{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.554 visninger | Oprettet:

Jeres mening om Instagram? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg skal skrive et essay om selviscenesættelse på Instagram, leder derfor efter samfundet mening og holdning til Instragram.
-
Hvad er jeres positive- og negative holdning?
Hvorfor er du på Instagram?
Hvad bruger du det til ?
Hvad poster du?
Hvad følger du? Hvorfor?
-
På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres mening om Instagram?
  • #1   13. sep 2018 Hvad er jeres positive- og negative holdning?
    Jeg er forholdsvis positivt stillet overfor Instagram. Men alt med måde. Folk der har behov for at instagramme al deres mad forstår jeg ikke, men jeg kan godt forstå at der er nogle der godt kan lide at dele billeder af deres hunde, tegninger eller bare billeder af hvad de går og laver smiley

    Hvorfor er du på Instagram?
    Jeg er på det fordi jeg oprettede en account for flere år siden. Jeg bruger det ikke rigtig længere.

    Hvad bruger du det til ?
    Kigger på billeder af irske ulvehunde og af og til tegninger osv.

    Hvad poster du?
    Poster ikke noget. Er der kun for at kigge og like. Kommer dog nok til at poste når jeg får en hund.. Men hvem ved, alt kan ske.

    Hvad følger du? Hvorfor?
    Irske ulvehunde er det eneste jeg virkelig følger.


    Jeg er ikke regelmæssigt på IG. Tror det er omkring 2 uger siden jeg sidst var på.


  • #2   13. sep 2018 Hvad er jeres positive- og negative holdning?
    - Forholdsvis neutral. Sociale medier, af alle slags, er hvad man gør dem til. De kan bidrage både positivt og negativt til eksempelvis ens sociale liv. Jeg tror det handler om at kunne administrere brugen af dem.

    Hvorfor er du på Instagram?
    - Jeg kan godt lide at kunne følge med i andres liv via billeder og små videoer. Jeg synes der er mere fokus på at dyrke det positive på instagram, fremfor på mange andre af de lignende platforme.

    Hvad bruger du det til ?
    - At stille min nysgerrighed vel. Jeg følger naturligvis en håndfuld af mine venner, men ellers følger jeg mest musikere, skuespillere, divs. organisationer, firmaer. Generelt nogen der på en eller anden måde er interessante eller inspirerende.

    Hvad poster du?
    - Det er forskelligt. Jeg poster generelt ikke særlig meget på Instagram. Det kan være billeder fra ferie, en spændende artikel, et billeder fra min hverdag, særlige begivenheder mm.

    Hvad følger du? Hvorfor?
    Står længere oppe under hvad jeg bruger instagram til.


  • #3   13. sep 2018 Det fantastiske med Instagram er alle de venskaber man får!

    Jeg bruger insta til netop det at skabe nye bekendtskaber og følge med i hvad de laver (det er blandt andet lettere lige at lave en story end det er på Facebook)

    Jeg poster engang imellem og det er primært hest jeg ligger op
    Og jeg følger også flest heste mennesker smiley


  • #4   13. sep 2018 - Hvad er jeres positive- og negative holdning?
    Jeg har ikke den store kendskab til instagram men indtil videre er jeg positiv overfor instagram.

    - Hvorfor er du på Instagram?
    Er der nok mest for at følge andre som også tegner heste som jeg selv, men følger også venner derinde

    - Hvad bruger du det til ?
    Jeg bruger til at fremvise mine tegninger

    - Hvad poster du?
    Tegninger smiley

    - Hvad følger du? Hvorfor?
    Følger venner og familie, men også andre som tegner heste


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   13. sep 2018 Hvad er jeres positive- og negative holdning?
    Jeg syntes det er et godt medie at dele billeder på. Jeg har en bruger på facebook, men da jeg ikke rigtigt interessere mig for andet end billeder, så bruger jeg det ikke rigtig mere.
    Instagram er samtidig også sammeling for alt for mange personer, som lever af at give folk en falsk opfattelse af hvad et godt liv er. Og kan man ikke skældne mellem en instragram-verden, og den virkelige verden, så kan det blive rigtigt hårdt psykisk.
    generelt er det bare stedet for "se-mig"-typerne, som elsker at promovere alle deres sponsorede ting.

    Hvorfor er du på Instagram?
    for at dele billeder med venner, familie, og for at have de billeder som betyder noget, samlet et sted.

    Hvad bruger du det til ?

    Hvad poster du?
    alt muligt. Lige fra katte, til mine børn, hund, alt muligt smiley

    Hvad følger du? Hvorfor?
    Jeg følger familie, venner, og kendte som er gode forbilleder for andre - og som jeg bryder mig op smiley


  • #6   13. sep 2018 Jeg synes Instagram er god til at holde familie og vennekreds ved lige som man ikke ser så tit.

    Dog synes jeg Instagram kan give et forvrænget billede af hvordan livet er for andre mennesker. Er det virkelig så perfekt og smuk som de siger.

    Hvor let er det ikke at manipulere med diverse billeder så man ser bedre ud? Er dette let at gennemskue for alle unge mennesker?

    Tænker også det er et let medie at mobbe over, som også sker på medier som facebook. Folk skriver ned til og om hinanden, både privat og på de offentlige forum.

    Det er vigtig man skriver korrekt på nettet da det ellers så nemt kan misforstås på forskellige måder. Og i sidste ende kan det skade en selv, og ens fremtid.

    Men når alt det er sagt er det skønt og kunne følge mennesker der har betydet og betyder meget i ens liv. Samt at dele sorger og glæder med dem


  • #7   14. sep 2018 Hvad er jeres positive- og negative holdning?
    Jeg kan godt lide instagram, det er nemt at følge med i andres liv og udforsk funktionen gør at jeg ser en masse forskellige ting, tilpasset til det jeg godt kan lide (sluger en del tid af og til). Jeg går selv overhovedet ikke op i hvordan min instagram ser ud.

    Men der er 'desværre' mange der går op i at alt skal være perfekt og godt. Man skal vise sig lidt frem.
    Det tager overhånd synes jeg. Jeg kender flere bekendte med mange følgere der ligger billeder op næsten hver dag eller flere gange om ugen. De må føle et form for press (?) for flere jeg kender ligger billeder op, der simpelthen ikke er deres egne. Det er andres billeder fundet på Tumblr.. Det kan eks. være et par nye hotte sko, som koster kassen eller noget i den stil. Alt muligt.
    Og så er der også dem der 'køber' deres følgere.
    Der ud over er der også det med at billederne viser en manipuleret virkelighed med filtre og retoucheringer osv.
    Det synes jeg bestemt er negativt. Men meget af det bunder nok også i problemer med selvværd.

    Hvorfor er du på Instagram?
    For at følge med i mine venners liv, følge de kendte som jeg godt kan lide, se på andres kunst og memes hæhæ. Det er det jeg bruger det til.

    Hvad poster du?
    Jeg poster ikke, det går jeg ikke op i.

    Hvad følger du? Hvorfor?
    Jeg følger stort set bare mine venner og bekendte, men ellers kunstere.


  • #9   14. sep 2018 Hvad er jeres positive- og negative holdning?
    - Instagram er rigtig simpelt fordi det er meget billede og lidt tekst så de unge har nemt ved at bruge Instagram fra en tidlig alder.
    Det er dog utrolig vigtig at man har en dialog med den unge om hvad man poster og hvad der høre til i privaten. De unge er vokset op med de sociale medier og har ikke den samme konsekvenstænkning som voksne udvikler over tid.
    Omvendt må man ikke tage sociale medier som noget negativt. De sociale medier giver en ny mulighed for selviscenesættelse for de unge. De får mulighed for at afprøve forskellige adfærdsmønstre og tjekke konsekvensen af dem, uden egentlig at skulle deale med konsekvensen.
    Det kan f.eks være Sofie på 13 der ligger et billede op af sig selv med en ny frisure. Hvis billedet ikke får de likes hun ville forvente så er det en slags feed-back som hun så kan reagere på. Det kan f.eks være ved at slette billedet og ligge et nyt op med en anden frisure.
    På den måde har hun mulighed for at trykke fortryd. Den mulighed har du ikke i den virkelige verden.
    Men det handler stadigvæk om at snakke med den unge om konsekvenserne på nettet. For selvom nettet har en form for fortryd knap til en dårlig frisure så er det vigtigt at de forstår at billeder ofte kan blive snuppet hvis de er interessante for andre og så er det forsent at trykke fortryd.
    Jeg selv lever efter tanken om "vil jeg kunne leve med at se dette på forsiden af BT i morgen"?

    På den måde prøver jeg at sikre mig selv smiley

    Hvorfor er du på Instagram?
    Jeg er selv på Instagram for at dele min hest eller min kat.
    På trods af jeg igennem mit studie har fået meget viden om hvorfor vi bruger de sociale medier osv. Så kan jeg egentlig ikke helt sætte ord på hvorfor jeg er derinde. Engang var det for anerkendelsen og opmærksomheden.
    Idag bruger jeg det egentlig ikke så meget. Men lidt anerkendelse må jeg stadigvæk gå efter på nettet for når jeg så poster noget så tjekker jeg helt sikkert hvor mange likes det har fået. smiley

    Hvad bruger du det til ?
    Bruger det til at dele billeder af hest og kat smiley

    Hvad poster du?
    Billeder af hest og kat smiley

    Hvad følger du? Hvorfor?
    Følger venner og familie fordi det er hyggeligt at kunne følge lidt med der også. Og så følger jeg min kats søskende blandt andet og så bare generelt andre katte af samme race fordi jeg syntes det er en mega lækker katterace og de er så smukke at se på smiley


  • #10   14. sep 2018 Jeg er ikke interesseret i Instagram.

    Grundlæggende er jeg en historiefortæller, og ikke en billedkigger.
    Jeg er dybt fascineret i den levende verden, det jeg kan læse i naturen - blade, jord, dufte, lyde, adfærd osv. Jeg er interesseret i den fortælling dine ord eller handlinger fortæller - ikke i at se på billeder, der jo bliver vist frem baseret på om de ser pæne og anerkendelsesværdige ud.
    Jeg vil have sandheden og historierne bag!

    Jeg forventer ikke at få det som fascinerer mig ved at se billeder =udvalgte fragmenter at virkeligheden.

    Derfor er jeg på debatfora, læser fagbøger om naturvidenskab, historie og science fiktion, fantasy, hvor man former verdener med ord..


  • #11   14. sep 2018 Hvad er jeres positive- og negative holdning?
    Min positive holdning til instagram er, at man nemt kan komme i kontakt med nye mennesker og kan følge med i hverdagen hos venner/familie og på den måde holde bekendtskaber i gang.
    Det negative er derimod denne opstilling med 'det perfekte', at man let kan blive afhængi af instagram og føle et stort press omkring likes og bare det at poste. Jeg går selv meget op i selve fotoet og kan endda finde på at redigere billeder gennem photoshop, for så at overføre det til mobilen, når jeg poster vigtigere indhold - det virker lidt ekstremt.

    Hvorfor er du på Instagram?

    Jeg har altid haft en privat instagram profil for at dele billeder omkring mit liv og hverdag. Jeg bruger det som en form for 'dagbog' til mig selv. Jeg elsker at gå tilbage i mine billeder og se hvad jeg lavede for et-to år siden.
    Jeg har dog også startet et virksomhedsprofil på instagram, hvor jeg prøver at få gang i mere salg af tegninger og eksponering af mig selv som kunster.

    Hvad bruger du det til ? Og hvad poster du?
    Jeg bruger min private profil til at poste alle de gode minder og billeder fra størrer begivenheder i mit liv. Ofte med de flotte billeder på min profil og et lidt mere roligt hverdagsliv gennem stories. Dette er mest for mig selv og for venner og familie kan følge med.

    Jeg bruger min virksomhedsprofil til at få kunder, tjene penge og skabe et netværk med andre kunstnere eller virksomheder. Her føler jeg et størrer pres for at poste flere gange om ugen, være opmærksom på hashtags, tidspunkter jeg poster, hvem der ser min story og hvem der fx springer fra, fra første billede. Jeg poster kun kunstrelatereret indhold her, såsom skitser, færdige tegninger, videoer fra processen osv.


    Hvad følger du? Hvorfor?
    På min private instagram følger jeg venner, familie, bekendte, kendte og inspirerende profiler. Jeg følger her mange andre kunstnere, hvorved jeg samler inspiration gennem at 'gemme' posts. Det er desværre lidt rodet, da jeg har en tildens til at følge en del.
    Jeg følger derimod ikke mange på min virksomhedsprofil, kun dem jeg har indgået samarbejde med, poster ligende indhold, andre virksomheder jeg vil gøre mig opmærksom på og inspirerende indhold smiley


  • #12   14. sep 2018 Bruger det ikke og kunne aldrig drømme om at gøre det.

  • #13   15. sep 2018 Hvad er jeres positive- og negative holdning?
    - Ret neutralt. Poster hvad jeg har lyst til det når jeg har lyst til det.

    Hvorfor er du på Instagram?
    - Synes det er hyggeligt med små billeder fra dagligdagen uden at der behøver at være en længere beskrivelse.

    Hvad bruger du det til ?
    - Poste lidt fra mit eget liv og følge med i hvad mine venner og folk/firmaer/butikker jeg er interesseret i lægger op. Nogle gange kigger jeg på hår og makeup for måske selv at blive inspireret.

    Hvad poster du?
    Hverdagsting. Hvad jeg nu lige føler for. Selfies, hestebilleder, billeder af hvad jeg propper i kagespalten, hund, fugl.. Billeder jeg føler for at dele smiley

    Hvad følger du? Hvorfor?
    - Mine venner, fordi de interesserer mig, folk der interesserer mig, om det er musik, ridning eller andet, butikker/firmaer der sælger/laver produkter jeg har interesse i.


Kommentér på:
Jeres mening om Instagram?

Annonce