{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

hvor høj var din 1 års... hvor høj nu {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften lyder...
hvor høj var din hest som et års, og hvor høj er den nu som udvokset.

grunden til at jeg spørger er at min plag kun var omkring 140 og jeg har set en formel hvor man ligger 10 % til højden som et års så har du den udvokset højde...
det bliver jo ikke særlig højt...
hans forældre er 163 og 170


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor høj var din 1 års... hvor høj nu
  • #2   9. aug 2009 min tinker var 133 som 1 års og nu er han 2 og er 148

  • #3   9. aug 2009 jeg håber også på at han bare vokser langsomt.
    hans far var også længe om at vokse...
    så jeg trøster mig med at det så nok ikke går ud over hans knogler iforhold til hvis han voksede for hurtigt.

    jeg håber på han bliver omkring 165, men skulle han stoppe idag med at vokse så går det nok også, han er en dejlig hest, jeg bare skal bruge til hygge dressur, så det går nok


  • #4   9. aug 2009 * Pony Gården * Den lykkelige hingsteejer *
    vil du ikke lige prøve at slære det lidt mere ud i pap, forstod det ikke helt...
    men det ville da være sjovt at prøve


  • #5   9. aug 2009 prøver lige om jeg alligevel forstod det.....
    man tager et bålebånd og sætter på midten af en forpibe, så måler man op til albuen.
    det mål man får der, "sætter" man oven på albuen, og ser hvor højt det "stikker op"
    og så kan man se hvor stor den bliver.....
    har jeg forstået det rigtigt


  • #6   9. aug 2009 jeg har altid regnet men ca 10 cm pr år det har passet på mine.
    min to års DV er 160 nu og skulle gerne blive 170
    min to års haflinger er 143 og skulle gerne blive 150
    min gamle oldenborg var 145 som 1 års 154 som to års og sluttede på 163
    det er mit bud :O)


  • #7   9. aug 2009 * Pony Gården * Den lykkelige hingsteejer *
    altså jeg skal lige være helt med, mener du at den nederste ende på snoren skal være ved bulen ved koden, eller skal den op på piben...


  • #8   9. aug 2009 Mor: 140
    Far: 175 (UPS!)
    Højde som 1-års: 140
    Højde nu (2½ år): 150 over manken, 155-6 over krydset.


  • #9   10. aug 2009 mit plag var som 1 års ca 145.. Hun er nu 2 år og 2 mrd, og har en højde på 156 i stg nu.. Hendes mor er 157 og faderen er 173.. Jeg tror hun får en højde på ca 165.. Hun har aldrig vokset helt vildt hurtigt, som mange andre plag på hendes alder.. Men det har vel meget at sige, hvor deres gener stammer fra, og fra hvilken side.. Mit plags mor, er der pony i.. morfaren er pony og det er oldefaren også.. så det kan have betydning for højden også.. smiley



  • #10   11. aug 2009 Mnibn va som 1-ås omring 150-153, nu er han 4 og 168 og vokser stadig. Han skulle gerne blive ca 172-173.

    Ifølge zigøjnermålet skulle han blive 178, og det tvivler jeg lidt på at han bliver.


  • #11   11. aug 2009 Man siger normalt at hesten efter 1 år er 90% af sin højde (:

Kommentér på:
hvor høj var din 1 års... hvor høj nu

Annonce