{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åben diskussion om shetlænderer
  • #1   20. nov 2008 En shetlænder er ikke bygget til at sku rides på af størrer børn. Men at små børn rider på dem er helt okay.

  • #2   20. nov 2008 Shetlændere er jo meget stærke, det er bevist at de kan bære mere end deres egen vægt...

    Men det er ikke ensbetydende med at store mennesker skal ride på dem.... Det skal passe og højde og brede og se harmonisk ud....


  • #3   20. nov 2008 *Anne og Coco - I LOVE RATHERGOOD.COM *
    Det er omvendt de kan trække mere end deres egen vægt smiley
    De blev jo brugt i minerne i england til at trække og ikke til at bære smiley


  • #4   20. nov 2008 Hmm, ja jeg hved ikke helt, nu er det måske lidt dobbelt moralsk det jeg siger, men vi har en shetter på ca 95, og hun bliver brugt til trække ture til vores lille barnebarn, men min datter på 14 kan godt finde på at tage en lille tur på hende, ikke en vild tur men bare lidt tuldren runt, og ja ponyen ligner faktisk en der nyder det, ( de har osse været sammen i mange år de to) det er den som min datter har lært at ride på, da hun startede med at ride. men igrunden så syntes jeg ikke store folk/børn skal ride på en så lille hest, uanset om de sagtens kan bære det.

  • #6   20. nov 2008 en schetlænder kan en voksen sagtens ride da de er ligeså stærke som islænder

  • #7   20. nov 2008 Vil hellere se for store ryttere på shetlænder end jeg vil se teenage eller unge voksne der sidder på spinkle sportsponyer.

  • #10   20. nov 2008 Nu har jeg selv en miniature og en shetter. Men jeg kunne ikke finde på at sætte mig op på dem, selvom jeg vejer 47kg og selvom folk siger at de godt ville kunne bære det. Men hvis det var meningen jeg skulle bruge dem til at ride på havde jeg nok købt en størrer pony.

  • #12   20. nov 2008 Kommer an på så meget (; Shetlændere kan jo fint holde til at tuldre lidt rundt med større børn, men ikke seriøs ridning. Men kommer meget an på shetterens højde (: Har selv en shetter på 105 cm, som jeg for nogle år siden sprang LC på til en klubstævner, no problems d; Men der er stor forskel på en shetter på 105 og en på 85 cm. Det er svært at se harmonisk ud på en shetter (: Så at man er lidt langbenet gør ikke noget, bare man ikke er for tung. Og det med at de er stærke, ja det er de, men det er ikke meningen at de skal slæbe rundt på børn på 50 kg over spring og på vilde ture i skoven. Så, men som sagt, lidt forskelligt (: Men jeg mener at når man virkelig ser for stor ud så er det nul springning og vild galop d; Man kan tuldre lidt rundt i 15 min skridt trav og lidt galop, det er kun til nydelse for det lille dyr, men ikke mere (:

  • #13   20. nov 2008 (link fjernet)

    billede fra da jeg red LC på min shetter xD jeg var 13 år på det tidspunkt (: Så alderen har ikke så meget at sige, det er størrelsen xD


  • #14   20. nov 2008 Synes det er fint, så længe ponyen ikke lider overlast (; har selv en shetlænder, og jeg er en af de få som faktisk tager ridning af shetlænder seriøst!
    Jeg bliver tit svinet til af folk herinde, som synes det er åååh så synd for min lille prinsesse porcelæns pony - men helt ærligt, jeg vejer 30 kg. og er 150 cm. høj (link fjernet) er det virkelig så slemt?


  • #15   20. nov 2008 ^og på dét billede havde jeg aaalt for lange bøjler

  • #16   20. nov 2008 Tattixbølle - nej det er overhovedet ikke slemt d; jeg red os seriøst på min shetter inden jeg selv mente at jeg var for stor til det (: Lærte den øvelser i dressur til og med LB og sprang LC til stævner og LB til træning (: Har sprunget 1m på min shetter xD + har kørt med den (ingen succes xD), redet ponygames og en masse ture (: Men nu er hun bare min slædepony når der er sne xD Og så tulrer jeg på hende en gang i mellem + laver tricks med hende smiley Shetter er skønne xD Men én er nok til mig xD

  • #17   20. nov 2008 ~Ll. Brøstrupgård's Hestemix ~ - fuck hvor sejt smiley det er også mit mål at lære ham en masse øvelser inde for dressur, og lære ham at springe rigtig godt smiley han har allerede potentialet til det d: og så skal han også tilkøres til foråret (: og ja, de er virkelig dejlige ;D

  • #18   20. nov 2008 Ja de er skønne og lærenemme! smiley Held og lykke med det! smiley

  • #19   21. nov 2008 shettere er små ponyer og selvom de er robuste skal man ikke tage fejl af at de kan BÆRE deres egen vægt, for det kan de altså ikke.
    de kan TRÆKKE det dobbelte af deres egen vægt, men har altså stadig en helt alm. ryggrad som alle andre heste og ponyer....som ikke kan holde til stor vægt.

    Små børn på under 40-45kg, skal ride shettere og ikke folk derover.


Kommentér på:
Åben diskussion om shetlænderer

Annonce