{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Flytte gammel hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal flytte til nordjylland indenfor det næste halve år, og mit spørgsmål går på hvorvidt det er synd at flytte min 22 årige hest med?
Hun er et enormt vanedyr og det tager flere måneder for hende at vænne sig til når der kommer en ny hest ind som opstalder. Hun har stået det nuværende sted i 4 år og trives fint der. Det er et lille sted med få heste og jeg ved ikke om hun vil trives hvis jeg flytter hende til et sted med for eksempel et stort antal heste.
Jeg ringer til dyrlængen imorgen for han må vide hvad hun kan holde til, men vil alligevel gerne høre jeres meninger og erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte gammel hest?
  • #1   16. nov 2009 Det er en køretur på ca 2 1/2 - 3 timer. :S

  • #2   16. nov 2009 Jeg syntes helt klar det ville være synd smiley
    Men som sagt du kender også din hest bedst, du ved hvordan den ville tackle det og kun du kan se om den ville kunne holde til det smiley


  • #3   16. nov 2009
    det ved du bedst selv.
    maja blev flyttet som 27årige sidste år og det tog hun nu ikke særligt hårdt. hun skal bare ikke gå på fold med særligt dominerende heste, for så tryner de hende. hun blev efter en 6-7 måneder flyttet tilbage til samme sted som hun var før.

    det sagde hun intet til :).


  • #4   16. nov 2009 Jeg har haft hende i over 11 år så det er vildt svært men jeg kender hende nok til at hun ikke ville trives hvis ikke jeg kom ud til hende. Hun er ikke specielt knyttet til stedet og de andre i flokken socialicere hun ikke så meget med. Hun vil faktisk helst gå for sig selv. Så hun skal i hvert tilfælde ikke blive der når jeg rejser for hun skal passes hver dag og ud og gåes med eller rides på. Hun er ikke glad når hun står stille for længe. Der skal helst ske noget hele tiden så hun er egentlig frisk nok i hovedet. Benene er dog ved at blive gamle, men ikke nok til at dyerægen siger at hun har ondt.
    Det er super svært for jeg er så bange for at hun ikke kan falde til et nyt sted og så vil jeg ikke udsætte hende for en lang køretur og en stresset flytning.


Kommentér på:
Flytte gammel hest?

Annonce