{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Endelig på hesteryg igen {{forumTopicSubject}}

Efter et grimt fald fra hest for efterhånden 7 år siden, hvor jeg red meget lidt det efterfølgende år, og derefter helt stoppede pga angst, har jeg op til flere gange spurgt herinde og andre steder, hvordan jeg skulle få modet igen.

Der kom rigtig mange gode råd, men ingen af dem kunne få min: Hvad-nu-hvis-tanke til at forsvinde og jeg opgav efterhånden tanken om jeg nogensinde skulle ride igen.

Jeg har dog hele tiden haft kontakt med heste, og håndteret dem fra jorden af mm, men at hoppe på ryggen af dem, det turde jeg ikke..

Lige indtil i sidste mandag.

Jeg var ude og kigge på en fjordhest sammen med mine børn, meningen var jeg skulle have en de kunne ride, da vores lånehest (min tidligere pony) skulle hjem til ejeren, tænkte jeg, jeg kunne da lige prøve.. Bare en kort tur.
Og inden jeg fik set mig om, så fik jeg skridtet et par runder og endda travet.
Selvfølgelig måtte vi da have hende hjem til os, ingen tvivl om det, det skønneste sind, vild med børn og nød at blive nusset.

Hun har nu været her nogen dage, og idag da vejret var så godt, tænkte jeg, tja hvorfor ikke skridte i skoven. Så jeg har været på min første skovtur i jeg ved ikke hvor mange år.

Og min skrækkelige følelse af hvad nu hvis det går galt, den er væk, forsvundet og jeg nød turen mere end jeg troede var muligt.

For at sætte prikken over i´et, så mødte vi et rådyr på turen.

Glæder mig til at få mange flere ture, både til fods mens pigerne rider en og en, men også til selv at kunne tage en tur.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig på hesteryg igen
  • #1   26. jan 2010 nej hvor skønt smiley
    tillykke med det!


  • #2   26. jan 2010 Aj hvor fedt hvor er jeg glad på dine vegne;)

  • #4   26. jan 2010 FEDT - tillykke med det!
    Virkelig flot, og virkelig godt gået! Dejligt at komme igang igen efter SÅ mange år, ja det må det være smiley


  • #5   26. jan 2010 Fantastisk at få modet tilbage.
    - Godt gået (:
    Ønsker dig de bedste ture fremover (:


  • #6   26. jan 2010 Ja det er en hel fantastisk følelse at sidde på ryggen af en hest igen, også selvom det kun er skovture det bliver til smiley

  • #7   26. jan 2010 GODT GÅET!

    Kender kun selv den tanke alt for godt.
    Jeg har også kæmpet meget, efter en volsom rideulykke, så føler kun alt for godt med dig.

    Jeg har selv for nylig fundet drømme hesten som jeg er blevet tryk ved.
    Dejligt at høre det samme er sket for dig.
    Håber du får mange dejlige skovture fremover.


  • #8   26. jan 2010 uha "hvad-nu-hvis" hænger også altid over mit hoved efter 2 rideulykker og jeg har også haft lange perioder hvor jeg ikke har redet og bare helt har tænkt at det er håbløst. Nu skal jeg på kursus den 13 febuar og her på det sidste har jeg redet lidt igen, bare i skridt, og jeg håber jeg kommer tilbage til ridningen udn angst, ondt i maven og katastrofe tanker.

    Så jeg ønsker dig stort tillykke hold fast i din sejr. Skulle du blive bange, så husk at du altid kan stå af. Mit motto lyder " når krikken går amok eller løber løbsk er det bedre at blive siddene en gang for meget end en gang for lidt, men i al almindelighed er det bedre at sidde af en gang for meget end en gang for lidt. ...


Kommentér på:
Endelig på hesteryg igen

Annonce