{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Løn for ridning? {{forumTopicSubject}}

Hm.. Står lidt i en underlig situation...
Den anden da kom en kvinde hen til mig (Jeg kender hende og hendes datter).. Og spurgte om jeg ik ville ride datterens pony fordi den var fræk osv. Det er jo også fint nok, jeg havde så ik lige tid til at prøve ponyen, så de får mit nr. og om aftenen ringer hun og spørg om vi skal mødes i weekenden, og så forklare hun lidt om ponyen.. Den kan ingenting, kan finde på at stejle/bukke, og pludselig springe til siden, som jeg ser det, en meget usikker pony.

Hun spørg så hvad jeg skal have for det, 2 gange om ugen.. Ehm, jeg skulle ikke have noget fordi jeg også lærer en masse af det, men hun insistere og vil så selv komme med noget..

Så igår kommer der en og spørg om jeg vil tilride hendes pony .. Har så sagt at jeg lige skal finde tid og overskud til det, for det kræver lidt mere end normalt. En 4 års welsh mountain hoppe.. Hun spørg så også hvad jeg skal have for det, og igen står man lidt der..

HG hjælp mig lige her.. Tager i noget for at ride/tilride andres heste/ponyer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løn for ridning?
  • #1   24. okt 2008
    nej, men jeg tager noget for undervisningen smiley


  • #2   24. okt 2008 synes 100 i timen er meget hvis du ikke har prøvet at tilride/omskole ponyer/heste før.

    Men ja spørg dem da hvad de vil give og hvad de selv havde forestilllet sig. Du kan jo evt sige 100 pr uge hvis de sadler den op til dig.

    Jeg tager penge for at ride/tilride osv...

    men det er jo også mit job:) jeg er underviser og i forbindelse med det får man jo ind imellem en hest i træning


  • #3   24. okt 2008 Nej det gør jeg ikke. Jeg elsker at arbejde med dyrene, og hvis de insitere, så nægter jeg bare at tage penge når de vil give mig dem. smiley

  • #4   24. okt 2008 Kan se jeg måske ik har været helt klar i min skrivning.. Jeg HAR redet/tilredet/omskolet/Hjulpet med divs./undervist..

    Men ville bare hører hvad i har af erfaring og hvad i ville tage for det? For tror jeg holder mig mest på ik at skulle have noget...For det giver så meget erfaring smiley


  • #5   24. okt 2008 jeg tager 75 kr for en halv times undervisning/ridning..


  • #6   24. okt 2008 Ja det giver meget erfaring osv - men DU kommer til at bruge en masse tid på det - ergo ville jeg også helt klart have betaling for det smiley

  • #7   24. okt 2008 Christinna, ja.. Det er rigtigt smiley

  • #8   24. okt 2008 At du så får en masse erfaring oveni gør jo så at du ikke behøver tage så meget for det hvis du ikke er så vild med idéen smiley
    Så hvis du bare siger et lille beløb kan du altid se hvordan de reagere - men lad altid dem sige en pris først ;p



  • #9   24. okt 2008 Min datter har de sidste par år haft heste og ponyer i tilridning og ridning.
    Hun har fået 500,- kr for en hest og 400,- kr for en pony om måneden. Ved tilridning laver jeg alt arbejdet fra jorden, så det er faktisk 2 mands arbejde for fx. 400,- kr. Det er billigt.
    For prisen får ejeren en pony/hest som arbejder 5 dage om ugen - og vi står for al pasning.


  • #10   24. okt 2008 200-300 kr om mån. det er jo også din fornøjelse ;D

  • #11   24. okt 2008 tilridningen af ponyen kan du godt tag 150 pr time da det er en risiko du sætter dig selv i og det er en tjeneste du gør dem.

    ponyen der er fræk kan du godt tag 100 i timen for at ride den op da der også der er en risiko -
    risiko. du kan blive smidt a og brække lemmesdele .
    og da det ik er din hest er det ik kun fornøjelse men et job du påtager dig


  • #12   24. okt 2008 altså de steder jeg har spurgt om at få en hest i tilridning de har prisen været 3000-5000 om måneden og det har både været ved beridere og nogle som ikke har uddannelsen men bare er dygtige til at ride.

    så et sted mellem 500- 1000 kroner synes jeg er rimeligt plus de skal betale for undervisningen.


  • #13   24. okt 2008 Jeg synes bestemt også du skal tage noget for det - og det er jo en forhandling. Du hjælper dem og de for opdraget deres pony, der ellers måske vil blive solgt med tab.

    Jeg synes måske du skal tage en pris pr. gang, fordi det kan svinge meget hvor lang tid det kan tage. Og skal man også tage penge for opsadling mm.
    Du gør et stykke arbejde som de er villige til at betale for. Altså en Win Win situation. smiley

    foreslå hende en timepris på f.eks. 75,- (som for ungearbejder) eller de 100 - 150 pr. gang. Så hør hende hvad hun mener.
    Og super at kunne hjæper andre.


  • #15   24. okt 2008 altså De to der rider vores to salgs heste de får bare en hvis del af den pris vi får for dem

  • #16   24. okt 2008 får 10% af salgspris eller 50 pr.tur. Men ikke altid jeg vil tage penge for det

  • #17   24. okt 2008 Ja, det gør jeg.
    Jeg vil ikke ofre mange ugers træning & tid for ingen ting.
    Desuden sætter man jo også sin sikkerhed & sundhed lidt på spil - Efter min mening. Der kan jo nemt ske noget (:

    Og efter min erfaring begynder folk at 'udnytte' ens hjælp, hvis det er gratis.

    Men som flere skriver, så lad ejeren afgøre det (;

    <i> - Jette


Kommentér på:
Løn for ridning?

Annonce