{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Ville det være uansvarligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tit gået og tænkt over at ride uden bid, men på en måde "tør" jeg ikke, da jeg udelukkende rider tur, hvor det jo hurtigt kan gå galt.

Det er ikke fordi Palmira er vild eller noget, for hun er noget af det sødeste, men en gang i mellem er hun altså godt være lidt ekstra glad - hvor hun bliver hurtigt forskrækket - og så kan det jo være farligt uden bid, hvis jeg ikke kan stoppe hende. Ikke fordi der skal hives vildt i tøjlerne fordi hesten løber, men lidt fat tager man jo alligevel..

Jeg ville rigtig gerne, men tror I andre ville føle, det var uansvarlig ridning, når man rider i trafikken?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville det være uansvarligt?
  • #1   2. maj 2009 Og det er meget ridning ved trafikerede veje. Men det er så også kun skridt og trav jeg rider smiley

  • #2   2. maj 2009 ellers kunne du vel ride med en hackamore ?

  • #4   2. maj 2009 Du kan ride med hackamore ?
    Jeg ville nok synes dte ville være lidt dumdristigt at ride uden bid (eller fx. hackamore) i trafikken.


  • #5   2. maj 2009 især hvis du ikke selv føler at du har 110% styr på hesten.

  • #6   2. maj 2009 rider kun uden bid! Også når jeg er i trafikken!
    Synes det er en ´'sjov' ide folk har om at heste stopper bedre med bid end uden bid! En hest med stangbid kan da også løbe løbst!
    bare træn stopsignaler mm godt på banen først. Så er det ligemeget om du rider i grime eller hackamore!


  • #7   2. maj 2009 Det er altid uansvarligt at ride uden bid.

  • #8   2. maj 2009 jeg har en meget fremadgående pony og en dag ville jeg lige ride i grime med to traktårve det gik supper rede en tur på 1,5 time ca. og det ,este foregik på en stor vej som var meget trafikeret. så nej det syndets jeg ikke det er. Du kan jo også prøve med en hackamore

  • #9   2. maj 2009 Rider selv ture, og der er også en ret trafikkeret vej. og styre min pony bedre uden bid end med bid. uden bidet stopper hun så snart hun får odre og tegn, i modsætning til bid. Men prøv dig frem ;D
    Min hest har aldrig været så god på tur som hun er nu hvor hun ikke rides med bid, men ved ikke hvorvidt en hest nemmere løber løbsk uden bid da min genrelt er meget rolig, men tror ikke der er nogen forskel på med eller uden, udover hesten til hver en tid vil fortrække en tur uden jern i munden ;D

    Tror bare du skal 'kaste' dig ud i det, og så måske tage en dag hvor der ikke er meget trafik, og så en tur hesten kender godt, så der ikke er alt for mange overraskelser ;D


  • #10   2. maj 2009 det synes jeg er meget uansvarligt at gøre!

  • #11   2. maj 2009 jeg prøvede på bane igår, for første gang.
    Betyder jo alt hvordan du og hesten arbejder sammen.
    Hvis du alligevel ikke bruger bidet, kan du jo sagtens ride uden. omvendt, hvis du alligevel rider uden brug af bidet, skader det jo heller ikke tøjlerne sidder i bidet!
    Hvis du er i tvivl om du kan stoppe hesten ude, så vil jeg sige nej rid ikke i trafik osv uden bid. Medmindre i har en nødløsning. hav f.eks en med ved din side.
    Hvis det betyder så meget for dig at begynde på det.
    Men som andre siger øv det først, på bane eller på folden.
    Held og lykke.


  • #12   2. maj 2009 Det er ikke fordi, hun løber løbsk, men for et stykke tid siden kom jeg travende på hende, og der kommer så en pige på cykel ud fra en lille sti, og Palmira løber lige over på den anden side og ud på marken, men stopper relativt hurtigt op igen. Det er ikke fordi, hun løber løbsk og ikke kan stoppes igen, men af en eller anden grund føler jeg også, det er uansvarligt at ride uden bid i trafikken, hvor der også er andre mennesker tilstede ..

  • #13   2. maj 2009 Så er jeg uansvarlig xD - rider uden bid i trafikken.
    Men nu ved jeg også Maja stopper uden bid, jeg ved hun ikke bliver så bange at hun ikke er til at stoppe.
    Når hun bliver bange så giver det enten et sæt i hendes ellers så tager hun to meget hurtigt galopspring men stopper så når jeg trækker i tovet.

    Eneste tidspunkt tykkedyret løber løbsk og ikke kan styres er når vi jorde - men der er jo så ingen i nærheden der kan komme til skade, når det er ude på en mark, der får hun bare lov til at løbe til hun ikke vil mere ;).

    Så nej, det er ikke uansvarligt hvis du har styr på din hest og kender til dens reaktioner i forskellige situationer.


  • #14   3. maj 2009 Jeg rider altid uden bid, og når jeg skal i skoven rider jeg på nogle meget trafikerede veje, og en halv kilometer er langs en motorvej hvor min hest altid stresser helt vildt. Men jeg kan bedre styre hende uden bid og hun er MEGET nemmere at stoppe! Har redet med hackamore de gange jeg har været i skoven smiley
    Jeg vil bestemt ikke mene at det er uansvarligt, men alle heste er jo forskellige så jeg tror måske det er smart hvis du lige prøver det af i et stykke tid hvor du holder dig vlæk fra vejene så I begge lige kan vænne her til det og lære det at kende smiley


Kommentér på:
Ville det være uansvarligt?

Annonce