{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Flytte/ikke flytte??? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg er lidt i et dilemma, som jeg håber i vil hjælpe mig med! smiley

Sagen er den, at jeg næsten lige har fået en hest. Hun er min første.Hun skal her efter sommerferien, med på Dansk Islandsheste College. Lige i starten var jeg lidt usikker på om det skulle være hende (det kan godt komme tilbage nogle gange), da jeg synes at hun var lidt meget oppe på dupperne til mig, men nu er hun endelig begyndt at falde mere ti ro, og vi er begyndt at lære hinanden at kende, det går sådan okay. Jeg har samtidig en part som jeg elsker overalt på jorden, han er så desværre ikke til salg og er en gammel skovturshest, som jeg ikke ville kunne bruge på skolen alligevel, men jeg valgt at beholde ham som part, indtil at jeg flytter til skolen (som ligger i Jylland, og bor på Sjælland), fordi jeg kan bare ikke undværre ham. Men det betyder nu altså at jeg nolge gange på en dag, skal rejse fra byen til Hillerød, fra Hillerød til Amager og fra Amager til byen igen.. Det er meget rejsetid på en dag.. Jeg elsker den stald som min part står i, ELSKER DEN! Der er sådan en ro over stedet og min vendinder står der med deres heste, og jeg kender skoven ud og ind og føler mig helt på hjemmebane der, hvorimod, jeg synes det sted, hvor min egen står, er meget mere stressende og jeg føler mig ikke særlig godt tilpas der.. Det er sådan en træningstald (Det skal lige siges, at hun har fået lov til at blive stående, hvor hun stod før jeg købte hende, da jeg ikke ville stresse hende unødigt med flytning for to måneder og så flytning igen til skolen, plus jeg fik lov til at få gratis undervining en første måned).

Jeg kunne SÅ god tænke mig at flytte hende derud. Der er plads, jeg kan stå på samme fold med mine veninder, Jeg har nogen at ride med, jeg kender området, det er samme sted som min part, jeg elsker at være der og ja... Der er bare så kønt der.. Jeg synes at flokkene er så dejlig rolige..

Så mit dilemma er at jeg virelig ikke ved, hvad jeg skal gøre? Min gratis undervisning stopper nu her, så nu er der ikke rigtig længere nogen fordel ved andet sted, bortset fra, at min hest jo er vant til stedet, og det går sådan noglelunde med hende..

Jeg ved det virkelig ikke? - Er det en dårlig ide at flytte hende? Jeg tror at det kunne være rigtig godt for vores samarbejde, men samtidig kunne det også stresse hende unødigt at flytte?

Hvad siger I??? Hjælp! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte/ikke flytte??? Hjælp!
  • #1   16. jun 2014 Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke flytte.... I hvert fald ikke, hvis jeg skulle tænke, at hun er som min hoppe er.
    Og det er jo svært for en hest at komme ind i en ny flok. Det kommer den ikke bare sådan lige. Heller ikke fordi dine veninder står der og fordi din part er der... Tror det vil være bedst for både dig, din træning og din hest, hvis du lader den stå, hvor den er! smiley
    Men samtidig forstår ejg også godt, at du gerne vil flytte den. Også bare fordi hesten måske ikke føles helt som din, når den stadig står samme sted. Sådan ville jeg i hvert fald selv have det! smiley


  • #2   16. jun 2014 Flyt hen til den stald der gør dig glad, så er jeg sikker på du også vil kunne mærke en ændring på din hest (når den er faldet til) da det vil give dig en sandsynligvis mere afslappet tilgang til din hest, hvor på dette kan smitte af på hesten

  • #3   17. jun 2014 Jeg ville flytte smiley

  • #4   17. jun 2014 Som jeg lige forstår det, er der 2 måneder til den skal flyttes på skolen, er det rigtigt?

    Hvis ja, så ville jeg ikke flytte. Hesten når jo dårligt at falde til, inden den skal flyttes igen. Så personligt ville jeg holde ud de få måneder. smiley


  • #5   17. jun 2014 ville hellere ikke flytte nu når det ikke drejer sig om længere tid

  • #6   17. jun 2014 Det kommer naturligvis an på hesten, hvad der er det rigtige at gøre. Nu kender jeg tilfældigvis Gáta og ved at hun er cool og plejer at tage det meste i stiv arm, så jeg ville tage chancen og flytte hende. Det lyder som om det vil lette overgangen fra din part til hende for dig, hvilket man bestemt ikke skal undervurdere vigtigheden af!

    I øvrigt kæmpe tillykke med hende, hun er en super dejlig hest! Håber du bliver rigtig glad for hende. smiley


  • #7   17. jun 2014 Jeg var flyttet. Men mine er også ligeglade med flytninger smiley

  • #8   17. jun 2014 Jeg ville flytte smiley Syntes de sværeste flytninger er når man ikke kender hesten -men når hesten kender en, plejer det at gå en del mere smooth.. Mine plejer at være ret normale allerede igen efter et par dage smiley

    Hvis du ikke er glad for den stald du står i, kan hun jo også mærke det, det kan også stresse hende smiley


  • #9   17. jun 2014 Jeg ville ikke flytte den for 2 måneder..

    Hvis den ikke skulle ind i ny flok så havde det ikke generet mig, men synes det er synd at smide en hest ind i en ny flok 2 gange inden for 2måneder, og der er jo ikke engang 2måneder til august jo..

    Jeg ville holde ud, og vente de knap 2måneder på at få sammenholdet, selvom jeg jo mener at kan man få det ved at flytte kan man også der hvor man er.. fokuser på dig og hest i stedet for alt det omkring dig


  • #10   17. jun 2014 Jeg ville flytte den.
    De fleste heste falder til i løbet af en uges tid. og hvis det er et roligt sted, hvor der ikke foregår en masse i stalden og der ikke er en masse sterss, så tror jeg da at den vil trives på det sted hvor parten står.
    jeg vill måske høre om den kunne nøjes med at gå sammen med en eller to andre heste, når det kun er 2 mdr. det drejer sig om, for syns ikke at det er nødvendigt at den skal i en stor flok og forholde sig til en masse nye heste når den kun skal stå der i 2 mdr.


  • #11   17. jun 2014 Jeg ville ikke flytte for så lidt tid, medmindre der var en hel masse andet på det sted, der gjorde stedet dårligt at være. smiley
    -Min er nu heller ikke den sjoveste for andre mennesker at lukke ud, de første par dage, og det ville jeg da spare dem smiley


  • #12   17. jun 2014 Tusinde tak for svarene alle sammen! Jeg Gáta er en cool hest, også på folden. Men det kan jo være forskelligt fra flok til flok..
    Marie-Louise: Tusinde tak! Jeg er mega glad for hende!! Virkelig!!!Men ved du noget om hvordan hun har taget de andre flytninger i sit liv? smiley


  • #13   17. jun 2014 Jeg tror hun har taget det stille og roligt, den eneste jeg har set var da hun var 3, men der var hun glad og positiv. Og hun var ihvertfald helt cool, da hun var til stævne første gang. smiley

  • #14   18. jun 2014 Okay mange tak. har også snakket med den gamle ejer om det, som siger at hun er helt cool med at flytte.. Såå ja.. smiley Jeg regner nok med at flytte..

  • #15   24. jun 2014 Hej Alle, ville lige fortælle at jeg valgte at flytte hende.. Det er nok den bedste beslutnig jeg har taget i lang tid! Det er gået så godt! Og hun faldt allerede til den første dag! Og jeg kan nu ride med mine venner og være tryg der hvor jeg er, og beholde noget det gamle fra før. smiley Tusin<3de tak for jeres hjælp og svar! Det er så dejligt! smiley

  • #16   24. jun 2014 Dejligt at alt er gået så godt smiley

Kommentér på:
Flytte/ikke flytte??? Hjælp!

Annonce