{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.156 visninger | Oprettet:

Sælge hest og købe ny? Hvem har prøvet {{forumTopicSubject}}

Hej

ja, jeg slettede mit andet indlæg, da jeg ville rette i det.. Gider ikke skrive alt igen..

Men!!

Har nogle af jer prøvet at sælge en hest, fordi I ikke passede sammen og købe en anden?

Hvordan var jeres situation, og hvordan gik det?

Hvordan har I det med det nu?

Jeg spørger, fordi jeg er i tvivl om min hest. Købte hende for et år siden, har fået undervisning og har hende i ridning på snart fjerde måned..

Alligevel er hun svær at ride - hvilket berideren også mener.

Den er blevet undersøgt i hale og r.. og der bør ikke være nogle fysiologiske årsager.

Jeg tænker på, om det er ved at være bedre for hesten og mig at kaste håndklædet i ringen og finde en, der kan få det bedste ud af hende.. Og for mig at finde en hest, der er roligere og nemmere at ride..

Har efterhånden brugt rigitg mange penge på massage, dyrlægeundersøgelser, undervisning og ridning hos proff, og igår smed den mig af, så jeg brækkede bækken og lårben..

Berideren har foreslået, at jeg finder en anden med mere rutine..

Men vil heller ikke give op så let.. Og på den anden side gerne snart bare kunne nyde at have hest igen..

Hesten er ellers sød og meget opmærksomhedssøgende. Er glad for den - også selvom den skal bedøves ved smed hver gang (hvilket jo er endnu et problem, jeg har med den)

Nå, jeg skrev vist det meste alligevel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge hest og købe ny? Hvem har prøvet
  • #1   9. apr 2010 Jeps.. faktisk 2 gange eller nok nærmere 1½ gang og har det fint med det smiley
    Havde 2 heste.. men desværre var tiden og pengene der ikke rigtig til at have 2 heste mere.. den ene af mine heste var klart gladest for spring og ture og jeg er mere dressur rytter, desuden vuderede jeg at han var nemmest at sælge da han faldt let til og trivedes de fleste steder, modsat den anden som meget let stressede.. han blev så solgt til en tidligere part (som desværre ret hurtigt solgte videre)
    Desværre gik mit helbred ned af bakke og måtte tilsidst indse at jeg ikke kunne give min stressende hoppe det hun havde brug for.. hun havde brug for en tålmodig rytter der kunne ride fast og hun stressede når jeg havde ondt.. så valgte til sidst at sælge hende og købe en fjordhest i stedet som kan tåle at stå men som samtidigt er så meget nemmere at tumle at jeg orker stalden meget oftere smiley og min gamle hoppe trives rigtig godt hos sin nye ejer smiley


  • #2   9. apr 2010 Jeg har også prøvet det..

    havde min gamle hoppe fra hun var 2 og til hun var 6, så jeg gav det virkelig en chane og kæmpet for det. fik undervisning 1-2 gange om ugen, men vi fungeret bare ikke sammen og til sidst havde jeg mistet lysten til at ride, så det endte med at jeg satte hende til salg og der kom en sød pige og købte hende og de funger godt sammen og hun er glad for hende.


  • #3   9. apr 2010 Nej ikke endnu, men min hoppe skal sælges. Vi passer ikke så godt sammen ridemæssigt og jeg er ved at miste interessen for hende. Trænger til noget nyt. Men det er svært. Hun er min første hest og er bare så dejlig en pony. Hun venter også føl som jeg virkelig ønsker af hele mit hjerte, men er usikker på om hun skal sælges før føllets fravænning. Så må jeg jo sælge det med..

  • #4   9. apr 2010 Har du overvejet en hel ny ridestil?

    Jeg var selv ved at løbe tør i min rent ridemæssigt, men startede i december med en ny ridestil.
    Siden er det bare gået fremad - hesten var ikke det problem som jeg troede og jeg har aldrig været gladere for at ride.


  • #5   9. apr 2010 Hej

    Jeg solgte for en månede siden min hest som jeg havde haft ca 1 år. I starten var han sød at arbejde med. Men da han så blev flyttet i en anden flok, blev han mere og mere hingstet og ikke rigtig kunne med de andre heste. Jeg var ikke blevet bange for ham, men nervøs og fik ham bare ikke brugt. Også fordi mine børn var med i stalden. Tror aldrig han kunne finde på at sparke ud efter dem, men hvorfor ta chancen. Det gjorde så at jeg valgte at sælge ham. Han har nu fået en rigtigt god hjem hvor han trives med nye ejer og de heste han går sammen med. Det har jeg det kanon godt med, da jeg jo kun ville ham det bedste. Men self var det hårdt og jeg savner ham da stadig.
    Men jeg har så fået en ny hest og hun er bare noget af det sødeste, nemmeste, rareste og hun kunne ikke finde på at gøre en flue fortræd. Så både min gamle hest og jeg har nu fået det godt begge to.
    Det var den korte version...hehe...
    I dette tilfælde var det det hele værd at sælge og købe igen.
    Det er self op til dig, men syn's måske at hvis din berider mener du skal overveje at finde en anden, så er der jo måske noget om det. For både dig og hestens skyld!

    Ønsker dig held og lykke smiley


  • #6   9. apr 2010 jeg har prøvet det et par gange, men ikke forbi hesten og jeg ikke passede sammen ..

    køber unge tilrider sælger og køber ny unghest ..

    har haft tre ungheste og har trissdan nu. som os er ti lsalg så jeg kan købe unghest igen


  • #7   9. apr 2010 Jeg synes at hvis du saleger din hest nu, har du givet det chancen... Du har ofret penge paa proff ridning og er nu blevet smidt af med nogle ret voldsomme konsekvenser faktisk. At du vaelger at saelge den nu. betyder ikke at du har givet op let. Hvad bliver det naeste dog ikke ?

    Synes du skal salege den til en der kan faa mere glaede af den, og saa koebe en ny hest som du kan faa mere glaede af. det er en win-win situation... smiley

    Har selv gjort det engang, og fortryder ikke mit valg smiley


  • #8   9. apr 2010 Jeg solgte min første hoppe, fordi vi bare ikke fungerede sammen under ridning. Fra jorden gik det nogenlunde, men ridningen var en kamp. Havde ikke det problem med andre heste og hesten havde ikke det problem med andre ryttere.

    Så jeg solgte hende til en der red hende fint og købte selv en vallak, som jeg fungerede rigtig godt med.


  • #9   9. apr 2010 Har også prøvet dog kun til min far, fordi jeg ikke var stærk nok til hende, så købte jeg en anden. og det går rigtigt fint smiley

  • #10   9. apr 2010 står lidt i samme dilema som dig, jeg har haft markus i snart 3 år og synes ikke rigtig vi er kommen så meget vidre, og når jeg rider er det en kamp fra både mine og hans side, men jeg har fået ham af min farmor, hun har selv avlet ham så det er en meget stor betultning synes jeg :s

  • #11   10. apr 2010 yep! smiley har gjort det her i denne måned! smiley kunne slet ikke komme overens med min dejlige jyde! han var alt for frisk og fuld af nummre! smiley og vi hidsede hinanden op hver gang jeg red så til sidst turde jeg knapt sætte mig op på ham! smiley
    men han bor et rigtigt dejligt sted nu! smiley og jeg har købt esben, han er virkeligt dejlig! og fuld af numre! men på en meget roligere mere koldblods agtig måde smiley
    jeg fortryder ikke et sekundt! smiley selvom jeg var meget glad for jyden! smiley men jeg var næsten altid trist når jeg havde været i stalden! og sådan skal det sku ikke være at have hest!! det er synd for begge parter!


Kommentér på:
Sælge hest og købe ny? Hvem har prøvet

Annonce