{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Hvad mener du? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et heste-relateret spørgsmål og et "off-topic"-spørgsmål:

1: Hvad skyldes det, når hesten viger for sadlen, inden man lægger den på? Jeg har undersøgt, at den ikke klemmer, og så vidt jeg ved har hun ikke muskelsmerter. Så snart hun (Björk) ser, at jeg tager hovedtøj og sadel frem, rykker hun sig i tovet.
Er det fordi hun ikke bryder sig om, jeg sidder på hende? Det undrer mig bare lidt, da vi tit er på hyggelige skovture, hvor hun (så vidt jeg kan bedømme) får nogle gode oplevelser... Har du prøvet noget lignende med din hest, eller hørt noget fra andre?

2: Hvad synes du om det der Jyllands-Avis drama?
Er det for dumt, at de begynder at boykotte danske varer, såsom Arla?
Personligt forstår jeg godt, at danskerne gradvist 'automatisk' bliver en smule mere racistiske, eller fjendske... Når de går i gang med en sådan hævnakt, over sådan en (set fra de fleste danskeres øjne) "bagatel".
Men så igen har vi jo fornærmet dem på det groveste, og jeg forstår heller ikke hvorfor Fogh eller avisen kan give dem den undskyldning, de så gerne vil have.....
Det var så min mening af sagen, men....

Hvad mener DU ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mener du?
  • #1   30. jan 2006 ...
    "... hvorfor Fogh eller avisen IKKE kan give dem den undskyldning..."

    såå...


  • #2   30. jan 2006 angående det første spørgsmål:

    hopper og danser hun, når du spænder gjorden?? for så kan det jo værre gjord-krampe.. og har du fået en saddel-mager til at undersøge om den trykker??
    -det er hvert fald mit bedste råd...


  • #3   30. jan 2006 til dit heste spørgsmål....

    jeg synes at det er godt at du undrer dig og lytter til din hest.
    en hest kan ikke fortælle med ord hvad den føler men kan give udtryk for det på anden måde- sådan som du her fortæller.
    for mig lyder det som om at der helt klart er noget ved ridningen som din hest er utilfreds med og det prøver den at fortælle dig ved at ungå sadeltøj.
    måske er det ikke sadlen, men munden? har du fået tjækket dens tænder?? .. det behøves heller ikke at være i ryggen / sadellejet problemet ligger det kan være mange andre steder det gør ondt.
    jeg ville foreslå at få hende tjekket med det samme inden " skaden" bliver størrer.


  • #4   30. jan 2006 Okay... Hm... måske, men hun puster sig bare op - det er jo bare en dårlig vane. Af og til kigger hun forarget på mig, og kan finde på at nappe, når jeg spænder den for meget... men ellers ender jeg jo på maven af hende...
    God idé med saddelmageren. Tak.


  • #5   30. jan 2006 Sisse N: du kan godt have en pointe, for jeg kan kun putte biddet i munden, hvis jeg stikker en finger i munden på hende, så hun åbner. Hun får raspet tændet, hvis det er det, du tænker på...
    Bare lidt mærkeligt, hun reagerer sådan ved opsadlingen... Måske er hun bare ikke vild med at blive redet...


  • #6   30. jan 2006 Theis:
    Det er pudsigt, for1 2003 var jeg på ridelejr, hvor jeg havde en meget smal saddel (Björk er selv tøndeformet, så det giver sig selv, at det ikke var så smart). Jeg havde INGEN idé om, at sadlen gjorde ondt på hende, og en dag, hvor jeg fik eneundervisning, havde hun tydeligvis fået nok af de små vink, hun hele tiden havde givet mig, så hun stejlede og hoppede, bakkede og sprang fremefter, og det endte med, at hun lavede en bule i en bil. Så kunne jeg fatte det!
    Så jo, måske har hun stadig spændninger efter dét... Bare mærkeligt efter hun har fået en rummelig saddel, at det ikke er gået i sig selv... tror jeg vil prøve en massør?

    Astrid:
    Er de nu efterSverige og Norge ? Ej, nu stopper de !!
    Ja, de blev fornærmede, nej, vi sagde ikke undskyld, ja, de straffede os på det groveste - men SÅ holder vi der.
    De er så satans stolte... altså, så skulle alle kristne mennesker i teorien også sagsøge Monthy Python for "Life of Brian", hvor "Jesus" hænger på korset og synger 'Allways look on the bright side of life...''
    Altsåå...


  • #7   30. jan 2006 til spørgsmålet om tegningerne, så tja jo Fogh kunne da godt give en undskyldning, men helt ærligt jyllands posten er som den ligesom selv siger, dansk, altså ikke en der bliver delt ud i hele verden, eller for den sags skyld i landet, jeg synes de går for vidt, vi har jo ytringsfrihed i DK og må derfor sige hvad vi mener, der er vel ingen der tvinger dem til at læse avisen, og er det ikke ligesom dem der (undskyld mig) nasser på DK og så vil de simpelthen lave krig og boykotte alt, jamen helt ærligt, hvad sker der lige, de gør da ikke selv deres ry bedre i DK... jeg kan ærlig talt ikke se hvad de brokker sig over, de skal da bare være glade for at de må være her oppe, at vi hjælper i deres land, og ikke mindst forærer vi penge til dem, både frivilligt og ufrivilligt..

  • #8   30. jan 2006 Astrid:
    Forstår de er sure, men samtidig har VI jo ret til at have ytringsfrihed.
    Så... vi vil have lov til at vores mening, mens de ikke vil finde sig i det.
    Vi (eller, dem på Jyllandsavisen) burde have forudset, at det er et meget følsomt emne, og dem, der har troen nok ikke bare ville være ligeglade med en sådan provokation.

    * SE TV2 GODAFTEN DANMARK NU.... *


  • #9   30. jan 2006 det var ikke noget racistisk jeg mente med det, jeg mener bare at jeg synes virkelig ikke de kan tillade sig det, men okay det er deres kultur. de skal da bare passe lidt på vil jeg mene, for som jeg skrev før, så giver de bestemt ikke sig selv bedre ry.

  • #10   30. jan 2006 Det er også let for os at virke "racistiske", fordi de ifølge vores kultur (som bekendt ligger miiiilevidt fra deres) dybt overreagerer - men ifølge deres forsvarer de kun deres ære eller sådan noget.

  • #11   30. jan 2006 Men i teorien bliver de nok også meget racistiske overfor os, fordi man jo let "skærer alle over én kam", og derfor synes, at alle danskere skal straffes, også selvom det kun er de tolv tegnere, redaktøren og Fogh, der har begået fejltagelsen og ikke vil undskylde.
    Så er de stadig sure på det kollektive DK.


  • #12   30. jan 2006 1 : Filippa viger også for sadlen , men det er fordi hun har gjordkrampe og synes det er ubehagelig. Hun har haft "mange" dårlige oplevelse med sadler, at de ikk passede osv. Men nu har hun heldigvis en der gør..

  • #13   30. jan 2006 Det med boykotningen synes jeg er latterlig ! Eller kan da på en måde godt forstå dem. Deres liv går jo ud på at følge ham der profeten, men altså.. Et par tegningen, og så er de parate til at gå i krig ! Det synes jeg er lidt klatterlig !

    (overdrivelse frem for forståelse ;-P)


  • #14   30. jan 2006 Louise P : en hest behøver ikk hoppe og danse når den får sadlen på eller når man spænder gjorden. Min har jo gjordkrampe, og det gør hun ikke.. Hun viger bare og ser lidt sur ud .. Og så skal man for alt i verden trække med hende inden man sætter sig op, hvis man lige har spændt gjorden. For ellers er man af igen, lige så hurtigt som man kom op ;-P

  • #15   30. jan 2006 Heeh ;-P Klatterligt ? Flot , Pernille , prøv lige og stav !! Der skulle stå Latterligt

    Heheeh ..


  • #16   30. jan 2006 Det er bare SÅÅ irriterende, at de vil forbyde ALLE danskere at rejse ind i nogle af de sydlige lande.....
    det er JYLLANDSAVISEN, I skal være sure på, venner??
    Ikke hele Danmark.

    Men okay: nu tegnede de ham altså også med raketter i turbanen - så helt sikkert; det var os der startede.


  • #17   30. jan 2006 Ja, hvis bare det var så enkelt, Astrid... men de vil jo have HELE den danske stat til at arrangere en offentlig undskyldning, og det vil vi jo ikke være med til.

    De har sgu fået blod på tanden, ser lige i Nyhederne (der stort set ikke handler om andet end de sørens tegninger...), at en islamisk gruppe ikke mener, at en boykot er nok, og at de fraråder danskere fra at tage til Irak.

    Det er fire måneder siden de tolv små tegninger blev udgivet, det er underligt at det bliver blæst op igen nu...


  • #18   30. jan 2006 Anders Fogh prøver at få dem til at forstå 'pressefriheden', men det tilfredsstiller ikke deres krav om en undskyldning. Desværre. De Vil have denne offentlige undskyldning........... som vi jo ikke vil give dem.. . det hele kører i ring med alternativer og stigende trusler.... puuha.

  • #19   30. jan 2006 2; jeg synes jyllandspostens tegninger er en direkte provokation mod muslimer. Nu sidder der sikkert nogle og siger; -Jamen vi har jo ytringsfrihed i Danmark! Det er for sin vis også rigtigt, men det giver os på ingen måde ret til at "vanhellige" deres profet. Jeg synes det er respektløst og ualmindelig dumt gjort.
    Nu får vi så modspillet at se og mon ikke det ender med en større eller mindre katastrofe?


  • #20   30. jan 2006 Sanne C:
    Det er jo helt rigtigt, og det er forståeligt, at de er vrede.
    De tegnere har virkelig lavet jordens største bommert.
    Det er bare måden, de TACKLER det på, jeg bliver irriteret over.
    Boykot, voldsomme trusler til ALLE danskere, nu går det også ud over Sverige og Norge! DET synes jeg er lidt tosset - men jo, selvfølgelig har de lov at være vrede.


  • #21   30. jan 2006 Astrid:
    Jeg kan sgu godt forstå dig, jeg ved ikke om jeg selv er bange, nærmere bekymret...
    Hvis Danmark før dette havde været et fremtidigt terrormål pga. vores soldat-indblanden i Irak, så er jeg reeet sikker på, at dette ikke gavner vores sag! :S
    Så, jeg er også bange for, at der bliver en alvorlig konsekvens af de tolv tegninger..... de er jo virkelig oprørte dernede... brænder Dannebrog osv...
    'Det er en kold tid, som vi lever i....'


  • #22   30. jan 2006 Jeg syntes det er så dumt at Jylandsposten har sat det ind, det er virkelig at puste til ilden, jeg kan kun se danmark som terromål lige nu, men jeg håber da de er mere fornuftige.. Fogh skulle for lang tid siden givet dem en undskyldning og så ville tingene nok ikke være så alvorlige.. hmm.. sys faktisk det er lidt noget lort..

  • #23   30. jan 2006 Det er lidt underligt...
    Nu vil Jyllandsposten og den danske regering pludselig gerne give en undskyldning.... Hm...


Kommentér på:
Hvad mener du?

Annonce