men hun drikker ikke og er ikk kommer af med noget... siden igår eftermidddags.. vi er blevet i tvivl om hvad vi skal gøre...vil helst ikke miste hende....:(
De siger at hvis hun ikke får det bedre skal hun aflives eller igennem en operation... Men hun har ikke fået de værre end i går... De kan stadig ikk svare helt præcist på hvad det er...Her i eftermiddag.. har de givet hende et eller andet kalk.. og antibiotika...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kolik....:(
  • #1   28. jul 2008 jeg har haft en pony med nogle samme problem .
    men da jeg ikke havde haft den andet end 1½ mdr og hun havde haft kolik 5 gange , valgte jeg at handlen sku gå tilbage , men hun fik det bedre efter hun kom på noget andet foder som vi fik anbefaldt af dyrlægen , men efter jeg lod handlen gå tilbage , kom hun ud til nogen , som kom til at give hende noget dårlig wrap hø , og hendes trame var så sarte at det kunne hun ikke holde til , så hun døde desværre af det .

    Men jeg krydser finger for din pony kommer ovenpå igen .
    der er bare ikke noget værre end når ens hest/pony bliver syg


  • #2   28. jul 2008 Tak skal du have, jeg håber sådan at hun bare kommer hjem igen..:)

  • #3   28. jul 2008 jeg har haft samme problem vores traver var ved at dø af kolik meen vi og vores dyrlæge kæmpede for at redde ham han kom sig fuldstændig
    men vi måtte stikke hånden op i rumpen på ham og grave lort ud på ham også gik vi mange ture med ham


Kommentér på:
Kolik....:(

Annonce