{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Hest hjemme igen efter uheldig udlån {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev for et par dage siden en tråd om min hest der var lånt ud til en person herinde fra, og at jeg pludselig ikke kunne få kontakt til hende, og at min hest ikke var til at finde.

Jeg har idag fået ham hjem - vi mødte op kl 10 i formiddags og fik ham udleveret - trods låner stadig ikke var mødt op som aftalt.

Hesten ser rimelig ud i foderstand, men smeden kommer på arbejde meget snart! Han har desværre en hel del knubs over hele kroppen, men alt i alt ser det ok ud - trods alt!
Hun har IKKE set til ham i mindst 3 uger, fortæller ejeren af gården - de har sørget for vand og mineraler til ham - godt der trods alt findes fornuftige folk smiley

Låner fortalte mig for en tid siden, at hesten var sparket på munden, så han havde mistet en blivende tand - det kunne jeg så se at det passede heldigvis ikke ... underligt at lyve om den slags.

Jeg kan desværre konstatere, at låner er yders ustabil, og er meget grim ved hestene - jeg har fået rigtig mange henvendelser fra folk som har set hendes omgang med min hest - og det er bestemt ikke noget godt. Jeg må desværre ikke udlevere hendes navn her i forrummet, så hvis der er interesse i at få det oplyst, skriver i bare en PB til mig.
Jeg vil ha det utrolig dårligt hvis der er nogle der overgir deres hest til hende - for det kan få fatale følger. Jeg har også mistet meget af hans udstyr - det har hun enten gemt ell solgt - for væk er det ihvertfald.

Men jeg er lykkelig ... min hest er hjemme igen og nu skal han behandles ordentlig - vi har noget der skal bygges op igen, og en tilridning der skal startes forfra.

Tusinde, tusinde tak til alle jer, som fulgte med i den anden tråd og alle jer som ville se efter ham - jeg er så taknemmelig for jeres hjælp - tak alle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest hjemme igen efter uheldig udlån
  • #1   12. jul 2009 godt i har fået han tilb age smiley jeg vil godt lige have en pb med navnet smiley

  • #2   12. jul 2009 for kanse du er fra nordjyland og kender en der overvejer at udlåne sin hest..

    utroligt nogle folk er sådanne


  • #3   12. jul 2009 glad for at hører at han er kommet nogenlunde helt hjem igen, man kan være uheldig, jeg har selv lånt en hest og det fungre rigtig fint.

  • #4   12. jul 2009 Det lyder dejligt ;P
    Send gerne lige en PB xD


  • #5   12. jul 2009 Det er sørme godt at hører!!! Tusind tak for opdatering.
    Sikke noget altså. Mon ikke hun kan anmeldes for tyveri af dit udstyr? Aner intet om det, men ville da undersøge det.

    Vil du ikke fortælle hvordan du fant ham? Var det staldmanden eller fik du fat i hende.
    Ubehageligt at hun sådan er ustabil, hvordan pokker sikre man sig imod sådan noget, når nu kontrakt osv er iorden?

    Held og lykke med "genopretningen"


  • #6   12. jul 2009 Øvøv, hvor burde nogen mennesker skamme sig!! Men rigtig dejligt at du har fået din hest igen, og at der ikke er sket mere.. Jeg vil meget gerne ha' en PB med personen.. smiley

  • #7   12. jul 2009 Uha det er en lang historie, men kort fortalt, så havde jeg efterlyst hende på Aalestrup ridecenter, og de har også forsøgt at kontakte hende - uden held.
    Jeg kom så i kontakt med en som skriver dagligt med låner, og hun ville gi hende besked om at jeg ville ha fat i hende. Pludselig får jeg en sms igår kl 15, hvor der bare står: Ring lige!!!

    Gør jeg så, og jeg siger hun skal møde op på det sted han er nu, så vi kan få ham hjem - men det vil hun ikke. Jeg kontakter politiet, og meddeler at idag kl 10 kan vi aftale med gårdens ejer, at få ham udleveret, hvis jeg selvfølgelig kan dokumentere at jeg er ejer - og det kan jeg. Dog skulle låner møde op - men det gjorde hun selvfølgelig ikke, men gårdejeren tvivler ikke på mig, og jeg får ham udleveret.

    Resten blir en lang og kedsommelig sag, men jeg vil ikke la hende løbe fra sin kontrakt - jeg mangler meget af hans udstyr, smed har han ikke set længe, og hans vacc er heller ikke overholdt. Der er så mange løse ender, og dem kommer hun til at stå til ansvar for - jeg har masser af tid. Og heldigvis har jeg mødt utrolig mange søde folk i den her sag, som jeg kan regne med - og de kan desværre fortælle meget grimt om hendes omgang med min hest.


  • #8   12. jul 2009 Godt han er hjemme igen, stakkels hest.. Håber du får ramt på hende
    Pb tak.


  • #9   12. jul 2009 vil gerneha en PB

  • #10   12. jul 2009 Godt han er hjemme igen, det var godt nok en forfærdelig oplevelse. Ufatteligt man kan finde på at opføre sig sådan...
    Jeg tror godt jeg ved hvem hun er herinde, jeg sendte dig en pb og spurgte om det var hende i går, det er jeg ret sikker på det er;)
    Vil godt nok lige gå en lang bue udenom hende. Håber så meget du får fat i hende og får dine ting tilbage;)
    Men dejligt at vide din hest er hjemme igen, det er jo trods alt det vigtigste;)


  • #11   12. jul 2009 har selv været ude for det sammen som dig.. det er ikke rart når man for en hest hjem som ikke er sig selv, og at man skal starte forefra.

  • #12   12. jul 2009 Jeg skal på arbejde nu, så svarer på jeres evt spørgsmål senere i aften.

    Og igen .. tusinde tak for jeres lykønskninger vedr min hest´s hjemkomst. smiley


  • #13   12. jul 2009 må man spørge hvor i fandt ham hennne ? Er så glad på dine vegne... hvad var hendes menning med alt dette ? låner en hest hun i 4 mdr og så passer hun ham ikke, flytter hesten uden at du får at vide hvor og sælger dine ting underligt....

    Håber hun læser dette den møgtøs


  • #14   12. jul 2009 Dejligt, at den er hjemme smiley Må da være dejligt at vide, at han står i stalden, og har det godt smiley

    Gerne send PB smiley


  • #15   12. jul 2009 Ei det lyder godt.. Held og lykke..
    Jeg vil gerne have pb for er selv ved at låne mine ud..


  • #18   12. jul 2009 Hvor er det godt han er hjemme!! smiley
    PB meget gerne..


  • #19   12. jul 2009 ´Jeg vil også gerne have navmet pb

  • #20   12. jul 2009 Uha nej. det lyder som en historie jeg fortalte for 3 år siden... godt du har fået ham hjem igen. gerne en PB for at se om det er den samme jeg lånte min hoppe u til for 3 år siden.

    Alt held og lykke med ham i fremtiden

    Kh Trine


  • #21   12. jul 2009 Nårh...hvor ER det dejligt at høre, at du har ham i sikkerhed nu. Stakkels kræ...håber han finder ud af igen, at tillid ikke er en dårlig ting.

    Låner får det nok meget svært med at bevæge sig rundt i de kredse hun plejer, og det er jo ikke så tosset, når hun har opført sig så nederdrægtigt og ondskabsfuldt.

    Jeg ønsker dig og Qaiser al mulig held og lykke i genopbygningen af det tabte.

    Knus



  • #22   12. jul 2009 Er virkelig, virkelig glad for at høre, at du har fået din hest hjem igen. smiley Og at han er i nogenlunde stand... trods alt. smiley

    Men sikken en grim oplevelse... føler virkelig med dig, at du skulle igennem den! Sådan en person, som hende der lånte din hest, er jo bl.a. med til, at færre og færre tør låne deres heste ud; selv til ærlige og reelle mennesker. Øv, øv, øv!!! smiley

    Håber, du får hende stillet til ansvar, og at det ikke lykkes hende at låne en ny hest igen.


  • #23   12. jul 2009 deljigt du fik din hest med hjem igen.
    alt held og lykke til jer begge to i fremtiden


  • #24   12. jul 2009 ps. men det udstyr skal du ihvertfald have tilbage
    det ville jeg også have gjordt noget ved


  • #25   12. jul 2009 åh det var da godt at han kom hjem igen... jeg havde også en træls oplevelse med udlån af min dejlige hest. tror nu nok at de passede ham fint... intet der, men fik en spykisk ødelagt hest hjem som var uridelig og farlig at omgåes... ved ikke hvad der er gået galt... men har brugt de sidste 5 måneder på at opbygge hesten igen både psykisk og fysisk, og vi er heldigvis godt på vej.

    godt at du har din hest hjemme igen... når man oplever sådan noget så tør man bare ikke låne ud igen.

    du må meget gerne sende pb med navn smiley


  • #26   12. jul 2009 Virkeligt trist at hesten har været alt dette igennem. kan måske gøre folk mere opmærksomme ved lige at kører forbi deres udlånte heste af og til, og checke op på om tingene er som de skal være!
    Nu snakker du om spark i hoved og mistet tand! lyder utroligt voldsomt, ved godt den ikke var opstaldet lige om hjørnet, men ville da lige have tjekket op på sådanne ting.
    Utroligt heldigt hun bare løj om dette og super dejligt for dig, at du har fået din hest hjem igen.
    Kanont ærgeligt at folk lyver og ikke holder ord.
    Rart at hører politiet rent faktisk hjalp her.
    Fortsat god week


  • #27   13. jul 2009 Hesten er hjemme igen. Jeg har været med på første række og var den første der var ved hesten, der ud over var det min mand og jeg, som kørte hesten hjem til Hanne igen.

    Siden det hele startede har vi modtaget trusler fra den omtalte låner grundet mine to sidste logmenter. Jeg har Ikke overtrådt nogen lov vedr. udhængning, så de bliver hvor de er!!!

    Nu nægter tøsen sku at udlevere det udstyr som fulgte med hesten. Hun skriver til ejer, at ejer ikke kan bevise hvilket udstyr der fulgte med og der tager hun fejl. Hesten kom fra ejer til mit opstaldningssted og her havde han en del ting med, som jeg selv, min mand og de andre opstaldere har set!

    Vi går langt fra stille med dørene når det kommer til at videregive hendes navn, for nu presser hun sku citronen. Skriv endelig for privat besked med navn og send det gerne videre til alle hestefolk i kender- nær og fjern!!! Hun skal ikke have hest igen hvis det står i vores magt!


  • #28   13. jul 2009 jeg kender en masse i det nordjyske send gerne pb trods jeg tror jeg ved det... hvis man søger på navnet af hesten...
    Hun SKAL da bare aflevere det udstyr... ellers må i jo tage politiet med !


  • #29   13. jul 2009 Ja, der er ingen tvivl om at hun følger med herinde, siden hun følger med i hvad du sriver i dine logmenter.
    Hun lyder ikke til at være så gammel siden hun mener hun er i en position hvor hun kan true nogen - hvad kunne hun dog finde på at true med ?
    Har hun udstyret hjemme ?...eller kunne man være heldig det befinder sig et af de steder, hesten har stået ?


  • #30   13. jul 2009 hmm har i nogen steder på skrift hvor der står hvad hun havde med til ham? fordi ellers holder den ikke i retten, har kendskab til sådanne ting nemlig fra andre personer.
    der skal stå hvordan den ser ud og hvad der er med før de kan dømme personen i retten


  • #31   13. jul 2009 Ja det med udstyr er øv men heldigvis er hesten i sikkerhed nu det er det vigtigste...
    Politianmeld det så må de besøge hende....


  • #32   13. jul 2009 Hun spurgte mig igår om hvilke ting jeg mangler, og hun meddelte så at noget af det havde hun hjemme ved sig selv, og andet havde jeg "bare" ikke set ordentlig efter.

    Noget tid senere i aftes skriver hun så - at jeg ikke kan bevise der fulgte noget med til ham - og jeg i det hele taget skulle være glad for jeg overhovedet havde fået hesten retur - jeg har gemt alt afsendt fra hende, hvis hun er dum nok til at gøre mere ved det.

    Jeg er udemærket klar over, at jeg aldrig får mit udstyr, men vil alligevel ikke bare læne mig tilbage og sige .. pyt!
    Hesten er hos mig nu - det er det vigtigeste, og han skal nok komme sig igen mentalt.
    Smeden kan også rette op på den manglende pasning, så alt i alt går det.

    Jeg blev informeret af tøsen iaftes, at der var mange øjenvidner igår på ridecenteret, som havde set jeg tog alt muligt, og at jeg bare kunne vente mig ... *GG* vi mødte 1 kvinde - det var alt ... hahaha

    Jeg er overbevist om, at der er ikke ret mange som kan li tøsen på Aalestrup ridecenter, for det er ihvertfald det jeg har hørt af folk som har henvendt sig. Jeg har ikke i sinde at tie stille om hende - og efter som hun truer med bål og brand, måtte jeg så fortælle hende, at jeg var så klar til en tur i retsystemet med hende, og det ikke er mig som står dårligt på nogen punkter.


  • #33   13. jul 2009 Friskt sagt og gjort.
    Hold endelig fast - hun regner ikke med der sker mere nu, men har du mod på det, så anmeld hende for tyveri - og evt. trusler.
    Hun skal mærke på sin egen krop hvad det vil sige at opføre sig på denne måde, ellers bliver hun ikke klar over det. Samvittighed kender hun åbenbart ikke til, så konsekvens må være den eneste rigtige vej.

    Sikke en tur, du har været igennem...pyh... :o)


  • #34   13. jul 2009 jeg kunne også godt tænke mig en pb med hendes navn(:

  • #35   13. jul 2009 hvis jeg må får en pb med hendes navn og alder ville det bare være super smiley
    Men kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk skal lave sådan noget lort, havd fanden kan de bruge det til smiley


  • #36   13. jul 2009 Jeg har oprettet et fotoalbum med billeder som er taget da han kom hjem fra låner.

  • #37   15. jul 2009 Linda V

    Tak skal du ha ... ja hun burde overhovedet ikke ha mulighed for at holde heste igen.


  • #38   15. jul 2009 Det vigtigste er selvfølgelig, at du har fået Quaiser hjem igen... men jeg er enig med Jette Paludan; hvis du på nogen måde har overskuddet til det, så synes jeg, du bør køre videre med denne sag og bl.a. melde hende for tyveri. Det pigebarn har tydeligvis hårdt brug for en lærestreg - det er simpelthen IKKE ok, hun ikke vil udlevere det udstyr, hun har lånt i forbindelse med hesten. Det er under AL kritik. smiley

  • Janni Kær  C
    Janni Kær C Tilmeldt:
    jan 2024

    Følger: 12 Svar: 1
    #39   11. jan Hej måtte i godt bare hente ham? Jeg står nemlig i en situation hvor jeg har haft mine ponyer hos en veninde og hendes kæreste, de er nu gået fra hinanden og nu vil han ikke udlevere hestene og siger den ene bliver slagtet (hjemmeslagtet) og at han mener at fordi hun flyttede er de nu hans. De står stadig i mit navn og hun har passet med sig på hendes nye adresse. Politiet mener det er et civilt søgsmål da han nu låser dem inde. For det første bliver de ikke passet optimalt, de har ikke været ude af stalden over en uge nu og jeg kan være i tvivl om hvad og hvormeget de får af vådt og tørt ??

  • #40   11. jan Selvfølgelig må du godt "bare" hente hestene igen. De står i dit navn og du har passet. Ergo kan du bare hente dem.

  • #41   11. jan Desuden er det her altså en ældgammel tråd Janni smiley
    Lav hellere din egen tråd om det.


  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.894
    #42   12. jan Jeg gætter på, at kæresten føler at din veninde skylder ham noget (penge, sandsynligvis) og derfor har han taget hestene som gidsler - måske uden at tænke på, at din veninde ikke ejer dem, måske fordi han tænker at hendes ansvar overfor dig gør hestene til et godt pressionsmiddel?

    Uanset hvad, så er hestene stadig dine, og du skal sørge for at få fat i passene hurtigst muligt. Når det er sagt, så er det jo faktisk ikke passene, som er dit bevis på ejerskabet - det er ejercertifikaterne. Og dem er du forhåbentlig ikke så ufornuftig at opbevare i passene? smiley

    Hvis du føler for det, så kan du jo møde op hos kæresten med en trailer og dine ejercertifikater i hånden, og kræve hestene udleveret. Du er ikke ansvarlig for, eller en del af, venindens og kærestens indbyrdes kamp.
    Hvis du ikke lige har lyst til selv at tage kampen, så kan du opsøge nærmeste advokatvagt og bede om hjælp til at udfærdige et brev (husk at tage pas og ejercertifikater med til advokatvagten). Det koster gratis.


Kommentér på:
Hest hjemme igen efter uheldig udlån

Annonce