{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
217 visninger | Oprettet:

Hvordan rider I ? {{forumTopicSubject}}

Rider I dressur 4 gange om ugen og spring 1 gang og så stævne i weekenden ?
Eller hvordan ?
Jeg rider selv 3 dages dressur (Ikke i træk) 1 dags spring og 2 dages ture (På mindst 10 kilometer) og så har han en fri dag . smiley
Men lige pt springer jeg ikke på ham, så vi rider bare en lille hygge tur . smiley
Og da han er halt lige pt, så rider jeg slet ikke . smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan rider I ?
  • #1   8. nov 2005 Det bli'r vel til en skridttur uden trense og sadel, hvert andet år. ;-p

  • #2   8. nov 2005 Mine heste går tur Mandag, dressur tirsdag, spring onsdag, tur torsdag, dressur fredag og stævne/dressur i weekendene... Turer rides uden sadel..
    Tiril R


  • #4   8. nov 2005 Bliver hun aldrig træt af det ? Altså gå på bane hver dag ?

  • #9   8. nov 2005 Man kan da også ride dressur når man er i skoven.
    Mine bedste AHA-oplevelser i dressur er netop kommet på sådanne skovture.


  • #10   8. nov 2005 Jeg rider mest dressuren ugen igennem.. da især min hoppe godt kan blive ret stiv hvis det bliver sprunget over.. men skal til og igang med at springe på hende... så 1 gang i ugen vil hun få lov at springe eller løsspringe.. men ind imellem tager vi også lidt på ture.. men det bliver ikke til så meget.. da jeg til dagligt kommer derud sidst på eftermiddagen og i den her tid bliver det jo desværre tidligt mørkt.. og ellers så får hun 1 fri dag i ugen..

    min vallak kommer dog mere på ture.. og hygge ride lidt.. men ham rider vi også dressur på, det meste af tiden.. da han har fået en svagere bagpart.. så han skal også helst holdes igang så han ikke bliver for stiv..

    Stine:)


  • #11   8. nov 2005 Er ikke helt enig med jer andre... der findes altså OGSÅ.. heste der ikke kan lide at komme på ture... min hoppe stikker af på ture hvis hun får lov til det.. så er det altså ikke skide sjovt at tage på ture hvis heste bliver nemt tændt af det..

    Jeg skridter dog ture på hende.. men der har jeg også bedre kontrol over hende.. og hun er heller ikke helt 100% trafiksikker.. så det er også dumt at få hest og rytter ud i skader.. men jeg trækker ofte ture med hende for at vende sig til ture..

    Stine


  • #12   8. nov 2005 Jeg rider dressur 4 dage om ugen 2 ture og en fridag, og nogen gange stævne:D

  • #13   8. nov 2005 Nete: Hvad med at skridte av etter dressuren ud i skoven? Så får hun lidt avvæksling selv om du rider dressur;)
    Tiril R


  • #14   8. nov 2005 jeg ridder dressur Mandag, Tirdsdag, springer (nogen gange) om ondsdagen , dressur tordsdag og frdag, i weekenderne, stævne eller dressur ..

  • #16   8. nov 2005 Rider dressur næsten hver dag, og nogle gange tur.. Så har hun fri en dag.. Springer ikke ret meget, måske engang hver anden/tredje måned, da hun IKKE er springhest..

  • #17   8. nov 2005 Og når jeg er på tur øver jeg også diverse øvelser fra dressuren, for at holde det ved lige.. f.Eks. har hun lige haft tabt en sko, hvor jeg kun har skridtet ture på hende, der lagde jeg bare og bøjede hende osv.. Det kan man sagtens.

  • #18   8. nov 2005 Nu kommer jeg jo f¢rst fra skole længe efter det er blevet m¢rkt og det nærmeste ridehus er en times k¢rsel væk så... ikke meget ridning om vinteren. Surt.

    Ellers har jeg ikke nogen fast plan. Jeg træner efter hvordan min hest f¢les. Mondy var som regel altid super, men kom nemt til at kede sig på banen, så dressur træning for ham blev også foretaget ude i naturen (ture ¢delægger dressuren? Der er vidst noget galt med den måde du træner din hest på).

    Jeg synes også at det er vigtigt med afveksling. Du får ikke noget nyt input ud af en træt hest på mental autopilot.


  • #19   8. nov 2005 jeg rider min ene pony i dressur mandag, dressur undervisning tirsdag, spring onsdag, torsdag tur/ dressur og fredag dressur, og i weekenden dressur/ind imellem tur eller (osse stævner 2-3gange om måneden)
    altså 5-6gange dressur 1gang spring og 0-1gang tur..
    ind imellem en fri dag men det er kun 1gang hver eller hver anden måned..
    tur er meget sjældent da den er mega dum på tur smiley

    og min anden rider jeg mandag: dressur/tur/fri/spring, tirsdag dressur/fri, onsdag dressur, torsdag dressur/tur, fredag tur/dressur, og weekenden lige nu er det tur eller dressur eller spring , men nu ska vi til at ud til en masse stævner smiley
    men nok 4-5gange dressur og 1-2gange tur og 1-2gange spring..

    og vores nordbakke går,: (det er så forsk. om det er mig eller min bror der rider den) men ca.
    mandag: dressur/tur/fri, tirsdag dressur, onsdag dressur/spring, torsdag tur/dressur, fredag dressur(for det meste), weekend, tit stævne, men ellers tur/dressur/spring..
    altså dressur 3-4gange, spring 1-2gange og tur 0-2gange og fri 0-2 gange..

    min brors pony:
    mandag dressur/longeres, tirsdag dressur, onsdag spring, torsdag dressur/tur, fredag dressur, weekend, dressur/tur/longe ind imellem tur men sjældent,..


  • #20   8. nov 2005 glemte lige,: min brors pony går osse stævne 2-3gange om måneden smiley

Kommentér på:
Hvordan rider I ?

Annonce