{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.243 visninger | Oprettet:

hestens alder. {{forumTopicSubject}}

hej alle i dejlige heste mennesker;-)

Jeg havde dyrlægen ude igår, for at tjekke tænder og revaccination. Dyrlægen spørger til min hestes alder og jeg svarer stolt, at hun var fyldt 11 år dagen forinden:-) Min dyrlæge svarer, det forstår jeg ikke for ifølge tænderne var hun ikke mere end 6 - 7 år. Da hun stadig havde det man kalder "bønner".

Så spørger jeg mig jo, er det mon så den hest jeg har papirer på?

Det skal lige siges at da jeg fik lavet handelsundersøgelse på hesten, sagde den dyrlæge det samme som min egen dyrlæge gjorde igår.

HUn er hverken brandemærket eller chip da jeg købte hende. jeg fik kun et blåt stykke papir med hendes navn, forældre, opdrætter og signalement. Hun kommer fra Norge.
Signalementet passer så dog overens. Hun har alle de aftegn som er påvist.

Hvad synes i???

Jeg er egentlig ret ligeglad om hun er den hest der står på papirerne da hun er drømmehesten, men jeg synes at det er besynderligt at to vidt forskellige dyrlæger udtaler sig om det samme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestens alder.
  • #1   6. maj 2010 Hmm. Inde på den der pedigree-side, hvor man kan se stamtavler - der står din til at være født i 1999.
    http://www.allbreedpedigree.com/foss+tulla


  • #2   6. maj 2010 im so samrt Ü:

    Ja det gør hun nemlig, hvilket vil sige at hun skulle være 11 år. Problemet er bar e at to dyrlæger har skudt hende til at være 6 - 7 år gammel, det er det som undrer mig.

    marianne B:

    Ja bare jeg er tilfreds, problemet er at hun kommer fra norge og jeg ka ikke norsk, men jag kan måske kontakte hendes gamle ejer, hvor hun har stået i nogle måneder før jeg købte hende.

    Lisette H

    Ja det var da en mulighed og gøre det.

    Tak for jeres svar:-)


  • #3   6. maj 2010 da dejligt så kan du have endnu i endnu flere år end først ventet smiley
    Men ja det er skræmmende med heste alderen. vi får tit heste sat af af hestehandleren. den alm. ordlyd den er ca. 12 13. og så kan man ellers gætte sig til resten. mange af dem er krybbe bidere så man kan ikke engang få hjælp fra tænderne der.

    smiley men jeg ville nu nok tro på dyrlægerne. hvor fejlen så ligger, kan man så gisne om. din vurdering, om du orker at travle sagen op og til bunds.


  • #4   6. maj 2010 norsk er meget lig dansk. -jeg vil tro den gamle ejer sagtens kan læs dansk hvis du sender hende et brev eller en mail. jeg kan sagtens læse norsk, men ikke tale det smiley

  • #5   6. maj 2010 Syntes det du skrev lød mærkeligt og har lige slået op... Har selv lært at nogenlunde aldersbestemme heste:-) Og ved fra flere dyrlægestuderende at de ikke får megen træning i aldersbedømmelse

    Dette er info fra 2 af mine bøger(og det jeg selv mente):
    De får sorte bønner allerede som 3-4 års, disse forsvinder igen omkring 7-9 årsalderen. Så er der de hvide bønner: de forsvinder omkring 13 års alderen....


  • #6   6. maj 2010 okay, ja det beroliger mig meget:-)

    Tak fpr dit svar.


  • #7   6. maj 2010 Min Oldenborg på 22 år. har utrolig fine tænder, og de passer bestemt heller ikke med den alder han har, men det gør resten af kroppen nu.
    Mener bare det kan jo godt være papirene faktisk er rigtige nok : )


Kommentér på:
hestens alder.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce