{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Hvorfor rider du? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Vi er to piger på 15 og 16 år, som er ved at lave et projekt om heste.
Så vi har nogle spørgsmål, og vi vil være meget glade, hvis i vil besvare nogle af dem (:

1. Hvorfor rider du?

2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?

3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?

4. Hvilken race rider du?

5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )



På forhånd tak for hjælpen.

- Camilla og Anne Mette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor rider du?
  • #1   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Ville ikke kunne forestille mig at lade være (:

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    Tjah det ved jeg egentlig ikke - jeg er ligesom bare "mig" når jeg er nær heste

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Tror at det er fordi at det hjælper dem til at blive bedre mennesker, for at være lidt filosofisk... Det med at hesten afspejler en selv og man kan forme et liv på den måde og alle de gode oplvelser :b

    4. Hvilken race rider du?
    En blanding (:

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    En frisk en som man bliver nød til at ride lidt ordentligt for at få noget igen, men stadig ikke en som tager hovedet under armen og "går i sort" på tidspunkter hvor den så bare ikke ænser noget omkring den...


  • #2   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?

    Fordi det er afslappende og dejligt

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?

    Deres adfærd og forskellige temperamenter.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?

    Fordi hesten i sig selv er et selskabsdyr og folk nyder at ride på dem eller køre med dem.

    4. Hvilken race rider du?

    Blandingsracer.

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )

    Rolige heste der er velopdragen.


  • #3   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?

    - Fordi at jeg på den måde kommer væk fra alt det sædvanlige .. Jeg kommer væk fra skolen, vennerne og det hele. Det er ligesom et fristed for mig at være ved min hest - det eneste sted jeg kan slappe af uden at blive pisket rundt med.

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?

    - Der natur, deres udstårling, og deres ''sprog''.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?

    - Fordi det er et fantastisk dyr at arbejde med. Nogen gør det også fordi de er dårlige til holdsport (her tænker jeg på sport med andre mennekser ) .. Men mange kan nok bare god lide dyret. Det er interessant at arbejde med.

    4. Hvilken race rider du?

    Traver, dvs. Noget fuldblods araber agtig hest.

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )

    Frisk, men til ride .. Med det mener jeg en der er frisk til at udføre øvelser og sådan, ikke sådan en man skal sidde og sparke til osv ..


  • #5   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    - Jeg er nærmest født på en hest, og ville ikke forestille mig at stoppe.
    Jeg kommer væk, fra alt det jeg tænker på, og er ét med hesten, og naturen.

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    Det, at de altid er der. De er ligesom mennesker, 100%.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Fordi det er nogen fantastiske dyr.

    4. Hvilken race rider du?
    Islænder, fellpony og dansk varmblod.

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig,
    osv. )
    Livlig, frisk, og en med udfordringer i.


  • #6   2. mar 2009 1) Dels rider jeg fordi det er hyggeligt, men også fordi det er med til at træne/genoptræne min krop, balance-, kordination- og reaktionsevne efter en ulykke og blodpropper.

    2) Syntes samværet med dem giver så meget. De er så ærlige i deres måde at udtrykke sig på. De giver mig velvære og ro.

    3) Tror mange godt kan lide samværet generelt med dyr.

    4) Jeg rider Barockpinto.

    5) Jeg foretrækker en rimelig rolig hest, da min krop ikke kan tåle for mange spjæt og min reaktionsevne stadig er så dårlig, at jeg ikke kan nå at følge med, hvis hesten f.eks. springer til siden.


  • #7   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Fordi jeg elsker det, og jeg kan ikke undvære det D

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    ´De er fantastiske væsner, og man kan opbygge et fantastisk forhold til dem. og ja ?

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    jeg tror at det giver dem ro, udfordring, og samtidig elsker de samværet med hesten.

    4. Hvilken race rider du? Fjordhest smiley men ikke en rolig og stabil en, men en lille halvvarm hysterisk hoppe smiley med krudt i røven

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. ) frisk, livlig, varm osv. der skal være noget som udfordre mig som rytter, ellers bliver det for kedeligt i længden


  • #8   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    a. Hm jeg kan rigtig godt li heste, det har jeg altid kunne derfor tror jeg at jeg har intrerasen for det!?

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    a.Heste er et dejligt dyr.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    a.?

    4. Hvilken race rider du?
    a mget forskelligt. mest de lette heste (:

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    a.En let hest eller pony, jeg kan ik selv li at ride på en tung hvor man ik rigtig kan komme under den og arbejde med den. men helst de lette heste de er bedst sys jeg (:


  • #9   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Fordi jeg har fundet noget jeg holder af og er god til smiley

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    At man falder for deres charme ude de siger et ord og at de aldrig vil gøre nogen ondt med vilje.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Mange starter med en pigedrøm og eje en hest, men inden man ved af det, så kan man ikke undvære en ven der kan vise sig bedre end nogen anden .

    4. Hvilken race rider du?
    mmh ? en blanding smiley

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    En der kan lig og arbejde., men som stadig kan have nogle spilopper smiley


  • #10   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Jeg rider ikke så meget da jeg har 3 plage og en skadet, men jeg er ved hestene fordi jeg føler mig tryg. Jeg kan godt lide tanken om at 500kg muskler passer på mig og holder af mig som en ven.

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    De har ingen fordomme og er ligeglad med hvordan du ser ud. De er ligesom åbne bøger der bare skal skrives lidt i, man kan selv forme dem, og samarbejde med dem.. Det er fasinerende at hvis jeg løfter min hånd eller flytter mit ben, så kan jeg styre så store dyr rundt.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Magt.. Måske.. Eller venskab.. Dyr generelt kan jo få de fleste til at slappe af (de bliver faktisk brugt til handicappede og psykisk syge af samme grund) og på en eller anden måde ligger det jo stadig i mennesket fra gammel tid at hesten er et status symbol..

    4. Hvilken race rider du?
    Puh.. Pt min stedmors PRE eller min fars Frederiksborg eller min egen fjordhest. Men jeg har en dartmoor, en fjordhest mere og en Pinto samt en shetlænder som også gerne skulle tilrides med tiden..

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. ) Frisk og glad, men også rolig så den ikke springer tilside for alt.. Det må gerne være en livlig hest der altid er frisk på en galoptur ud over markerne og som har masser af energi, men ikke en som stikker af og den skal også kunne nøjes med en stille skridttur..


  • #11   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    - Fordi jeg elsker det bånd man får til hestene.
    Man glemmer alle bekymringer og alt andet i hele verden når man sidder deroppe.

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    - Deres forskellige personligheder, og det venskab man kan få med dem.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    - Fordi det er afstressende, og man har en ven for livet hvis man behandler dem korrekt.

    4. Hvilken race rider du?
    - Dansk Varmblod og snart min Frieser også, da han skal tilrides nu her.

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride?
    - De varme heste er sjove og udfordrende, men engang imellem er de rolige også okay.


  • #12   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du? fordi hesten er et fantastisk dyr (:

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste? det er et utrolig følsomt og dejligt dyr man kan få til alt og kan holde på alle hemmeligheder man siger (:

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?fordidet er et fantastiksl dyr (:

    4. Hvilken race rider du? udelukkede Fjordhest (:

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. ) Kold, ikke doven men afslappet og kold. (:





  • #13   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du? det er den skønneste sport i verden, og man bliver bedste venner med hesten(:

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste? MAn kan ride dem, nusse og lave alverdens ting med dem.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre? Det er en populær sport, og mange mennesker elsker heste(:

    4. Hvilken race rider du? Jeg rider fjordhest

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. ) Alle typer, de giver en udfording(:


  • #14   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    fordi jeg godt kan lide det ja det er endeligt lidt svært hvorfor men vel bare fordi det er sjovt og det er noget jeg kan lidt
    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    foreskællen alså der er ikke 2 heste som er ens og så det med at man skal arbejde med den for at nå frem hvor fx håndbold det er en selv hele tiden
    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    fordi det er en fed hobby og sport
    4. Hvilken race rider du?

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. ) livlige haflinger



  • #15   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    - Fordi jeg har en som kan rides, men for mig betyder det ikke så meget som bare omgangen med heste og ponyer.

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    - Det er et væsen som man kan få et forhold til, samt have en samarbejde med.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    - Fordi de interesserer sig for hesten vel?

    4. Hvilken race rider du?
    - Fjordhest og Fuldblod

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    - Det er lidt forskelligt, jeg kan godt lide at ride en hest som er frisk men samtidig kan jeg også godt ride at ride en rolig hest.


  • #16   2. mar 2009 <b>1. Hvorfor rider du?</b>
    Jeg rider fordi jeg har lyst og fordi jeg synes det er en dejlig sport.

    <b>2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?</b>
    En hest er et levende dyr, som har sine egne meninger. Det at man kan få en hest til at samarbejde, få den til at lave mange flotte øvelser - det er det specielle ved heste!

    <b>3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?</b>
    Fordi heste er nogle dejlig dyr på deres helt egen måde.

    <b>4. Hvilken race rider du?</b>
    Jeg rider ikke noget bestemt race, men for det meste de konkurrencepræget heste.

    <b>5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )</b>
    En livlig hest, som er arbejdsglad, fremadgående og "kold" i hovedet.


  • #17   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Tror det er fordi der er en hvis udfordring i at ride og at du ikke altid kan vide hvad du bliver udsat for. Og man får nogle fantastiske oplevelser i en sadel og nogle fede kick !

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    Det er et levende væsen du får et specielt forhold til og den bliver som et medlem af familien.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Det er vel en hobby som så mange andre, det er noget der interreserer dem.

    4. Hvilken race rider du?
    Mange forskellige. Men af mine egne har jeg lige nu 2 DSP´er der bliver redet.

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    Jeg fortrækker den friske hest, som gør noget uventet og som ikke alle kan ride.
    der skal være en hvis udfordring i at ride hesten, det skal ikk være en du rider frem, men hellere en du skal holde tilbage.


  • #18   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    -Fordi jeg elsker sporten og alt hvad der har med ridning at gøre smiley

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    - Elsker det samarbejde man kan have med et så stort dyr og så har de en helt speciel personlighed

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    - Vel fordi de kan lide dyret og elsker sporten.

    4. Hvilken race rider du?
    -Min egen er en trakehner. Men går ikke efter en bestemt race. Bare sports-/konkurrenceheste.

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    - En hest med gang i, som er arbejdsglad og samarbejdsvillig, men den skal helst være kold i hovedet, uden at være kedelig.


  • #19   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Fordi det er dejligt afslappende - og at udvikle sig sammen med hesten er fantastisk smiley
    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    De er levende væsner, som er lidt ligesom mennesket; der er ikke to der er ens personlighedsmæssigt! smiley
    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Fordi de frem for at sparke til en bold eller skrue i en død tingest (bil fx) hellere vil have at gøre med noget levende og hesten er jo fantastisk. Og nogen måske mest pga. konkurrencerne.
    4. Hvilken race rider du?
    Jeg rider en blanding, men har før redet araberblanding og fjordhest.
    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    En der er kold i hovedet, men langt fra kedelig. Gerne en der selv går fremad, som man får en god tur på næsten hver gang - eller også hvor der sker noget altid, ikke bare en doven hest der trasker afsted. Noget energi, en hest der vil arbejde og koncentrere sig.. Og ja, som sagt frisk! men så det kan styres.


  • #20   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Fordi jeg ikke kan lade være! smiley
    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    De giver så meget igen, hvis bare man viser, at man sætter pris på dem..
    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Ovenstående.. ^
    4. Hvilken race rider du?
    Islænder <3333333
    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    Frisk smiley


  • #21   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Det er afstressende og man kan få et fristed hos hesten. Den er altid glad for at se en.
    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste? De er altid glade og de er et smukt dyr. Og så det med at de lader os ride på dem.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    ovenstående. og så fordi der er så mange forskellige personligheder der altid er en hest der passer sammen med.
    4. Hvilken race rider du?
    Jeg har en 50% fjordhest og 50% Oldenborg. og snart en mere der er 50% wesh og 25%fjordhest og 25%Oldenborg smiley
    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )

    Jeg foretrækker de rolige men med fremdrift... de skal ikke pludselig blive forskrækkede så de er ved at dø, men må godt gå lidt fremad.


  • #22   2. mar 2009 <b>1. Hvorfor rider du?</b>
    Fordi jeg elsker at føle den frihed og samarbejdemed et dyr som er langt stærkere end en, de giver en masse positive oplevelser gang på gang og jeg har lært meget om miv selv, ved at være sammen med heste, bl.a. at styre mit store temprament

    <b>2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?</b>
    De er utrolige og skjuler intet. De kan læse en ekstremt nemt, og reagerer lyn hurtigt på små ting.

    <b>3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?</b>
    Pga. ovenstående.

    <b>4. Hvilken race rider du?</b>
    Rider pt. blandnings pony, og kører med shetlænderer.

    <b>5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )</b>
    En speicel hest der ikke rigtig kan kategoriseres smiley


  • #23   2. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Jeg er vokset op med heste og selvfølgelig kan ikke finde en eneste grund til ikke at ride. =-)

    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    En af tingene jeg rigtig godt kan lide er at de intet skjuler. Man kan altid se om de er i godt humør, og prøver ikke lige som mennesker at se glade ud eller lade være med at vise de er kede af det.
    De er bare dejlige på alle måder.

    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Fordi du kan gøre en masse forskellige ting med heste.

    4. Hvilken race rider du? DSP og Dansk Varmblod. Og har 2 shetænderplage jeg er ved at opdrage på.

    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    Livlig, men stadig sød og nem at styre.


  • #24   3. mar 2009 Hej Alla Sammen

    Tak for de gode svar smiley

    Bliv endelig ved med at skrive smiley


  • #25   3. mar 2009 <b>1. Hvorfor rider du?</b>
    Fordi jeg elsker heste og følelsen jeg får når jeg rider en god tur er noget nær det tætteste jeg nogensinde kommer på total frihed - af den gode, vidunderlige slags smiley

    <b>2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?</b>
    Det bånd man kan få med dem. De kan muntre dig op på en dårlig dag... De har ikke bagtanker og motiver ved noget de gør og på dét punkt adskiller de sig fra os mennesker smiley

    <b>3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?</b>
    Fordi det appellerer til alle og det giver et afbræk i hverdagens stress.

    <b>4. Hvilken race rider du?</b>
    Jeg rider Tennessee Walking Horse smiley

    <b>5. Hvilken type hest foretrækker du at ride?</b>
    Rolig og pålidelig... Dermed ikke sagt at den skal være doven. En god jordetur er skam ikke noget jeg afstår fra! smiley Det er bare vigtigt for mig at jeg kan slappe af når jeg rider og ikke konstant skal være "på vagt"!


  • #26   6. mar 2009 1. Hvorfor rider du?
    Fordi jeg synes heste er søde og jeg elsker deres forskelllige gangarter (jeg rider islænder)
    2. Hvad synes du, der er specielt ved heste?
    De er bare dejlige og kan virkelig gøre en glad hvis man er ked.
    3. Hvorfor tror du, at så mange mennesker har med heste at gøre?
    Fordi de synes det er spændende og fordi de elsker heste.
    4. Hvilken race rider du?
    Islænder (: Den dejligste (:
    5. Hvilken type hest foretrækker du at ride? (Frisk, livlig, doven, rolig, osv. )
    Selvfølgelig islænder ej oki (: Øh lidt af hvert faktisk bare helst ikk doven, men eller alle (:


Kommentér på:
Hvorfor rider du?

Annonce