{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestens alder
  • #1   4. jun 2009 30 hvis man er mega heldig, desværre ikke så tit

  • #2   4. jun 2009 Kender en hest der blev 33 smiley - døde af alderdom .

  • #3   4. jun 2009 ja men det er sjældent

  • #4   4. jun 2009 Tjae, Maja er 28år og vi er lige begyndt at komme i kondi igen efter en pause på et års med mndre seriøs ridning og er begyndt på schenkelvininger i trav og galop fra skridt og parade, så alderen er ingen hindring.

    Fik part på hende i en alder af 25år hvor hun nåede at komme i god kondi igen og kunne det samme som hun kan nu inden vi stopppede.

    Men det er ikke fordi hun ikke kendte til det, da hun var 10 - 15år blev hun redet i LA klasser.
    Og hun har aldrig haft nogle skader, så regner da med hun holder nogen år endnu - eftersom hun ikke viser nogen tegn på at ikke gide mere.


  • #5   4. jun 2009 lisette

    pas nu på, i princippet kunne den dø når som helst


  • #7   4. jun 2009 Jeg har redet DM på en pony der var 26
    Ponyer kan altså godt blive rigtig gamle, så hvis den stadigvæk er sund og rask smiley


  • #8   4. jun 2009 Fjordheste kan blive rigtiggamle. Men det ved jeg ikke hvad du vil, jeg ville nok købe en der var 16, den har stadig det rolige temperament, men er alligevel ikke helt gammel.

  • #10   4. jun 2009 Den kan sagtens leve rigtig mange år endnu smiley Har selv en gammel dreng som lever i bedste velgående, og min bedste veninde har en pony fra '83, som er enormt frisk endnu, og hellere end gerne vil med en tur i skoven smiley jeg ville gerne købe en gammel hest, hellere en gammel erfaren, end en ung og uerfaren.

  • #11   4. jun 2009 Det kommer helt an på, hvor meget den har været brugt gennem sit liv. Mange heste/ ponyer (ponyer lever længst) lever et langt godt liv helt op i 30´erne, men min pony (18 år) har slem slidgigt nu, og jeg tror hun er ved at være slidt op nu, selvom dyrlægen lige ville give hende en chance smiley

    Men ja, det er MEGET forskelligt. Hvis jeg skulle købe hest i den alder, ville jeg helt sikkert få en dyrlæge til at tjekke ben rigtig grundigt mht. slidgigt og andre slitager smiley


  • #12   4. jun 2009 Man skal passe på med en hest i den alder . men altså alle heste kan dø i morgen , på det område kan man aldrig vide sig sikker .
    Men eg tænker mere på dens ben osv .

    Jeg har en gang gået på en ride skole , hvor der var en hest i en alder af 28 som stadig gik som elev hest , og var mega frisk og gav tit os rytter en buk tur af glæde , og på den ride skole var der flere heste der var oppe i alderen ,og alle hestene blev over 30 år .
    Ham på 28år blev endda 38 år , men gik på pansion da han var 35 år og fik derefter en passer der red ham i ny og næ . han blev dog aflivet men kun fordi han ikke havde den samme livsglæde mere .
    så man skal skam aldrig sige aldrig
    Har set det flere gange at heste kan blive rigtig gamle


  • #13   4. jun 2009 Da jeg købte min pony, var hun 16 år, og der havde ALDRIG været noget med hende før i tiden (havde part i hende mange år før). Så købte vi hende, og så begyndte alderen for alvor at vise sig - især benene blev slemme, og det var på bare 1½ år smiley

  • #14   4. jun 2009 Sorte Mus blev aflivet en måned før han blev 43. Var han ikke blevet helt blind og samtidig totalt døv havde han måske været her endnu... Han fejlede ikke andet end at han blev blind og døv i løbet af de sidste måneder i sit liv..

  • #15   4. jun 2009 Jeg kan få hesten gratis , men jeg mener bare at nogen gange må man tage chancer, som jeg kan se i rigtig mange af jeres indlæg kan heste også blive gamle. smiley

Kommentér på:
Hestens alder

Annonce