{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.947 visninger | Oprettet:

Foder til kræsen hest ? {{forumTopicSubject}}

Nogen herinde der har kræsne heste og som vil fortælle hvad i har gjort for at de spiser det ?

Min pony er meget kræsen og spiser ikke andet end sin musli. Og vil ikke have at hun kun skal leve af muslii.. Nogen der har nogen forslag ?

Og så til noget andet. Hvor meget giver i jeres Shetlænder/små ponyer af salvamin grøn vitaminerne ? : http://www.stormoellen.dk/product.asp?product=18

Skal de bare have de 75 gram som der står ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til kræsen hest ?
  • #1   23. jan 2010 kan du ikke spørge din dyrelæge? (:

  • #2   23. jan 2010 hvis din pony er meget kræsen, og helst kun vil have sit muesli, så tror jeg ikke den gider æde salvamin eller andre vitamin produkter...

    så synes jeg du skulle finde et muesli foder, som dækker den ind med vitaminer/mineraler...

    og så kunne du evt give den noget lucerne med melasse sammen med


  • #3   23. jan 2010 Sandie L : Det er jo det jeg gerne vil undgå at kun at skulle fodre med Muslii. Men altså har det lidt sådan at hvis hun ikke spiser op og hun heller ikke taber sig- tvært imod så tager hun mere på. Så gider jeg næsten ikke til at kun at skulle fordre med Muslii smiley

  • #4   23. jan 2010 hvorfor er det du ikke vil have hun kun får muesli??? hvis hun kan lide det, så er det da det vigtigste??

    og hvis den tager på, så er det jo fordi den får for meget smiley


  • #5   23. jan 2010 Sandie L : Hun får ekstra meget wrap lige pt. da jeg ved at hun ikke spiser. Så vil være sikker på at hun får noget. Derfor tager hun på. Men det er ikke noget jeg bliver ved med da stedet jo har begrænsning på hvor meget jeg må tage.
    Synes hun skal have noget mere protein indholdende foder end bare muslii.


  • #6   23. jan 2010 Hvis hun tager på af müesli så giv hende mindre smiley

    Lad dog hende spise det, hvis hun nu ikke gider æde andet...

    Ellers må du jo prøve dig frem og se hvad hun så gider spise..


  • #7   23. jan 2010 Giv hende Museli og find noget flydende vitamin oov og bland det i.. Så er det svært at pille fra smiley

  • #8   23. jan 2010 Flydende vitamin. Kan man få det ? Men Muslii plejer jo at have de vitaminer i sig som der skal være.

  • #9   23. jan 2010 jamen hvorfor er det lige du vil skifte foder???

    er det DIG ELLER HESTEN der skal spise det???

    du siger din hest er kræsen, men gerne spiser sin mad??? så lad den dog spise det mueslie den får???

    der er noget der ikke hænger sammen... eller også vil DU bare have at den skal have noget andet at spise fordi det er mere "smart"??

    sorry jeg måske lyder lidt hård... men hvis hesten spiser sit mueslie, og er dækket ind med vitaminer... så tilpas det med hø/wrap så den ikke bliver overvægtig...

    det er LANGT SUNDERE for hesten at få LIDT foder som dækker den ind, istedet for flere KG, som er alt for hårdt for deres maver (som altså er lavet til strå foder fra naturens side)


  • #10   23. jan 2010 Troede det var derfor du ikke ville have at hun ikke kun skulle leve ad dette..

    Men ja men kan få mange flydende vitamin tilskud, vil gætte på man også kan få protein i flydende form...


  • #11   23. jan 2010 Er enig med Sandie L smiley

  • #12   23. jan 2010 Sandie L : du siger din hest er kræsen, men gerne spiser sin mad : Hun spiser ikke sit mad. Hun roder lidt rundt i det og lader det ligge. Lige nu får hun : Lucerne - alfalfa- og Hestespark muslii og salvana K vitaminer. Og hun spiser det ikke. Derfor leder jeg efter noget andet. Har prøvet ruepiller. virker heller ikke.

  • #13   23. jan 2010 Troede hun spiste sin muesli og lod resten ligge..

    Hvor meget bliver hun brugt?
    For hvis hun ikke bliver brugt til noget og kan holde huld på bare wrap, så lad hende da bare kører på det?

    Men ellers må du igen med at prøve dig frem..



  • #14   23. jan 2010 synes også at hestespark er et elendigt produkt smiley

    hvad med leisure mix fra brogaarden?

    der er næsten ingen kalorier/stivelse i, det smager godt (siger hesten) - dufter dejligt (synes jeg), og du kan vælge KUN at fodre med det, eller blande lucerne i, eller reducere mængden af leisure mix og supplere op med en vitamin blanding.

    Har endnu ikke oplevet en hest nægte at spise mad fra dodgson and horrel... smiley


  • #15   23. jan 2010 og til dit andet spørgsmål: ja, der findes flere rigtig gode flydende vitamin produkter. smiley

    og synes også at salvimin blir for dyrt, sammenlignet med andre fornuftige vitaminblandinger.


  • #16   23. jan 2010 Marie-louise : Okay, de sagde bare i Hf butikken at jeg bare skulle købe noget billigt. Synes eller hestespark dufter godt. Og det da også det Rose går efter smiley Okay. Har nu ellers lige købt en Salvimin. Så bruger den op og prøver så lige og kigge mig lidt omkring med noget flydende smiley

  • #17   23. jan 2010 jeg var lige inde og kigge på nettet... de skriver, at en 500 kg hest i moderat arbejde skal have 3 kg af det dagligt.... altså af Møllerens hestespark!
    Det er edderbankende en hel del - især til en hest der er kræsen... smiley

    derudover indeholder den ikke ret mange mineraler eller vitaminer...
    ret skuffende af et fuldfoder at være smiley

    jeg ville overveje at finde mig et andet produkt smiley


  • #18   23. jan 2010 Brogården sælger noget, der hedder Icelandic Mix, som er et musliprodukt, der er velegnet til heste, der tager hurtigt på, men som man godt kan fodre med, så den ikke taber sig heller - Får hesten Icelandic Mix og lidt lucerne, er den dækket helt ind m. vitaminer, og det plejer også kræsne heste at spise smiley

  • #19   23. jan 2010 ¨disturbia: mener du icelandic power? kender ikke icelandic mix fra brogaarden. smiley

    leisure mix er bedre hvis hesten tager på, er den for tynd derimod, anbefaler de, at man skifter til icelandic power eller face balancer.


  • #20   23. jan 2010 begge dele er næsten stivelsesfrit smiley

  • #22   23. jan 2010 la tequlia sunrice drømme-hesten sok G : Lader det skam også ligge. Men hver dag ligger der et bjerg af mad lige under krybben som jeg kan muge ud hver dag. Og så bliver det simpelthen for dyrt at fodre. Derfor leder jeg efter en ny løsning smiley

  • #23   24. jan 2010 la tequila sunrise: ja de 600 gram er udelukkende til en hest på 600 kg, der er i ren vedligehold... er den i ridning, skal den have mellem 700-1000g dagligt---- synes det er en dum måde at stille det op på (altså det firmaet gør) - det er svært at gennemskue om man fodrer tilpas med det.

    og så er der 25,3% stivelse i ... Det er pænt meget :-S


  • #24   24. jan 2010 Min gad heller ikke spise da han før fik Salvana muesli og salvimin grøn. Så skiftede vi til Spillers og Travo-E - nu er han helt ekstatisk når han kan høre der kommer foder smiley

Kommentér på:
Foder til kræsen hest ?

Annonce