{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
254 visninger | Oprettet:

voksepause? {{forumTopicSubject}}

hej alle (:

min pony på 4 år blev gjort ryttervant i januar, og jeg skridtede så nogen små ture på ham i nogen måneder. Han blev så ikke redet fra maj til juli, men jeg begyndte så igen i august, og har nu redet skovtur på ham i alle gangarter.

Jeg fik så at vide af en, at han skal have endnu en pause, men er det nødvendigt?

Hvis det er, hvor lang tid skal den så vare?

Har I nogen idéer til hvad man kan lave med ham, når man ikke kan ride(har prøvet jordtræning, men han finder det vidst ikke så interessant)?

håber i vil svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voksepause?
  • #1   8. okt 2008 Løsspring smiley


  • #2   8. okt 2008 jeg har en 3 års, og den bliver redet meget hårdt lige nu til det bliver rigtig vinter og så for den lidt fri, men din er 4, men alså hvis den vokser meget skal den jo nok. men ellers kan du da godt holde den lidt igang.

  • #3   8. okt 2008 min blev tilredet da han var 3 i to måneder, og fik derefter en voksepause ¨på et helt år, og det har været godt for ham..

    men hvis du bare tager det roligt og ikke rider den alle ugens dage ville jeg sige at det ikke er nødvendigt med en voksepause, du skal bare huske det er en ung pony du har med at gøre når du rider smiley


  • #4   8. okt 2008 Kommer jo an på hvordan hesten udviklet.
    Jeg begyndte at tilride fakir i starten af juli og indtil nu er han redet 25-30 gange, men jeg rider meget let på ham, pt kan han kun styres i skridt og trav så går meget langsomt frem men jeg regner ikke med han skal have en vokse pause på flere måneder, da man godt kan springe dem over hvis hesten er udviklet nok og man går stille og roligt frem. Dog har han tit haft en uge eller 2 hvor han slet ikke er blevet redet, og når jeg endelig rider på ham er det kun 25-30min men maks 4 trav intervaller af ½ min.


Kommentér på:
voksepause?

Annonce