{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Historien om Lisa... Nyt :) {{forumTopicSubject}}

Her er forhistorien (link fjernet)

Og det nye:

Efter at have knoklet hele dagen lang, var Lisa endelig færdig med at ordne stalden. Hun kunne mærke hvor øm hun var i hele kroppen. Det havde været en hård start på en hel ny tilværelse, og nu sad hun ved ridebanen og beundrede Louise, der red den lille palominofarvede hoppe. Lisa var meget imponeret, og det selv om hun endnu ikke kendte til halvdelen af de øvelser ekvipagen udførte. “De klarer sig godt, synes du ikke det?” Lisa nikkede og så et kort øjeblik op på Maria, men hurtigt fangede den lille rytter på den smukke pony igen Lisas opmærksomhed. Hun kunne se at Creamy et øjeblik drillede Louise, for hun så meget irriteret ud. Maria nævnte noget med at hun skulle samle pony op, og så prøve igen. Men det ville åbenbart ikke lykkes, så de forsøgte sig med øvelsen et par gange til. Lisa havde i starten været skræmt over hvor meget konkurrencemennesker de var her i familien, men efter lidt tid var det gået op for Lisa at det betød lige så meget at have en hyggelig dag med hesten, som at vinde en rød rosette på konkurrencebanerne. Da Lisa den første da hun var der, var inde og få en tår saftevand i køkkenet, så hun det store præmieskab der bugnede med rosetter, pokaler og medaljer. Maria havde dengang fortalt hende, at selv om der var så mange, så kunne hun hver lille historie om dem. Der var for eksempel en lille lilla rosette, som Frida havde vundet til sit første stævne. Ved siden af skabet hang en lang række billeder, og det viste sig senere at der var et billede af samtlige heste familien havde haft. Der hang rigtig mange billeder, og Lisa havde endnu ikke haft mulighed for at kigge dem grundigt igennem. “For resten Lisa, jeg har noget ekstra arbejde til dig. En del af vores gamle udstyr skal ordnes. Jeg har sagt til Jakob han skal hjælpe dig med det. Så sidder han i det mindste ikke derinde og surmuler.” Lisa sukkede indvendigt. Hun havde ikke lyst til at tilbringe længere tid end højst nødvendigt med Jakob. “Jeg smutter op i stalden nu” smilet var der på læben, men det blev nærmest tvunget frem. “Ja, Jakob er der oppe nu, jeg kommer ud med noget i kan drikke senere, så i ikke dør af tørst.” Maria klappede Lisa på skulderen, inden hun igen begyndte at forklare Maria hvordan hun fik Creamy til at changere galoppen ind over midten på ridebanen. Trist gik Lisa op til stalden, hun frygtede virkelig at skulle sidde deroppe. Jakob havde ikke været særlig flink ved hende i morges, og det var først omkring klokken 10, at han havde forladt stalden. Inden da havde han gået og nærmest tjekket op på om hun nu gjorde alting rigtigt, det var som om hun blev konstant overvåget, og den fornemmelse brød hun sig bestemt ikke om. Da hun kom ind i stalden lød der en lystig fløjten, og Jakob sad allerede og var i fuld gang med pudse arbejdet. Han så kort på Lisa, men sagde intet til hende, men dette holdt ikke længe. “Du, Lisa” Hun så forskrækket på ham, men hun kunne ikke få øjenkontakt med Jakob, da han sad og stirrede stift på læderet, som hans hænder arbejdede omhyggeligt med, “Hvis Don slår med hovedet når du rider på ham, skal du give efter i tøjlen.” Lisa så mistænksomt på Jakob, der for et kort øjeblik havde lagt det kindstykke han havde siddet med fra sig. “Dem der havde ham før han kom hertil, var meget hårde ved hans mund, så han bliver lidt nervøs hvis man har for meget fat i tøjlerne. Jeg synes bare du skulle vide det.” Lisa fik lidt dårlig samvittighed, for det havde været et problem de sidste par dage og Lisa havde ikke haft den fjerneste anelse om at det var det der var galt. Hun snøftede engang, og det lagde Jakob mærke til: “Nu skal du ikke sidde og flæbe. Du vidste det jo ikke. Du kan ikke gøre for at der ikke var nogen der havde sagt det til dig.” For første gang så Jakob direkte på hende. For første gang lagde Lisa mærke til de klare blå øjne. De flakkede nervøst rundt, og det virkede som om Jakob var lidt urolig for hvad der skulle ske nu. “Jeg ved det godt, men jeg har bare dårlig samvittighed. Don kan jo ikke vide at det var derfor.” Jakob smilte en smule: “Jeg er ret sikker på at Don nok skal tilgive dig. Det har han gjort med alle os andre.” Lisa skulle til at sige noget, men Jakob var igen dybt koncentreret, og Lisa valgte derfor at lade være. Hun greb den havanna-farvede trense der lå lige foran hende og begyndte så at pudse...

God læselyst... Kommentarer modtages gerne .D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Historien om Lisa... Nyt :)
  • #1   22. nov 2005 Muligvis er dette mere letlæseligt smiley

    Efter at have knoklet hele dagen lang, var Lisa endelig færdig med at ordne stalden. Hun kunne mærke hvor øm hun var i hele kroppen. Det havde været en hård start på en hel ny tilværelse, og nu sad hun ved ridebanen og beundrede Louise, der red den lille palominofarvede hoppe. Lisa var meget imponeret, og det selv om hun endnu ikke kendte til halvdelen af de øvelser ekvipagen udførte. “De klarer sig godt, synes du ikke det?” Lisa nikkede og så et kort øjeblik op på Maria, men hurtigt fangede den lille rytter på den smukke pony igen Lisas opmærksomhed. Hun kunne se at Creamy et øjeblik drillede Louise, for hun så meget irriteret ud. Maria nævnte noget med at hun skulle samle pony op, og så prøve igen. Men det ville åbenbart ikke lykkes, så de forsøgte sig med øvelsen et par gange til. Lisa havde i starten været skræmt over hvor meget konkurrencemennesker de var her i familien, men efter lidt tid var det gået op for Lisa at det betød lige så meget at have en hyggelig dag med hesten, som at vinde en rød rosette på konkurrencebanerne.
    Da Lisa den første da hun var der, var inde og få en tår saftevand i køkkenet, så hun det store præmieskab der bugnede med rosetter, pokaler og medaljer. Maria havde dengang fortalt hende, at selv om der var så mange, så kunne hun hver lille historie om dem. Der var for eksempel en lille lilla rosette, som Frida havde vundet til sit første stævne. Ved siden af skabet hang en lang række billeder, og det viste sig senere at der var et billede af samtlige heste familien havde haft. Der hang rigtig mange billeder, og Lisa havde endnu ikke haft mulighed for at kigge dem grundigt igennem. “For resten Lisa, jeg har noget ekstra arbejde til dig. En del af vores gamle udstyr skal ordnes. Jeg har sagt til Jakob han skal hjælpe dig med det. Så sidder han i det mindste ikke derinde og surmuler.” Lisa sukkede indvendigt. Hun havde ikke lyst til at tilbringe længere tid end højst nødvendigt med Jakob. “Jeg smutter op i stalden nu” smilet var der på læben, men det blev nærmest tvunget frem. “Ja, Jakob er der oppe nu, jeg kommer ud med noget i kan drikke senere, så i ikke dør af tørst.” Maria klappede Lisa på skulderen, inden hun igen begyndte at forklare Maria hvordan hun fik Creamy til at changere galoppen ind over midten på ridebanen. Trist gik Lisa op til stalden, hun frygtede virkelig at skulle sidde deroppe. Jakob havde ikke været særlig flink ved hende i morges, og det var først omkring klokken 10, at han havde forladt stalden. Inden da havde han gået og nærmest tjekket op på om hun nu gjorde alting rigtigt, det var som om hun blev konstant overvåget, og den fornemmelse brød hun sig bestemt ikke om.
    Da hun kom ind i stalden lød der en lystig fløjten, og Jakob sad allerede og var i fuld gang med pudse arbejdet. Han så kort på Lisa, men sagde intet til hende, men dette holdt ikke længe. “Du, Lisa” Hun så forskrækket på ham, men hun kunne ikke få øjenkontakt med Jakob, da han sad og stirrede stift på læderet, som hans hænder arbejdede omhyggeligt med, “Hvis Don slår med hovedet når du rider på ham, skal du give efter i tøjlen.” Lisa så mistænksomt på Jakob, der for et kort øjeblik havde lagt det kindstykke han havde siddet med fra sig. “Dem der havde ham før han kom hertil, var meget hårde ved hans mund, så han bliver lidt nervøs hvis man har for meget fat i tøjlerne. Jeg synes bare du skulle vide det.” Lisa fik lidt dårlig samvittighed, for det havde været et problem de sidste par dage og Lisa havde ikke haft den fjerneste anelse om at det var det der var galt. Hun snøftede engang, og det lagde Jakob mærke til: “Nu skal du ikke sidde og flæbe. Du vidste det jo ikke. Du kan ikke gøre for at der ikke var nogen der havde sagt det til dig.” For første gang så Jakob direkte på hende. For første gang lagde Lisa mærke til de klare blå øjne. De flakkede nervøst rundt, og det virkede som om Jakob var lidt urolig for hvad der skulle ske nu. “Jeg ved det godt, men jeg har bare dårlig samvittighed. Don kan jo ikke vide at det var derfor.” Jakob smilte en smule: “Jeg er ret sikker på at Don nok skal tilgive dig. Det har han gjort med alle os andre.” Lisa skulle til at sige noget, men Jakob var igen dybt koncentreret, og Lisa valgte derfor at lade være. Hun greb den havanna-farvede trense der lå lige foran hende og begyndte så at pudse.


  • #2   22. nov 2005 Kan du ikke skrive mere! Er helt vild med din historie!!
    Tiril R


  • #3   22. nov 2005 Tiril: det er på vej... Men fingrene trængervist til en smule tastaturgymnastik smiley

  • #4   22. nov 2005 smiley ok jeg glæder mig alt;) Du bør blive forfatter!!
    Tiril R


  • #5   22. nov 2005 Lidt mere

    Klokken var seks da Lisa havde taget alle de heste ind, som stod inde om natten. Hun stod nu og striglede Kingston. Mens den bløde børste gled let henover den skinnende sorte pels, ærgede Lisa sig over at hun ikke kunne øve sig i at mønstre med ham. Hun ville så gerne være med til at fremvise hestene til sommerens shows og dyrskuer, og hvis hun skulle det ville hun være nødt til at øve sig. Hingsten stod stille og nød at blive ordnet. Lidt længere nede i en af boksene stod Frida og var ved at sadle Frederik op. Frederik var efter den smukke sorte Kingston, og var mindst lige så smuk. Og så var den utrolig under sin rytter. Sammen fik Frida og Frederik dressuren til at se legene ler ud, og Lisa var en smule misundelig, men hun vidste hvor lang tid og hvor mange kræfter Frida havde brugt på at blive så dygtig en rytter. Forsigtigt løftede Lisa det ene af hingstens forben. Hun lagde knap nok hånden på benet, før den villigt løftede benet op. Mens hun rensede hoven, lagde Kingston blidt sin mule på Lisas ryg og nulrede hende forsigtigt. Lisa smågrinede for det føltes skægt. Hun havde åbenbart været en smule højlydt, for Frida kiggede skægt på hende, mens hun rystede på hovedet.
    Da Lisa var færdig med hingsten, fodrede hun til aften. Klokken var ved at være mange, og Lisa kunne mærke hvor træt hun var, da hun sad og spiste aftensmad sammen med familien. Da hun havde spist aftensmad, gik hun over i stalden og gav lidt hø, som hestene kunne spise til natten. Da klokken var 20, lå hun udmattet i sengen. Det havde været en hård dag, men Maria havde forklaret at det var fordi Pernille ikke havde været der. Normalt plejede Pernille nemlig selv at muge hos de cirka seks heste hun red, og så var det hende der stod for aftenfodringen, samt indelukning af hestene. Et øjeblik overvejede Lisa om hun var blevet for træt til at tage sit tøj af, men det endte med at hun besluttede sig for at tage et langvarmt bad. Da hun var færdig satte hun sig i sengen og puttede sig under dynen. Ved siden af sig havde hun sin yndlingsbog. Hun havde haft den med sig dengang hun kom til børnehjemmet. Hun kunne ikke huske hvornår hun havde fået den, og ej heller af hvem. Men hun elskede historien om den sølvfarvede vilde hingst. Den var ved at være meget slidt, og hun kunne den efterhånden udenad. Hun skulle til at læse lidt i den, da det bankede på døren. Hun skyndte sig hen, for at åbne. Hun blev lidt overrasket da hun så ind i Charles venlige øjne. “Maria bad mig kigge herover, eller det vil sige. Hun sagde jeg skulle spørge dig om noget.” Lisa så nysgerrigt på Charles. Maria havde for længst fortalt at Charles var en deres nære venners søn. Senere viste det sig at de havde mødt hans forældre de år de boede i England som unge. Charles havde nu boet på gården og hjulpet til i et par år, men stadigvæk var hans danske ikke helt godt. Den første dag Lisa havde talt med ham, var det hele endt op med en stor misforståelse, mest fordi Lisa var blevet nervøs og havde talt meget hurtigt og Charles mumlede meget når han talte til hende. “Ehm, jeg har købt et nyt musikanlæg, og jeg har så mit gamle tilbage. Det fejler ikke noget, og det ville være synd at smide det ud. Jeg tænkte om du ville have det, eller Maria sagde at du sikkert gerne ville have det.” Lisa fik en mærkelig fornemmelse i maven, og hun kunne mærke sine kinder blusse op. “Ja, det vil jeg mægtig gerne” Charles sagde noget til Lisa, og selvom hun ikke hørte efter nikkede hun. Hun havde travlt med at betragte Charles kønne ansigt. De mørke øjne var spejlblanke, og det halvlange hår var fedtet. “Ok, jeg kommer over med det i morgen så.” Da han gik, satte Lisa sig nærmest forpustet i sengen. Hun vidste ikke hvorfor hun havde haft den mærkelige følelse, men hun kunne bestemt godt lide den.


  • #6   22. nov 2005 den er bare så god =D
    har læst alt det du har skrevet nu, og den er bare så hyggelig at læse =)
    glæder mig til at du får skrevet noget mere ! smiley


  • #7   22. nov 2005 Rigtig, rigtig godt!! Håber det er ok at jeg printer det ud...

  • #8   22. nov 2005 Ej hvor er den god !!

  • #9   22. nov 2005 mere!!! det må ikke slutte her. så kan jeg ikke sove i nat.

  • #10   22. nov 2005 godt !

Kommentér på:
Historien om Lisa... Nyt :)

Annonce