{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.874 visninger | Oprettet:

Kommer din hest på døgnfold? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg`er smiley

Kommer jeres heste på sommergræs???

Hvis de gør, hvorfor??

Hvis ikke, hvorfor så ikke??

Jeg har altid haft mine heste på døgnfold/sommergræs da jeg mener at det er hestens natur at skulle være ude, men har desværre ikke de helt optimale forhold til en komplet løsdrift så de også kunne stå ude om vinteren!

Jeg undres bare, for jeg har efter hånden haft en sommergræs annonce i noget tid, men enten er det nogen der vil have 4 heste ud, eller også er hesten ikke kommet, har dog fået en hendvendelse fra en rigtig sød dame som kommer, men ellers ingen hendvendelser, og jeg trode ellers esbjerg/varde området var et atraktivt område, men der trode jeg nok forkert ha ha smiley

Hvornår begynder i at søge efter græs til jeres heste???

Tilbydes der sommergræs på det sted hvor din hest står opstaldet???

Ja, det var så en lille sommergræs debat her fra, kom gerne med jeres menninger om heste skal på græs eller ej, og hold det i pæn og god tone smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommer din hest på døgnfold?
  • #1   4. apr 2009 Gismo kommer ikke sådan rigitgt på sommerfold eller jo men bare sådan at jeg samtidig rider ham så han ikke bliver helt dum i hovedet :o)

    - jeg er faktisk ved at tænke på hvor han skal hen for jeg gider have ham stående på rideskolen og være en hel sommer derude alene. smiley

    - Nej jeg mener ikke der tilbydes sommergræs? (:
    Hvorfor det?

    SBG 8D


  • #2   4. apr 2009 mine kommer på sommergræs... så snart der er over 10 grader om natten... og til vinter bliver der lavet sådan at nogle af dem kan gå ude i løsdrift...
    jeg syns de skal være ude fordi det er naturligt for dem... mine gider heller ikke ind, de er svært at lokke dem ind i de her dage, selvom de først bliver hentet ind omkring kl. 21 - 22 tiden... de vil gerne ind om eftermiddagen når vi skal ud og ride... men om aftenen skal der lokkes og gåes rundt efter dem... smiley

    jeg har også tilbudt sommergræs... og jeg har fået fyldt op... smiley


  • #3   4. apr 2009 Min hest går i løsdrift, men fra slutningen af april eller engang i maj, alt efter hvor godt græsset er bliver hestene tilgræsset og lever herefter kun af græs (evt. tilskudswrap). De lever så af græs så længe som det er muligt. Det kommer helt an på hvordan græsset har været det pågældende år. Så de begynder på foder igen omkring september-oktober.

    NB: har fundet ud af at løsdrift faktisk ikke er det rigtige for alle heste. Satte min hest i løsdrift da jeg mente det var bedst for ham, men han fryser for et godt ord og stiller sig bare ind i huset på folden i stede forat nyde sin frihed. Og da wraphøet er udenfor har dette gjort at han har tabt sig, da han nægter at stille sig udenfor for at spise, når det er koldt. Så denne vinter kommer han i boks, da han bare ikke er ude-hest om vinteren.


  • #4   4. apr 2009 Valentiono - hvorfor syntes du ikke om sommergræs?? det er jo hestens natur smiley

    Don stod også altid oppe ved ledet, det første år jeg havde ham, men det var endelig "kun" indtil han fandt ud af at han skulle være ude, det var som om han bare ville ind ind ind, men det var hvist mere vanen fordi han aldrig havde været van til andet før hend... men nu, han elsker udelivet, dog elsker han hans boks, han elsker at kunne komme ind og være sig selv, men jeg har den holdning at det er og bliver hestens natur og være ude så meget som muligt, så ingen kære mor her smiley

    Mine heste har heller aldirg en syge dag!


  • #5   4. apr 2009 Jasmin kommer på døgnfold hver sommer.
    Vi har selv 4 kæmpe folde på gården som de kommer ud på. smiley


  • #6   4. apr 2009 Og jasmin kommer ud fordi hun hader at stå i boks og så fordi, at jeg synes det er mest værdigt for hesten at nyde sin natur smiley

  • #7   4. apr 2009 Ja selvfølgelig! mn hest skal fandme ikke stå inde i sommervejret, aldrig i livet!!!

  • #8   4. apr 2009 Har dem på sommergræs herhjemme og det kommer de omkring 1 maj, hvis det er varmt nok i vejret (over 7 grader om natten).

  • #9   4. apr 2009 Vores har altid gået på døgnfold når vi er 100% sikre på, at det er 10 grader om natten, men efter vores ældre pony har været svært forfangen og primært går på jord med vores anden hoppe, bliver de nok taget ind. Og så bliver de taget ind i de varmeste timer midt på dagen.
    Hingsten er mørkeræd, og går alene, så den kan heller ikke være ude om natten, og den nye hest går også alene. Så de bliver nok taget ind, desværre. smiley


  • #10   4. apr 2009 Ja, det gør hun - hele sommerhalvåret smiley
    Jeg lader hende gøre det, både fordi jeg er af den holdning at hestene skal være ude så meget som muligt, og også fordi alle de andre heste derude går udenfor døgnet rundt om sommeren. Så skal palmira da ikke stå indenfor helt alene. Desuden er Palmira en pony, der meget hellere vil være ude end hende, vhilket jo er forståeligt.


  • #11   4. apr 2009 * ude end inde, hvilket .... (;

  • #12   4. apr 2009 Vores kommer ind til natten, af den simple grund, at de bliver plaget af fluer, myg og mitter, da deres fold ligger lige op ad en bæk. så kan du komme ind og få lidt ro om aftenen.
    ellers tror jeg også de var røget på døgnfold, det er jo også lidt synd for hestene at de skal stå inde, men det er også synd når de bliver plaget af fluer og myg.


  • #13   4. apr 2009 - jeg mener senia kommer på græsfold mellem 7-9 om morgenen, til kl 16.30 . til kl 20-21 står hun på jord, og så ellers græsfold natten over(;.
    men det er de ikke begyndt på endnu. hun står på rideskole, og der har jeg ingenting at skulle have sagt. lige pt. går hun kun ude i 3 timer s; hvilket er aaaalt for lidt , men de må ikke komme mere ud s;


  • #14   4. apr 2009 Nej, han kommer ind og stå om natten i år ..

    Sidste år blev han simpelthen SÅ udmattet. Ligeså snart han kom ind i boksen, lå han bare ned og sov.

    Det vil jeg ikke byde ham igen.


  • #16   4. apr 2009 Mine står på græsfold 24/7 året rundt.
    Om sommeren er der dog selvfølgelig noget mere græs end om vinteren ;D

    Men jo, vi tilbyder også sommergræs ved os, men her er der intet problem med at på lejet det ud.

    Og ja, jeg synes selvfølgelig hesten skal på græs i sommerperioden. Alt andet er forkert..



  • #17   4. apr 2009 Det er da utroligt at i allerede har fået lejet ud, er der noget galt med min annonce??? Noget der evt skulle rettes??

    Jeg håber det kommer smiley


  • #19   4. apr 2009 Min pony kommer ikke på sommergræs da det er mit sidste ponyår og jeg så gerne vil have mulighed for at ride hende mest muligt (:

  • #22   5. apr 2009 Vores kommer ikke på døgnfold, da vi for det første ikke har mulighed for det og så også fordi at jose bliver vild, hvis hun står for længe ude. De kommer så bare ud efter morgenmad om morgenen og først ind omkring kl 20 om aftenen.

  • #23   5. apr 2009 Dejligt med så mange svar smiley Og "sjovt" at høre hvorfor jeres heste ikke kommer på græs, og hvorfor de gør!!!

    Jeg kan slet ikke vente til der kommer mere græs, elsker at se hestene trives, finde deres rangorden, leje, slås, gnuppe, nusse osv osv smiley


Kommentér på:
Kommer din hest på døgnfold?

Annonce