{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

Jeres mening om Bremsen? {{forumTopicSubject}}

Heey!! smiley
Jeg vil gerne høre jeres mening om Brems.
Hvis i ved hvad det er? ( det er et stykke kæp, med en snor/rem på, som du sætter rundt om hestens mule, og Drejer den rundt, så mulen bliver klemt hårdt, indtil den står stille. Det er en slags snurrerne fornemmelse i hesten mule, det er ikke rart for den!.) Min er at det er noget forfærdeligt svineri, og at ALLE brems, bør brændes!

Vil meget gerne høre jeres mening, NU smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening om Bremsen?
  • #1   31. okt 2005 hmm.....
    på nogle heste hjælper det nok. MEN
    eg syntes at det er synd for feks. hvis en hest skal barberes og den ikke kan stå stille fordi den er bange så putter de fleste nok en bremse på men så får hesten jo en ubehagelig oplevelse !! og så gider den jo slet ikke næste gang.. ! smiley


  • #2   31. okt 2005 så jeg syntes heller ikke at de skulle bruges !

  • #3   31. okt 2005 så vidt jeg husker så trykker bremsen jo så den udløser beroligende stoffer.. så hesten slapper mere af...

    kan ikke se hvorfor man ikke skulle bruge den.. bare man sørger for at hesten ikke får det dårligt af det....
    den er god så længe den har en positiv effekt...

    bruger det dog ik selv da jeg tager den hårde måde og fx klipper uden bedøvelse og bremse..osv.... (hehe.. det tog så også bare 5 timer,...men det lykkedes )


  • #4   31. okt 2005 Synes i det er bedre med dop?
    Jeg bremser når jeg klipper Adalco da dop ikke hjelper og han kan ikke gå med all sin pæls da han er i fuld træning hele vinteren og får MEGET med pæls... Han er ikke specielt glad i bræmsen, men han slipper at dopes.. Dop kan gøre MEGET mere skade på en hest, end det en brems kan... Men en brems skal bruges av kyndige personer som ved hva de skal og hvordan de skal bruge bremsen... Det er også vigtig at bruge en brems med en snor der ikke "brænder" i hestens "hud"...
    Tiril R


  • #5   31. okt 2005 jeg havde engang halvpart på en pony, og den skulle barberes, Den begyndte og sparke bide og næsten flå mennesker væk omkring sig. Til sidst blev vi bare nød til at sætte den på. Jeg sys også det var synd for hende men vi var begyndt og det så meget meget dumt ud og have den ene side barberet og den anden var ikke.

  • #6   31. okt 2005 jeg har bare set en hest der skullle barberes og den havde en bremse på.. og pludselig lagde den sig ned :s

  • #7   31. okt 2005 katrine: så har man også overhørt hestens signaler..

    selvfølge skal man ik bruge bremse for en hver pris.. men det kan være nok til at hesten går fra at være urolig til helt stille.. og det er jo en positiv effekt smiley

    man skal altid uanset hvad følge hesten så man kan se hvor meget den kan tage... det er jo ikke meningen at den skal smide sig.. så man gået alt for langt.... smiley


  • #8   31. okt 2005 <i>det er tiltider nødvendigt, og jeg vil også mene at det er bedre end at bedøve den! smiley

  • #9   31. okt 2005 ja... ingen ved hvorfor ..
    den stod først og sparkede lidt og bed (da den havde bremse på) og så pludselig lagde den sig ned...
    jeg tsod nemli sammen med nogle andre og så på..


  • #10   31. okt 2005 Jeg synes alligevel ikke det er rart. Hvorfor er det i synes det er syndt at bedøve ? altså en sprøjte, tjuhaj, klip, også færdig, og ind i boksen. Det er da meget normalt.
    Joe, ham jeg passer fik engang brems på fordi han rykkede sig 2 skridt, tro mig jeg var der under hele klipningen, og han er ALDRIG blevet klippet med nogle form for midler, og han ku aldrig DRØMME om at rykke sig når man klipper, han er dybest set ligeglad med den maskine, så derfor er jeg også imod Brems!l.. Det er min mening. tænk hvis i fik et reb, vredet rundt om jeres MUND.. .?... smiley

    Tusinde tak for kommentarerne smiley


  • #11   31. okt 2005 Liv H: Du kan da ikke være imod en brems fordi den blev sat på en pony der ikke trengte den en gang???
    Tenk på alle de der faktisk behøver en brems for at klippe/vaske m.m....?? Jeg er enig med deg i at Joe ikke skulle fået den på, men det er da ikke bremsens "skyld" at nogen sætter den på en hest der ikke behøver den...?
    Silje: Han der rasper mine ponyers tender bøjer øret på Adalco da han skal raspes;)
    Tiril R


  • #12   31. okt 2005 heeh... har aldrig hørt det med at man kan bøje øret smiley

  • #13   31. okt 2005 Jeg syntes at bremsen er helt okay, så længe det er mennesker der ved hvad de gør og som har forstand på det, jeg kunne aldrig drømme om at ligge en bremse på min hest selv, men en der har forstand på bremsen må med glæde ligge den på hende hvis hun er helt umulig..
    Min smed har brugt bremsen på hende et par gange, da hun tiltider får et flip med at sparke ham hen af staldgangen og stejle.. Men han ved jo også hvad han laver.. Håber jeg.. ***Ss***


  • #14   1. nov 2005 Min Fanny vil uden tvivl gi' jer uret.
    For hende er bremsen ond, og det er klart den der gør, at hun ikke bryder sig om at blive rørt på mulen.
    Hun er fra en hestehandler af, og det er så indlysende, at der var bremsen jævnligt i brug.

    Når vi skal ha' beroliget heste herhjemme, vrider vi lige så stille et øre rundt - altså klemme sammen, og så dreje det en halv omgang.

    På den måde får de udløst samme beroligende stoffer, og det endda uden at stoppe blodtilførsel, eller skade hud, som man risikerer ved bremsen.


  • #15   1. nov 2005 Nogen der kan finde et billede af sådan en Brems?
    Eller måske tegne hvordan det virker?
    Forstår det ikke helt.


  • #16   1. nov 2005 jeg ser ingen grund til at bruge den! der er andre udveje. feks hest og rytter stoler på hinanden! Hvis det er sådan er der ikke brug for sådan en, og det siger jeg med erfaring da min gamle hest lossede alle ned inden jeg købte hende nnår hun slulle klippes og de tod en bremse på hende og det er jeg MEGET imod og det hjalp ikke, så stejlede hun bare fordi det gjorde ondt om mulen og jo, om man ved hvordan man bruger den eller ej, er det ikke behaligt for hesten på nogen måde! men da jeg havde købt hende og vi begyndte a stole på hinandet, var der INTET! Hun stod bom stille og hun var ikke bundet fast til noget eller blev holdt a nogen! Ja det er min mening og holdning smiley

Kommentér på:
Jeres mening om Bremsen?

Annonce