{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Ødelagt hest, køber vil have {{forumTopicSubject}}

Heej Hg.
Jeg har solgt mit elskede roy .
Køberne til har ikke redden han rigtig så han er ødelagt nu .
Kaster rytter af osv .
Og sådan har han ALDRIG været her . alle har ku ride ham her .
Har video klip hvor min søster selv rider ham .
Jeg lagde ikke skjul på noget .

Han var stiv benenet , og kilden bag til .
alt dette blev køber oplyst om .
Og at han nok sku have tjekket tænder inden for nærmeste fremtid

Men nu vil køber have at handlen skal retur , vi har ingen kontrakt på noget .
Men jeg vil jo ikke give så meget for en ødelagt hest , som de gav for en hest der ku rides af alle uden problemer inden han tog herfra .

Hva gør jeg ?
nogle gode råd .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelagt hest, køber vil have
  • #2   20. mar 2009 Kommer også an på hvor længe siden det er du har solgt hesten ?

  • #3   20. mar 2009 ta hesten tilbage, sådan som loven er i dag er køber i sin fulle ret til at kreve handlen tibage i 2 år

  • #4   20. mar 2009 Christina J: Ikke hvis de ikke har kontrakt på det.

  • #5   20. mar 2009 Jeg vil også gerne tage hesten tilbage , men han har jo ingen skjulte fejl ,
    har video klip og billeder af han var iorden da han blev solgt .

    Han er bleven redden forkert af den nye rytter , og derved har hun jo ødelagt ham .

    Det er kun 1 mdr siden jeg har solgt ham


  • #6   20. mar 2009 tror jeg altså ikke sælger skal tage hesten tilbage. det er en privat handel mellem to private så er der ikke 2 års tilbagelevering. desuden holder den heller ikke, der er ikke lavet kontrakt.
    men rigtig synd for hesten, -og dig selvfølgelig


  • #7   20. mar 2009 Ja jeg tænker mest på hesten i det her .
    Sys sku det er synd for ham , det er ne ældre herre .

    Vil gerne tage hesten tilbage , men vil jo ikke give ligeså meget som de gav når de har ødelagt hesten .
    Hesten var jo sund og rask da den tog herfra .
    Har aldrig haft problemer med den .


  • #8   20. mar 2009 Tror problemet er at du ikk helt kan bevise nu at hesten ikk var sådan før, siger ikk du lyver eller noget. men tror det blir svært hvis man blander advokater osv. ind i det. Det kan godt være du har en video eller hvor meget du har, men tror det blir svært at vise at hesten ikk var sådan før køber fik den.

  • #10   20. mar 2009 Ja det kan godt ske . men har jo flere der kan bevidende det også .

    Dorthe , ja jeg havde også tænkt mig noget i den stil . men det er bare om man evt kan tillade sig at gøre det ?

    Nogen siger til mig at jeg kun skal give slagter prisen for ham da han jo er ødelagt .


  • #11   20. mar 2009 som mange andre siger, så længe det ikke er skjulte handelsfejl og så videre, ligge den på købers skulder.. De har jo prøvet hesten og hvad mere kan man gøre?

    heste er jo levende væsener, og det må køber være forberedt på, det kan jo være svært og sige at det er deres egen skyld, men endnu mere svært for dem og bevise at hesten allerede var sådan, da de jo som sagt kun kan svare ja til at de prøvede den før de købte ham... Så det står for deres regning, sådan er det og købe hest, man kun prøver en gang eller 2...
    Nogen passer bare ikke sammen som hest og rytter, men det finder man desværre kun ud af ved nogen gange også og komme til og købe de forkerte heste, og så er det jo at man må sælge hesten videre, hvis man har truffet et forkert valg...

    Det kommer alverdens ridepiger jo ud for og sådan er det bare, det må de da kunne forstå at det er dem selv der bare fik købt en forkert hest og de ikke passede sammen alligevel..

    Men held og lykke, synes bestemt ikke du har gjort noget galt, bliver bare sur på sådan nogen mennesker at de ikke bare kan acceptere at de tog et forkert valg og så må de lære af det til en anden gang smiley

    Håber du finder ud af det og han får det godt igen...


  • #13   20. mar 2009 Du skal ikke tage den tilbage, de skal bevise at hesten fejlede noget da de købte den, ikke dig der skal bevise den var iorden.

  • #14   20. mar 2009 Som de fleste helt rigtigt siger, så er det privat handel, og køber skal bevise hvis hesten har haft skjulte fejl på købstidspunktet. Du har al ret påm din side, så du kan sagtens tillade dig at foreslå at tage hesten tilbage til en lavere pris. Det gjorde vi tit da vi handlede, dog var situationen ofte den, at folk købte hest til deres børn om foråret, når priserne var høje, og ville af med dem igen til efteråret, når børnene var trætte af at ride. Dengang tilbød vi at købe tilbage til reduceret pris, og langt de fleste gange sagde folk ja uden vrøvl.

  • #15   20. mar 2009 HMMMM! Er det ikke sådan at det første ½ år er det sælger der skal bevise at fejlen ikke var der fra starten og derefter er det køber der skal bevise at fejlen var der fra starten?

    derudover tjaeh - ved katte er der INTET ang. personlighed/temperament. der er det kun rent fysiske/arvelige sygdomme som gør at køber kan kræve erstatning,


Kommentér på:
Ødelagt hest, køber vil have

Annonce