{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Træt af ridning! {{forumTopicSubject}}

Ja, i det sidste år faktsik, har jeg været lidt træt af ridning. Det er sådan, at når jeg går i skolen, så orker jeg ikke at tage ud og ride, men når jeg først er kommet derud, så er det jo fint nok, og så rider jeg også.

Så i sommerferien 2008, syntes min ridelærer at jeg virkede træt af det hele, så hun bad mig stoppe i et par måneder. Jeg passer hendes ponyer, som er de mine egne, og hun syntes jeg virkede fraværende. Så jeg havde fri i.. 2 eller 3 mdr tror jeg, og så begyndte jeg at ride igen. De første par mdr havde jeg også lysten til det, men så begyndte det at blive træls igen.

Nu er jeg så syg. Først var jeg ikke ude og ride i 4 dage. Så var jeg ikke ude og ride 5 dage, så 1 dag, og nu har jeg så ikke været ude og ride i 7 dage, fordi jeg er syg, og jeg skal ikkeride før på mandag, medmindnre jeg ikke er frisk, så skal jeg ikke ride endnu en uge.

Og jeg NYDER det, helt vildt! Jeg har overvejet at stoppe helt med ridning, men for det første så ved jeg ikke hvad jeg ellers skal lave efter skole, og for det andet så kan jeg jo godt lide at gå og nusse engang imellem, og jeg kan godt lide følelsen af at det går godt, og jeg synes det er hyggeligt at ride en lang tur med min ridelærer og den slags. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gøre, for et eller andet sted vil jeg jo heller ikke stoppe, men det er også bare som om det ikke interesserer mig som det gjorde engang?

Måske er det fordi der intet afveksling er i det? Altså jeg rider kun dressur, fordi jeg er for langbenet til at springe på den ene, og den anden springer jeg ikke på fordi han er lidt hidsig og svær at styre, og simpelthen fordi jeg ikke har noget talent indenfor springning xD Jeg må ride tur på den ene, stortset alt hvad jeg vil, men på den anden må jeg ikke ride ud alene, fordi han igen er lidt svær at styre.

Hjælp :s Nogle gode råd til at få lysten tilbage, for det vil jeg jo gerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af ridning!
  • #2   17. feb 2009 Vil give Nadia R ret - man skal også bruge mange timer på at lege med hesten, ikke kun træne, træne, træne smiley

  • #3   17. feb 2009 Jeg træner, træner, træner ikke kun smiley
    Men jeg ved ikke hvad jeg skal 'lege' med hende? Hun er ikke særlig samarbejdsvillig altid, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal lave? Hvis jeg slipper hende fri på ridebanen løber hun væk, og er ikke til at fange igen - hvordan kan man træne det væk fx. ?


  • #4   17. feb 2009 Prøv måske nogle HMS øvelser - med plastik, bolde og sådan noget smiley

    Jeg sætter også tit min hest fri på ridebanen, så den kan få rendt krudt af, og bare rulle og hygge sig smiley

    Nogle gange tager jeg noget wrap med ind, så står hun bare og hygger sig med det, mens jeg bare sidder og hygger med smiley


  • #5   17. feb 2009 jeg holdte en pause på 13 år med ridning og heste da jeg var kørt død i det har så genoptaget det igen.... super dejligt

  • #6   17. feb 2009 Tja.. når jeg har sadån en periode træner jeg kun fra jorden..

  • #7   17. feb 2009 Jeg har ingen bolde og intet plastic, desværre.

    Line - Jeg vil også gerne have mere afveksling, men jeg må/kan jo ikke springe på den ene fordi jeg er for langbenet, så det er bare dressur, hygge ridning og turridning. Den anden er stadig lidt ung (Det er Herbi hvis nogen er intra i at se ham), og han kan i forvejen være svær at styre på ridebanen, så det er vi jo ved at træne, så han bliver nemmere at ride. Jeg må ikke ride ud alene på ham, fordi min ridelærer synes han er for farlig at ride alene, hvis han smider mig af o.lign. Han er godt nok verdens sødeste hest, og vil ikke smide nogen af med vilje, men han har også et sjovt humør indimellem, og kan hoppe og springe over ingen ting, så man ved aldrig med ham.

    Jeg har ham indimellem løs på ridebanen og leger med ham dér, men han har det også med at løbe gennem hegnet, så det tør jeg jo ikke rigtig når jeg er alene smiley

    Tja, jeg ved ikke helt. Jeg føler mig bare træt af det lige nu.


  • #8   17. feb 2009 Pony Gården - S¨ådan har hun været ALTID! Hun er blevet 'mishandlet' som ung, går vi ud fra, Hun er nok blevet slået af mænd i hovedet og på benene, og hun fik føl som 2årig sandsynligvis, plus en masse andet vi ikke ved, så hun har nok været en del igennem. Nu er hun 8 år.
    Hun er bare ikke til at komme i nærheden af på folden.
    Problemet er, at jeg godt kan sætte hende ud på ridebanen og lade hende krudte af til hun vil hen til mig, men så kan jeg vente mindst 5 timer - for det har jeg ofte brugt for at kunne fange hende på folden - og så kommer vi jo aldrig videre. smiley

    Hun er lidt en underlig pony, for det ser ikke ud som om hun er bange for mig, og det er ikke fordi hun skal krudte af. Hun gider bare ikke hen til mig. Hun har ALTID været sådan. smiley Nogle dage kan jeg bare gå ud og tage hende på folden, hvis hun står alene, andre gange er det umuligt. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det, for det er jo også en af de ting der gør det træls.


  • #9   17. feb 2009 Luxuspony - Træne hvad? Det er bare sådan han er smiley Hvis man ikke koncentrerer sig 100 % om ham hele tiden, så hopper han bare til siden lige pludselig eller løber ud af volten, fordi han ikke gider hvis man ikke laver noget. Der er intet at gøre ved det, udover at koncentrere sig hele tiden smiley

  • #10   17. feb 2009 Du kunne træne fra jorden, stop, bak, versader fra jorden. lære den og træde ind i et cykel dæk som ligger på jorden (det er ikke nemt). Tillidsøvelser hvor du skal have hesten til at følge dig, brug en lang line på ca. 4 m eller et longe tov, så skal du ikke rende efter den. Der er også bom øvelser eller løsspringning, det er kun fantasien som sætter grænser.

  • #11   17. feb 2009 Pony Gården - Han er ikke vild, han stejler ikke, han bukker ikke, slår ikke med hovedet og han hidser sig ikke op. Han løber heller ikke gennem hegnet på rytter, det er kun når jeg er alene med ham på ridebanen han gør det - ikke når min ridelærer er det.

    Jeg er kun faldet af ham én gang, og det var fordi jeg havde glemt at spænde gjorden, så det var min skyld smiley Han prøver ikke at gøre noget ondt, og han prøver ikke at smide mig af med vilje. Han er bare en glad hest, og han kan lave et hop til siden over en sten. Jeg tør godt ride ud alene, og jeg er på ingen måde bange for ham, men min ridelærer vil ikke have ansvaret for at der sker mig noget, derfor må jeg ikke ride ud alene smiley Jeg springer ikke lige nu, fordi vi skal have dressuren på plads først, og fordi jeg bare ikke har talent for det, jeg kan faktisk ikke finde ud af det smiley
    Dressur går rigtig godt, og han er blevet meget nemmere nu.

    Den anden kan jeg gøre alt hvad jeg vil med, jeg er på ingen måde bange for hende. Jeg må bare ikke springe fordi jeg er en anelse for lang benet, men ellers må jeg egentlig alt. Jeg kunne nemt sætte mig op på hende uden udstyr og tage en ordentlig galop, men jeg har ikke lysten til det, derfor gør jeg det ikke smiley

    Jeg tror ikke jeg får mere lyst bare fordi jeg skifter til en anden hest, og jeg tror jeg ikke vil kunne få det jeg har nu et andet sted. Jeg får en pony stillet til rådighed, med foder, udstyr, smed og dyrlæge betalt, og det eneste jeg betaler er 100 kroner for undervisning en gang om ugen, alt andet bliver betalt, og så må jeg ride alt det jeg vil - også på hendes andre heste. Det er jo et super tilbud, og jeg vil ikke give slip på det bare for at ride et andet sted, for jeg tror altså ikke jeg får mere lyst, bare fordi jeg kommer til at ride en anden hest.

    Det er ridningen jeg er træt af, ikke hesten. smiley


  • #12   17. feb 2009 få en hest, der kan lidt af det hele som du stoler 100% på, og som u kan være alene med.

    jeg ville dø, hvis jeg ikke kunne være alene når jesg red


  • #13   17. feb 2009 Hvem har sagt at jeg ikke kan være alene? smiley

  • #14   17. feb 2009 du skriver selv du ikke vil være alene, da den ter sig anderledes end når din træner er der

  • #15   17. feb 2009 Det er jo det super smarte emd islænder. Savner meget at ride islænder, men har desværre ikke råd til en så må nøjes med min skønne haflinger smiley

    Men gud hvor jeg savner at tølte, ride pas, og øve øginger og overgange, ride super fed tølt osv. Der er altid noget at arbjede med på en islænder. Nemlig gangarterne. Når hesten tølter smukt , ja så tager den ikke nemt traven og er det ren grissepas , ja så skal man øve tølten osv. Jeg har aldrig kedet mig på ryggen af en islænder. Aldrig.

    Men nu hvor jeg ikke rider islænder kan jeg også mærke at jeg keder mig lidt nogle gange. For jeg springer ikke og ja, så er der dressur tilbage. Mangler det 4 og 5. gear.


  • #16   17. feb 2009 prøv evt horsemanship?

  • #17   17. feb 2009 Team MC - Jeg tør GODT være alene med ham, jeg har aldrig sagt at jeg ikke tør være alene med ham. Men hvis jeg har ham til at løbe løst på ridebanen, kan han finde på at løbe gennem hegnet, MEDMINDRE min træner er der! Jeg har skam intet imod at ride ham alene eller noget smiley Det er sjældent min ridelærer er hjemme, så jeg rider oftes alene.

    Ala - Ja, men hvad?


  • #18   17. feb 2009 I princippet tør jeg godt, for det er sjældent han gør noget, men jeg ved at han er underlig indimellem, og ligepludselig bliver han bange for ingenting, og der er derfor jeg ikke må ride alene på ham.
    Men jeg har ikke noget imod det, for jeg synes egentlig det er ret kedeligt at ride alene. smiley Så selvom jeg måtte, ville jeg ikke gøre det.


Kommentér på:
Træt af ridning!

Annonce