{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Flytte kattekillinger? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Ved godt det her er hestegalleri, men jeg skal lige bruge lidt hurtigt hjælp..
Kort fortalt, så er der kommet killinger, der hvor min hest står opstaldet. Vi har en sød staldkat, men for en uge siden kom der en ande kat, og søgte meget rundt på gården, og var lidt sky, men den gik ind og spiste vores kats mad. Vi kunne godt se at den skulle have killinger, og vi fandt dem så for 5 dage siden udenfor.
Hun har lagt dem på et halmbånd, hvor der er pressening over, og vi kan ikke komme til dem, da moren væser når vi kommer for tæt på.. De har mad og vand.
Vi ville dog gerne have dem ind i stalden, hvor vi ville lave et hyggeligt sted med tæpper til dem og moren, så for det første, at vi kan snakke med dem, så de bliver tamme, og for det andet, at de ikke er udenfor i kulden om natten.
Moren søger meget ind i stalden, så vi tænker at hun måske gerne ville have dem derind, vi er bare bange for, at hvis vi tager dem derind at hun så tager dem et andet sted hen..
Vi tænkte at vi kunne lukke moren ind i stalden, og så hente dem imens hun ikke ser det? smiley
Men må vi gerne gøre det nu, eller skal vi vente til de bliver større? Og hvad med vores anden hankat? Ville han mon gøre dem noget? Han er den sødeste og kærligste kat, så det ville jeg udmiddelbart ikke tro.. smiley

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte kattekillinger?
  • #1   17. aug 2014 Der ville nok ikke ske noget hvis I flytter killingerne, mens mor er lukket inde. Men jeg synes at I skal se hvordan hankatten reagerer overfor dem, og være parat på at han ikke accepterer dem.

    Selvom er han er kærlig og sød dagligt, så kan en hankat meget hurtigt ændre sig og slå killingerne ihjel. (Har selv oplevet det, desværre.. :c )


  • #2   17. aug 2014 Ja okay, det ville vi klart også gøre smiley
    Uh okay, det er lige det jeg tænker.. men altså moren ville ikke lade ham komme for tæt på ungerne, for hun er lidt strid mod ham, men det jo fordi hun vil passe på dem. og så er han i det hele taget heller ikke den modigste.. han har respekt for hende. Han er en lille bitte hankat, som førhen har været en tynd og sky vildkat, men nu bor han så der på gården og hygger sig. Men ja, man kan jo aldrig vide.. smiley


  • #3   17. aug 2014 Hun vil helt sikkert flytte killingerne, når nu hun ikke er mere tryg ved jer. Hvis hun finder et mere egnet sted indenfor, skal hun nok selv flytte dem.

    Med hensyn til hankatten, vil han muligvis slå dem ihjel, hvis han ikke er far til dem. Det er instinktivt ikke i hans interesse, at det ikke er hans egne gener, der bliver spredt.


  • #4   17. aug 2014 Hun vil med garanti prøve at flytte killingerne ligeså snart i lukker dem sammen igen. Så hvis de er ok hvor de er nu, så lad dem da være smiley

Kommentér på:
Flytte kattekillinger?

Annonce