{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

hannoveransk næsebånd {{forumTopicSubject}}

halløj, overvejer lidt at købe et hannoveransk næsebånd til min pony sille. har hørt at det skulle lægge et anderledes pres på næseryggen således at hesten vil være mere "sårbar" og mere følsom over tryk på tøjlen?

ville gerne have mere "kontrol" over min pony og har hørt at det kunne virke smiley

er i for/imod, hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hannoveransk næsebånd
  • #1   31. jan 2010 Hvis du vil have mere kontrol, så brug ben og sæde.. Tøjle er ikke til at holde styr på hesten med..

    Jeg er selv imod hannoverranske næsebånd, men det er mere fordi jeg synes hestene bliver utroligt lange i hoveder og det ser så grimt ud..


  • #2   31. jan 2010 Du skal ikke købe det hvis det er fordi du vil have mere styr over din pony.. smiley

    Der er meget forskel på hvordan det hjælper på hestene... men som Sanne siger^ det er IKKE pænt, synes jeg heller ikke. smiley

    Jeg rider dog med det på min (Kitty) for det kan spændes meget løst.. smiley


  • #3   31. jan 2010 Rider selv med hannoveransk næsebånd syntes ikke det er specielt pænt, men min hest er ekstremt følsom på hans kindtænder og bryder sig ikke om det præs der kommer på dem fra almindeligt næsebånd også selvom det ikke er stramt.

    Det er ikke skarpere, men lægger kun et enkelt tryk, hvorimod det andet lægger to tryk, det kan give mere ro i munden.


  • #4   31. jan 2010 ja har jo hørt lidt forskelligt om det. der er vel ikke andet for end at prøve det som i siger, for det er jo forskelligt fra hest til hest.


    Sanne * SKF:
    med kontrol mener jeg stabilitet og om hesten suger.
    går min hest og suger på biddet har jeg mere "kontrol" over hende smiley


  • #5   31. jan 2010
    Maja har aldrig i sit liv suget på bidet mens jeg har redet hende, men hun er nu fint under kontrol - det hele handler om ens stopsignal smiley


Kommentér på:
hannoveransk næsebånd

Annonce